Spanska Polisen VS Rånare på Hoj

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Var väl kanske inte världens snällaste manöver,men jag har svårt att känna sympati för killen..

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Perkele... :crash Verkar inte gå speciellt fort ens, ändå en sån jävla smäll. Får en att tänka efter vad som händer om någon kör ut när man ligger och pressar på favoritvägen... :näsblod

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Bra gjort av polisen måste jag säga, tror inte dom beter sig sådär mot motorcyklister i trafiken.

Terrorister/rånare/samhällsparasit same shit different name !

Last edited:

HanneZ

Guest
saft skrev:
Det är ju ruggigt smidigt för makthavare att skylla allt ont på terrorism........
Men va faan, såg du inslaget på tv om händelsen? Dom har ju allt på film när han släpper gisslan o får en motorcykel i utbyte.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Hazel skrev:
Kanske är lite naiv men jag tror faktiskt att det kan ha varit en vanlig personbil som körde på honom eftersom han säkert blåste mot rött, alltså inte nödvändigtvis en civilare...

I annat fall skulle inte jag vilja stöta på policia espanol... :4skrika

De anger ju i tvn att det är en omarkerad polisbil och tror sällan att en vanlig personbil står och väntar på att han kommer o sedan kör ut när redan andra polisbilar står o väntar där.

Sedan är det ju helt rätt agerande av polisen, han höll gisslan och skulle smita iväg. De stoppade honom. Så går det och bra gjort.

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
Meissner skrev:
De anger ju i tvn att det är en omarkerad polisbil och tror sällan att en vanlig personbil står och väntar på att han kommer o sedan kör ut när redan andra polisbilar står o väntar där.

Sedan är det ju helt rätt agerande av polisen, han höll gisslan och skulle smita iväg. De stoppade honom. Så går det och bra gjort.

Ok, din tolkning. Du har säkert rätt men jag ser inte någon artikel som beskriver nånting. Du tänker kanske på kommentarerna ovan el nedan..?

Jag kan heller inte utläsa av bilderna att bilen står och väntar på att han ska komma, Men som sagt, du har säkert rätt, det är ju den naturliga tolkningen.

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
Meissner skrev:
Tja till att börja med så lär väl inte direkt nyhetsuppläsaren tagit det ur luften...

Ok, poäng till dig, Jag sitter på jobbet så jag kan inte köra med ljudet på...
Tough cops, håller dock med om att det inte direkt är synd om killen!

HanneZ

Guest
Tycker inte för mkt om polisens metoder bara. Så där stannade poliserna mopedister när ingen såg här i byn förr.

Vad händer om någon gjort ett rån och använder sig av en motorcykel för att fly. Och sen kommer just du åkandes på din hoj i ett aktivt tempo var polisen tror att det är du som är rånaren...

Nu va dom väl ganska säkra på att de va han antar jag...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024