Speed Triple-tråden Sthlm

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Han som har nicket "Dement"?

Nope "ErnstKirscenstegerstacher" är hans nick :)

Förvirringen är total :va

Ni kan allihop dra åt helvete :arsele:mad::D

och Tomp@ - tjör man inte har man ingen talan,inte ens i trippeltråden - fråga Adam om hur det kan gå annars........

hahaa dennis hoj :D

Jag vet,det gjorde lite ont i det gamla Suzukihjärtat men vad gör man inte för att få åka med dom stora (nåja) pojkarna.....:tummenupp

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Någon som haft problem med att den inte startar helt random nån gång?

Hände mig i Varberg i lördags, stannade 2 min för att plocka ur en insekt som kommit in i hjälmen då jag hade visiret öppet medan jag körde igenom ett mindre samhälle.

Så jag stannade o sen när jag väl skulle starta så orkade inte startmotorn gå runt... fast lampor och allt lös utan problem så var den helt död, batteriet som är kasst redan?
Fick rulla igång den efter mycket om och men... idag startade den som vanligt men nu är man ju lite orolig att det sker på ej önskvärda ställen... :)

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...

Hände mig i Varberg i lördags, stannade 2 min för att plocka ur en insekt som kommit in i hjälmen då jag hade visiret öppet medan jag körde igenom ett mindre samhälle.

Så jag stannade o sen när jag väl skulle starta så orkade inte startmotorn gå runt... fast lampor och allt lös utan problem så var den helt död, batteriet som är kasst redan?
Fick rulla igång den efter mycket om och men... idag startade den som vanligt men nu är man ju lite orolig att det sker på ej önskvärda ställen... :)

Ett relativt vanligt problem, ett nytt batteri verkar lösa problemet då våra hojar är riktigt känsliga för låg spänning! Detta löste iaf. mina problem vad gäller varmstart (inga problem efter ca. ett år nu).

Det ingen har lyckats förklara är varför problemet uppstår..

Om du har en multimeter så kan du testa ditt batteri och laddningsregulator, siffrorna som följer är min hoj med ett relativt nytt batteri:

Inget påslaget 12.93V
Tändning (ljus på) 12.01V (spänningen kommer sakta att gå ner)
Startar (startmotorn igång) 11.00V
Igång med 2000varv 14.44V
Igång med 5000varv 14.00V

Om ditt batteri går under 10.50V under starten så skulle jag byta ut det.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC

Fråga Speed Monster...:D Närå, men ett nytt batteri har hjälpt honom och det hjälpte mej med min förra Triple. Blir kortis i batteriet, mellan olika celler, typ, eller nåt sånt...

Ta med Yuasa-beteckningen från ditt batteri till nåt ställe, så kan de hitta ett motsvarande åt dig, av annat märke. Vi handlade våra nya hos Global, vid Länna Industriområde, söder om sTokholm...:tummenupp

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Ett relativt vanligt problem, ett nytt batteri verkar lösa problemet då våra hojar är riktigt känsliga för låg spänning! Detta löste iaf. mina problem vad gäller varmstart (inga problem efter ca. ett år nu).

Det ingen har lyckats förklara är varför problemet uppstår..

Om du har en multimeter så kan du testa ditt batteri och laddningsregulator, siffrorna som följer är min hoj med ett relativt nytt batteri:

Inget påslaget 12.93V
Tändning (ljus på) 12.01V (spänningen kommer sakta att gå ner)
Startar (startmotorn igång) 11.00V
Igång med 2000varv 14.44V
Igång med 5000varv 14.00V

Om ditt batteri går under 10.50V under starten så skulle jag byta ut det.

Tack som fan! :krama

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tänkte ev. Gasa i morgon! Om vädret är som i dag vill säga, nånn mer i samma tankegångar?

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Appappapp inte i alla, jag fick det till fyra ;)

Stämmer bra, skönt att man har lite "fans" även här på SH som följer mig!

Trist med prob på nya hojen, som du bombat bilder på i alla trådar.
Tur du fick hjälp i 'Triple Tråden STHLM' tråden :D

Mjo tänkte precis samma sak, Ni om några måste ju veta... o helt riktigt här får man hjälp!

Har inte haft problem sen det hände, försöker köra lite varje dag, får byta batteri efter vintern.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...