Halloj och Kuckeliku på er alla garagemekare
Håller på att renovera främre White Power-dämparna på en KTM 990 SMt.
Ser jättebra ut allting, oljan helt ren, bussningarna ej slitna, till och med monteringsfett kvar vid tätningen och skrapringen... (!)
Eftersom allting är isär och jag köpt delar så byter jag allt.
Men, enligt rephandboken ska man använda ett specialverktyg
Är det någon vänlig själ här som kan tala om ifall det är så att verktyget trycker ned aluminiumröret i centrum av 'cartridgen' HELA vägen ner, eller endast så att det är i JÄMNHÖJD med innerdelen (den utvändigt M14x1-gängade delen)?!
Och såklart, någon som har tips på hur jag på ett relativt enkelt sätt kan tillverka motsvarande verktyg (dvs. det ska ha samma funktion)?
Tackar
/H
Håller på att renovera främre White Power-dämparna på en KTM 990 SMt.
Ser jättebra ut allting, oljan helt ren, bussningarna ej slitna, till och med monteringsfett kvar vid tätningen och skrapringen... (!)
Eftersom allting är isär och jag köpt delar så byter jag allt.
Men, enligt rephandboken ska man använda ett specialverktyg
Är det någon vänlig själ här som kan tala om ifall det är så att verktyget trycker ned aluminiumröret i centrum av 'cartridgen' HELA vägen ner, eller endast så att det är i JÄMNHÖJD med innerdelen (den utvändigt M14x1-gängade delen)?!
Och såklart, någon som har tips på hur jag på ett relativt enkelt sätt kan tillverka motsvarande verktyg (dvs. det ska ha samma funktion)?
Tackar
/H