C3 eller C4 spelar ingen roll , dessa har ytterst lite glapp om de är ok, C4 om du kan välja men C3 går lika bra, Tvätta ren dom och olja in med tvåtakt eller motorolja tar du fett kan dom förstöras mycket lätt eller snurra i kåpan och eventuellt skära . Glappar det mycket så är det mer troligt att lagret sitter löst i kåpan. Många motorer har detta bekymmer när de är kalla. Värm upp motorn och kolla med en indikatorklocka, någon hundradel glapp är ok men inte mer. Är det kåpan eller huset så är det enklast att limma med bussnings Loctigt eller motsvarande, andra alternativ år att shimsa med shims plåt typ bladmässing. Det allra bästa är att svarva ur lagerläget och montera en hylsa av brons material. Brons är mjukt och trycker inte ihop lagret lika mycket och som bonus ökar brons mer när temperaturen stiger under uppvärmning vilket gör att lagret sitter bättre med kall eller varm motor.
Boshboo