Speed Motard Ticksta MK Rimo 20-21 Maj!

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
ehm...kommer vi få köra ett final heat bara eller? Tänkte på rookie eftersom så många inte letar sig till ticksta.

Varför är det så föressten? Den här banan borde ju va närmast stockholm, varför är det så få som kommer när man hela tiden ser folk som vill köra nära stockholm?!

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
RookieSM skrev:
2175241 Ticksta motorstadion 21 maj

07:30 08:30 Anmälan
07:30 09:00 Besiktning
09:15 Förarsammanträde
09:25 Förarsammanträde barn 0-12 år

09:30 Träning:
Solo 450, Open, rookie
Quad, quad U
Sidvagn
Quad 0-12 år

Banjustering

10:35 Kval omg 1:
Heat 1 Solo 450
Heat 2 Solo 450
Heat 3 Solo Open
Heat 4 Solo Open
Heat 5 Solo Rookie
Heat 6 Quad
Heat 7 Quad
Heat 8 Quad U

11:30 Banjustering innan invigning

12:00 Invigning av tävlingsdagen förar presentation

12:20 Kval omg 2:
Heat 9 Solo 450
Heat 10 Solo 450
Heat 11 Solo Open
Heat 12 Solo Open
Heat 13 Solo Rookie
Heat 14 Quad
Heat 15 Quad
Heat 16 Quad U
Uppvisning quad 0-12 år

13:20 Kval omg 3:
Heat 17 Solo 450
Heat 18 Solo 450
Heat 19 Solo Open
Heat 20 Solo Open
Heat 21 Solo Rookie
Heat 22 Quad
Heat 23 Quad
Heat 24 Quad U
Uppvisning quad 0-12 år

14:20 UPPVISNING och lottdragning till rallybilen
Sidvagn
Rallybil

Banjustering

14:40 B-Finaler
Heat 25 Solo 450
Heat 26 Solo Open
Heat 27 Quad

15:15 A-Finaler
Heat 28 Solo 450
Heat 29 Solo Open
Heat 30 Solo Rookie
Heat 31 Quad
Heat 32 Quad U

Prisutdelning!!!

Tusen tack :)
Fy , det blir en tidig morgon :( bäst att sova nu...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vad tycker vi, visst fan var det kul? :)

Hur är det med handen Jocke? Du dök aldrig upp idag..

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
RookieSM skrev:
2180462 Vad tycker vi, visst fan var det kul? :)

Hur är det med handen Jocke? Du dök aldrig upp idag..

Nej tyvärr svullna min tumme upp till en jätte stor blobb, jävla piss, tror ja ska börja me nån annan "sport" typ boule, kunde inte haft en sämre start på säsongen!

Det va ju skit kul i lördags så det va fan inte roligt att ställa in. Hur gick det då? Var uppläget bra, arrangemanget? Tell me!

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
RookieSM skrev:
2180462 Vad tycker vi, visst fan var det kul? :)
Visst var det det (även fast man körde som en riktig k.....).

Tycker bara synd om Glenn m.fl. som lagt ner så inåt h-e mycket energi på detta och så kommer det bara 8 450, 16 open och 7 rookie.

Att sen domarn ändrar förutsättningarna för rejsen kvällen innan gjorde det ju inte heller lättare för Glenn att sälja in sin idé om SpeedMotard. Han hade ju planerat starta alla i bredd (precis som i Speedway, därav SpeedMotard) och hade väl fått ok på det sen tidigare. MEN, sen fick han inte det helt plötsligt. I och med detta så försvann ju också den riktiga rättvisan i hans stege fram till finalerna.

Och vad säger man om mannen Eifrém då ? Komma till start med sprucken knäskål och ett par brutna revben och ändå vinna. Vad är han gjord av egentligen ?

Nåja, mycket åka blev det i alla fall och jag tror jag räknade till 10 droppar regn på söndagen så dom gudarna var ju med oss.

.

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Hur gjordes det i rookie då? körde ni alla heat iallafall, även fast ni var 7 stycken? Och hur gjordes det rättvist i starten om ni fick starta med förskjutning till varandra?

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Jocke W skrev:
2180869 Hur gjordes det i rookie då? körde ni alla heat iallafall, även fast ni var 7 stycken? Och hur gjordes det rättvist i starten om ni fick starta med förskjutning till varandra?
Jorå, vi körde _alla_ heat så mycke åka blev det. Och ja, vi startade förskjutet, så som man normalt gör alltså. Startordningen gjordes bara i nummerordning första gången, andra bytte man helt enkelt plats på leden och efter det blev det någon form av placenringsordning som avgjorde.

.

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Spider skrev:
2180880 Jorå, vi körde _alla_ heat så mycke åka blev det. Och ja, vi startade förskjutet, så som man normalt gör alltså. Startordningen gjordes bara i nummerordning första gången, andra bytte man helt enkelt plats på leden och efter det blev det någon form av placenringsordning som avgjorde.

.

okey, vem vann då? i de olika klasserna?

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Jocke W skrev:
2180883 okey, vem vann då? i de olika klasserna?
Lite dålig klämm där. Jag missade prisutdelningen p.g.a. att jag stod och tvättade då så.....

Tror det blev så här
450: Ola Eifrém
Open: Martin Lind
Rookie: Lasse Rostedt

.

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Spider skrev:
2180896 Lite dålig klämm där. Jag missade prisutdelningen p.g.a. att jag stod och tvättade då så.....

Tror det blev så här
450: Ola Eifrém
Open: Martin Lind
Rookie: Lasse Rostedt

.

va fan, ja som ville spöa lasse... :4skrika

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Ett trevligt evenemang!

En eloge till arrangörerna. Som publik så kändes det som allt flöt riktigt bra och det var nånting som hände hela tiden. (även om jag drack kaffe 2:a ggn sidovagnarna körde då jag fann det måttligt intressant.)

Det syntes ganska tydligt vilka som var fd crossförare och vilka som föredrog asfalt. :)

Nummer 8... hmm... Daniel Jansson? Minns inte namn så bra... Jag gillade verkligen hans körning. Den var snyggast även om den inte var snabbast.
Det är snyggt att slidea in i kurvor och sladda ut. :)

Imponerad av Lind oxå. Det såg inte ut att går fort men det gjorde det.

Var framme och gluttade lite på RookieSM's _vackra_ hoj och slängde några ord. Presenterade mig dock inte då jag misstänker att jag knappast var ensam om att vara nyfiken på den hojen. (jag var den korthåriga lilla späda killen i blå peak-jacka bärandes på en grön regnjack som kom när du tankade...)

No offense RookieSM men det hade varit kul att se hojen köras av typ Lind eller Jansson. Jag säger inte att du körde "lite mesigt" då jag själv knappast hade gjort det bättre men jag skulle velat se hur "gudarna" (man _kan_ inte köra som exempelvis Lind, det går bara inte :)) hade hanterat hojen.

Som sagt, kul evenemang. Synd att det inte var mer publik.

Gillade även "entré-värdarnas" kommentar när man kom: "Det blir 80:- och då får du program och FRI PARKERING!" varpå jag tittar ut över ett fält lika stort som gärdet i sthlm med typ 30 bilar på. :)

Vi ses!

/Lucky9

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Lucky9 skrev:
2181793 Ett trevligt evenemang!

En eloge till arrangörerna. Som publik så kändes det som allt flöt riktigt bra och det var nånting som hände hela tiden. (även om jag drack kaffe 2:a ggn sidovagnarna körde då jag fann det måttligt intressant.)

Det syntes ganska tydligt vilka som var fd crossförare och vilka som föredrog asfalt. :)

Nummer 8... hmm... Daniel Jansson? Minns inte namn så bra... Jag gillade verkligen hans körning. Den var snyggast även om den inte var snabbast.
Det är snyggt att slidea in i kurvor och sladda ut. :)

Imponerad av Lind oxå. Det såg inte ut att går fort men det gjorde det.

Var framme och gluttade lite på RookieSM's _vackra_ hoj och slängde några ord. Presenterade mig dock inte då jag misstänker att jag knappast var ensam om att vara nyfiken på den hojen. (jag var den korthåriga lilla späda killen i blå peak-jacka bärandes på en grön regnjack som kom när du tankade...)

No offense RookieSM men det hade varit kul att se hojen köras av typ Lind eller Jansson. Jag säger inte att du körde "lite mesigt" då jag själv knappast hade gjort det bättre men jag skulle velat se hur "gudarna" (man _kan_ inte köra som exempelvis Lind, det går bara inte :)) hade hanterat hojen.

Som sagt, kul evenemang. Synd att det inte var mer publik.

Gillade även "entré-värdarnas" kommentar när man kom: "Det blir 80:- och då får du program och FRI PARKERING!" varpå jag tittar ut över ett fält lika stort som gärdet i sthlm med typ 30 bilar på. :)

Vi ses!

/Lucky9
Minns tyvärr inte, det är ju faktiskt en hel del människor som kommer och är nyfikna, men till nästa gång så finns det nog en Aprilia till som kan ta bort lite av all uppmärksamhet. :tummenupp

Angående min körning, man är ju bara nybörjare, vad kan man begära. I princip första gången jag körde på halt underlag och det var verkligen aphalt över hela banan. Nästa gång får du välja en tävling där det finns möjlighet att gasa så ska du få se bättre vad hojen går för. :)

Men visst hade det varit kul att se en riktig förare hantera hojen. Fast jag fick ju iaf åka hem med en pokal. :D

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Här är två hjältar som var med :Bugar

Bifogat

• Ticksta Motorstadion kopia.jpg
    Ticksta Motorstadion kopia.jpg
    90.1 KB · Visningar: 72
  • 570Nisse kopia.jpg
    570Nisse kopia.jpg
    74 KB · Visningar: 58
  • ApriliaMackan kopia.jpg
    ApriliaMackan kopia.jpg
    72 KB · Visningar: 58

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
RookieSM skrev:
2182064
Men visst hade det varit kul att se en riktig förare hantera hojen. Fast jag fick ju iaf åka hem med en pokal. :D

Jag höll de ja sa innan final, att jag skulle släppa fram dig till din efterlängtade pallplats :tummenupp

Nejdå.. jag tog slut och vurpa bort mig. Hade ja hållit 2:a platsen 2varv till, så kanske ja hade kommit på pallen...
Skit samma för jag hade sååå grymt kuuuuul..... :banana :banana

Klass Rookie= :yoparty :yoparty :yoparty

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Ja det va jävlar vad man fick jaga i finalen efter incidenten i startkurvan, du körde som en demon där i början. Det var tur(för mig) att finalen var nio varv istället för sju. :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2182064 Minns tyvärr inte, det är ju faktiskt en hel del människor som kommer och är nyfikna, men till nästa gång så finns det nog en Aprilia till som kan ta bort lite av all uppmärksamhet. :tummenupp

Angående min körning, man är ju bara nybörjare, vad kan man begära. I princip första gången jag körde på halt underlag och det var verkligen aphalt över hela banan. Nästa gång får du välja en tävling där det finns möjlighet att gasa så ska du få se bättre vad hojen går för. :)

grattis :)

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Håller med om att upplägget var jättebra för publiken, iofs kom jag sent och åkte lite tidigare. Klart roligare att se knattarna smyga runt på sina fyrhjulingar än att stå och titta på en tom bana när inga andra kör :tummenupp
Bra flyt med vädret också, regna satan på vägen dit.

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
RookieSM skrev:
2182382 Ja det va jävlar vad man fick jaga i finalen efter incidenten i startkurvan, du körde som en demon där i början. Det var tur(för mig) att finalen var nio varv istället för sju. :)

Måste varit päronet du bjöd på. Ett par till och jag kanske hade hållt mig upprät hela loppet :rolleyes:
Ja led av total energibrist ett tag. Skall köra ditt koncept härdan efter... :tummenupp

Demon.. Nja. Jag vred bara mer på rullen. Jag kör Husqvarna 570 även nästa lopp......:hihi :hihi :hihi

Ps. tack alla rookies för de grymma heaten i söndags.. :Bugar :Bugar :Bugar

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag