Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Värre än mig...hmm, få se, har du tvättat hojen idag? ....det har inte jag. :rolleyes:

Fika på Flowergarden, har ni t.o.m börjat fika INNAN körningen nu också... :va Hoppas ni får lika tur med vädret som vi, -börjar dock se lite mulet ut söder om stan.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Värre än mig...hmm, få se, har du tvättat hojen idag? ....det har inte jag. :rolleyes:

Fika på Flowergarden, har ni t.o.m börjat fika INNAN körningen nu också... :va Hoppas ni får lika tur med vädret som vi, -börjar dock se lite mulet ut söder om stan.

Snart blir det väl "Turtle Jasmin+ with Avocado wax" och gurkskivor på Bug eyesen medan ni kör en preemptive coffe show-down, istället för att gasa satan.:rolleyes:
 
Last edited:

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Självklart, bara hålla koll i forumet & dyka upp :tummenupp
Nästa planerade körning ser du nedan.

Söndag den 24 maj:
Tänkt vägval: Northside
Möts upp: 10.00 på Statoil Frescati
Fire up tidigarelagt till 10.00. Funkar det für alles?

Tidsträning inför åsen:
1. Lenis
2. Magniffen
3. MaScoot (förihelvetenuskadumed!)
4. saeco12 (svinbra, det blir skoj ... mina hoods dessutom)
5. Tom@s
6. paPs (måste gnida in nya gummit innan Gåsen)
7. Speed Monster, kanske aviker tidigare, börjar jobba kl 15.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag fick inge fika på Flowergarden, ingen pedikyr och ingen ansiktsmask lagd innan avfärd ikväll, så jag kände mej riktigt ur form när jag åkte!:näsblod

MagBiffen prioriterade att stilla sina gastronomiska lustar ikväll, så det blev att dra med en annan Triumph-broder. En polare (Vi träffade honom på mässan Tomp@) som tjöpt en ny, vit Tiger från Länna. Vi åkte till Gubbängen och kollade på Speedway. Premiär för min del att se det live, de gasar rätt bra de där boysen åxå!:yoparty

Ska försöka komma loss söndag, får se om det går...:gnissla då kan jag nog avvika ihop med Monstret, för jag måste åxå in på jobbet en sväng på söndag. :huvet
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Snart blir det väl "Turtle Jasmin+ with Avocado wax" och gurkskivor på Bug eyesen medan ni kör en preemptive coffe show-down, istället för att gasa satan.:rolleyes:

Jag har "Lavender Love" i duschen :tuttar :hihi

MagBiffen prioriterade att stilla sina gastronomiska lustar ikväll...

Ja jävlar va gott vi käkat. Å vicket wiin, korkade upp en barolo från -99 :fyllisar Mörk choklad, vin, kex, ost... saatana - dax för lite kaffe & en port ellen nu... :D

Ska försöka komma loss söndag, får se om det går...:gnissla då kan jag nog avvika ihop med Monstret, för jag måste åxå in på jobbet en sväng på söndag. :huvet

Jobba en söndag? :mad:

PS: paps, för den bilden bjuder jag på fika Rosenhill :rofl
 

Bifogat

  • MaScoot.jpg
    MaScoot.jpg
    22.4 KB · Visningar: 29

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Var precis uppe på ProStreet här i Tullinge och fick fjädringen inställd... jäklar vilken skillnad. Nu kanske man kan kompensera någon procent på sin pissiga körteknik :D

Rekomenderar er att göra det, tog en halvtimma och kostar 400 pix, men blir en jäkla skillnad och dom verkar helt klart veta vad dom gör :tummenupp

Magbiffen, -du kanske borde ställa om din med tanke på de extra kilona??? :arsele
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Var precis uppe på ProStreet här i Tullinge och fick fjädringen inställd... jäklar vilken skillnad. Nu kanske man kan kompensera någon procent på sin pissiga körteknik :D

Rekomenderar er att göra det, tog en halvtimma och kostar 400 pix, men blir en jäkla skillnad och dom verkar helt klart veta vad dom gör :tummenupp

Magbiffen, -du kanske borde ställa om din med tanke på de extra kilona??? :arsele

grymt, det ska jag fan ta och göra också, är det drop in eller bokning? kan du lägga upp google maps adress? Jag ska göra tre setups, en gata och en bana med mindre luft i ostarna och en paps-supercross inställning :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
cool!

vad kände du för skillnad på fjädringen nu?

Den var inte alls lika mjuk som innan samt att den har en jämn fjädring, förut var baken mkt mjukare. Kändes helt klart mer följsam i kurvorna nu, förut kändes den mer nervös.

Framinställningen vart perfekt, men baken är lite undermålig. Den är justerad nästan max nu och är bra men inte helt perfekt. Var tydligen rätt känt att fjädringen i bak inte är på topp. Man kan byta fjäder ev alternativt att man byter hela paketet i bak... men då kostar det ca 8-14.000:-.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Den var inte alls lika mjuk som innan samt att den har en jämn fjädring, förut var baken mkt mjukare. Kändes helt klart mer följsam i kurvorna nu, förut kändes den mer nervös.

Framinställningen vart perfekt, men baken är lite undermålig. Den är justerad nästan max nu och är bra men inte helt perfekt. Var tydligen rätt känt att fjädringen i bak inte är på topp. Man kan byta fjäder ev alternativt att man byter hela paketet i bak... men då kostar det ca 8-14.000:-.

intressant, ja jag har ju styvat upp ganska mycket också, men det vore intressant att få lite proffshjälp :tummenupp (WP dämpare ska vara prisvärda men lite för mycket krut för min del :näsblod
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Du glömde 1 glas mjölk!!

Oooops, I did it again. Fixar direCkt.

grymt, det ska jag fan ta och göra också, är det drop in eller bokning? kan du lägga upp google maps adress? Jag ska göra tre setups, en gata och en bana med mindre luft i ostarna och en paps-supercross inställning :D

Potthålsinställning kostar nog extra. :)

Den var inte alls lika jämn, förut var baken mkt mjukare. Kändes helt klart mer följsam. Man kan byta hela paketet bak... men då kostar det ca 8-14.000:-.

Hmmm.... nu börjar jag bli riktigt orolig !
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
... alternativt att man byter hela paketet i bak...

Jag trodde paketet satt fram och inte :arsele

Låter helt klart intressant, vet fler som varit där och är nöjda efteråt. Klart du skall ha Öhlinare, vi måste alla tillsammans hjälpa till att shoppa Sverige ur krisen!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag trodde paketet satt fram och inte :arsele

Låter helt klart intressant, vet fler som varit där och är nöjda efteråt. Klart du skall ha Öhlinare, vi måste alla tillsammans hjälpa till att shoppa Sverige ur krisen!

Problemet är ju att flugfångaren fungerar lite som en F1 bils främre vinge, dvs, trycker ner fronten och överkomprimerar fjädrarna fram, till den grad att bakhjulet tappar kontakt(om man inte har vinge bak också), följden blir total instabilitet pga ojämn viktfördelning. En styvare inställning bak kompenserar något vilket leder till att :arsele hänger med och stabilisera. En vetenskaplig undersökning skulle visa att det bara är du Tompis och Cheater som har detta problem i er grupp. Sedan är ju en annan följdeffekt att den enklare kommer lätta från jordens yta fram vid kraftigt gaspådrag vid frånvaro av flugfångare :D
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top