Speed Triple-tråden Sthlm

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Speed Triple Tråden STHLM

speed monster skrev:
men den du visade i går var ju hälften så stor som min....
karbon skyddet alltså:D
om den har artikel nummer A9720104 så har du rätt.

Cool ska kolla men jag är rätt säker på att jag Har fel, skydd alltså jag har aldrig fel :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tja! Vill göra lite reklam för Bombrepa rullen! hoppas ni gillar den :tummenupp

Om ni undrar varför jag och Cliffan, Dr.Pepper och Dema2 gasat runt som ett helt produktionsteam, här är svaret :banana

Glöm inte vrida upp volymen.

http://tunguska.se/Bombrepa
 

Bifogat

  • Bombrepa.jpg
    Bombrepa.jpg
    28.5 KB · Visningar: 92
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
En lite känslig fråga....

Hej på er.
Jag vill fråga er som har klivit över ifrån S3 till Dayan 675 hur ni upplevde det? Jag har blivit besatt av banåkning och går i byta tankar. Speedyn funkar bra till en viss gräns, på Kinnekulle i helgen så märkte man till slut att man ville ned i fosterställning. Det jag undrar mest över är motorkaraktären, saknar ni vridet i botten? är det tillräckligt med prutt i maskinrummet för att hänga med andra på bana? Speedyn körs med vridet ur kurvorna och det är gött men är lite sävlig i maskinrummet när man ska varva ur, Jag vill ha mer klipp när man sliter loss rullen. Har provkört 675 lite men det blir aldrig så man kan testa ordentligt på allmän väg. Vad tror ni?

Tack å förlåt
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Speed Triple Tråden STHLM

triple kungen skrev:
Hej på er.
Jag vill fråga er som har klivit över ifrån S3 till Dayan 675 hur ni upplevde det? Jag har blivit besatt av banåkning och går i byta tankar. Speedyn funkar bra till en viss gräns, på Kinnekulle i helgen så märkte man till slut att man ville ned i fosterställning. Det jag undrar mest över är motorkaraktären, saknar ni vridet i botten? är det tillräckligt med prutt i maskinrummet för att hänga med andra på bana? Speedyn körs med vridet ur kurvorna och det är gött men är lite sävlig i maskinrummet när man ska varva ur, Jag vill ha mer klipp när man sliter loss rullen. Har provkört 675 lite men det blir aldrig så man kan testa ordentligt på allmän väg. Vad tror ni?

Tack å förlåt

Generellt tycker jag det känndes som att man fick en 20 hästar till i 675:an :D nä men för min del passade 675:an bättre, känner att den hjälper mej mer på något sätt. Inte lika tungt att trycka ner den i kurvorna, med motstyrning tippar den(kontrollerat) perfekt in i kurva. De ev.. Mindre antal hästarna och vridet saknar jag inte. Men i början var det ovant att ligga på lite högre varv. Motorbromsen är inte heller lika kraftig, det är något jag minns att jag jobbade mycket med att vänja bort. 675:an är perfekt för min längd. Tycker 675:an är rymligare att flytta runt kroppen på, det jag även tycker är att den likssom är mer precis. Jag har en annan kontakt med underlaget och mina kommandon behöver inte så mycket kraft. Det är det som väger upp mindre hästar. Sen saknas ju en hel del, som slirkoppling tex. Alla aspekter av fjädring, handtryck etc överförs för mej bättre. Samtidigt är den något nervösare i sitt uppträdande, men med lite inlärning fixar man det. Ett exempel är cliponsen som jag vridit ut 5mm för bättre kontroll.

I början kändes hojjen jävligt hård, men när man lär sej tyda signalerna blir det perfekt.

Du får pm:a om det är något specifikt du vill veta. Tror jag blir lynchad här om jag babblar på mer :D kontentant är väl att båda är jävligt kompetenta hojjar men 675:an passade mej och mitt sätt jag vill ge kommando bättre :)

Hänger på andra hojjar gör man definitivt, fråga Cliffan vem som var först in i trösen! (iof var han först ut även om jag var först in, men det är en annan hitoria hehe :)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Du får pm:a om det är något specifikt du vill veta. Tror jag blir lynchad här om jag babblar på mer :D kontentant är väl att båda är jävligt kompetenta hojjar men 675:an passade mej och mitt sätt jag vill ge kommando bättre :)

Hänger på andra hojjar gör man definitivt, fråga Cliffan vem som var först in i trösen! (iof var han först ut även om jag var först in, men det är en annan hitoria hehe :)

Tack för svar! Ja jag kände på mig att rubriken " en känslig fråga " var lite passande. Som sagt Chassi är på topp fjädringen får man anpassa efter vikt och körstil som med alla hojar, Det jag mest funderar kring är om spisen är för klen i vridet. Men som du påpekar ska man smiska lite på varv....
Helst vill jag behålla Speedyn för touring och Dayan för seriös bansmisk. Jag får se om jag kan gömma undan kostnaderna i hushållskassan utan att frugan märker det :tungan
HadeGött
 
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top