Speedmoto 250cc Dirtbike (Importlagret) TRASIG

manicfall

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
2008 Speedmoto 250cc
Tjena alla sköna åkare där ute! Det är så att jag fick en leksak i present nu när jag fyllde år (2 veckor sen), jag har kört ca 3 timmar på den och helt plötsligt stannade den utan anledning. Så jag rulla hem skiten å lyfte av sadeln och såg till min stora fasa att kablarna till CDI boxen hängde löst och tappat kabelskorna, det sura är att vart jag än letar så hittar jag inga nya kabelskor, Är det någon som har en aning om vart man kan köpa sånna? skulle vara oerhört tacksam för svar då jag inte vet va jag ska göra, nu står den i garaget och samlar damm mer eller mindre.

Mvh
Rickard

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
Tja
När jag kollar på min egen så kan det inte vara svårt att laga! om det är stiften till cdin som är sänder så ta och lödda eller ett par mindre kabelskor och fäst det med!
+ om du plocker bort lite sladdar så ser du att det finns en kontakt som är delad till cdin som du kan plugga in! Men då får du fästa CDIn på någon annanstans

///Weberg

manicfall

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
2008 Speedmoto 250cc
Det är inte stiften i CDIn som är trasiga, Det är kabelskon som sitter i "sockerbiten" som är helt sönder plus att dom var lödda redan så hur jag än gör får jag inte bort den gamla löden så jag kan fixa den nya.. Det verkar vara några speciella kabelskor med för jag hittar inte samma typ någon stans. frågan är om man inte kan ta kabelskor man köper på biltema eller whatever och skita i "sockerbiten" ?? va tros om det.

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
Jo det är klart att man kan göra det! annars bara lägg stiften på rätt stift i cdin och silikona fast skiten?Fyller du kontakten?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award