Solid snake
2002
Du måste röra runt med en skruvmejsel och lysa ner i oljan så du ser det, det kan vara svårt att se men det blir som små ränder runt skruvmejseln om det är begynnande lagerras men med ditt ljud så borde du se tydliga flagor när du rör runt lite halvkraftigt.Jo, trodde först att det var den så "råkade" vi plocka bort sträckaren utan att ha kamkedjan i rätt läge så sa det "flong" och så fick vi inte igång den alls. Då fick vi skruva ner den och då hade kedjan hoppat 2 kuggar, var lite meckigt att få den i rätt läge men tillslut så. Då v ar vi iaf tillbaka på noll med en hoj som går men som låter otrevligt.
Ok, så slangarna gjorde så det lät som youtube-filen högst upp? Jag har inte pillat på den innan den började låta så, isf har det blivit under tiden, något hål i dem då eller?
Jo, det klart, borde ju ta ur olja, bara surt om det skulle vara något "simpelt" på "utsidan" eftersom jag hällde i olja o filter för 900 spänn för en vecka sedan efter kamkedjesträckar-historian. Det klart, måste väl inte tappa all olja? Å andra sidan, när jag tappade den på olja iom kamkedjan (då ljudet precis uppkommit) så såg vi inget skimmer, kollade dock inte jättenoga, men jag har kvar den i en dunk så kanske värt att hälla ut lite i en spann o kolla noga en gång? Ska kolla det imon morgon...
Det är så billigt att kolla om det är oljan så det är värt det, jag har renoverat motorer med lagerras så jag vet vad det kostar att laga en vev med djupa spår.
Jag fick betala 6000kr för EN tapp som var kass...
Edit: rör från botten och upp, ser du skiftningar i färg på oljan så är det i princip bara att öppna.
Ett flak öl och en helg så fixar du det.