Spel: Moto Gp 08 eller SBK-08?

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
VINTER UTMANING
Igår gjorde jag mitt bästa varv på Valencia (Tourist Trophy) 1,42:008. med min racekittade trippel nia R (på svåraste "nivån"). Jag förmodar att det är någon som kört bättre eftersom jag bara haft spelet i några månader...

Vad har ni för tider? och på vilken hoj...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Motogp 09/10 Mars 2010

IGN

As the most comprehensive MotoGP game to date, MotoGP 09/10 will not only deliver all the bikes, riders and tracks from the 2009 championship, but brand new gameplay modes that offer rewards to the rider for their riding style. Furthermore, players will have the ability to update the game with accurate real-time content from the 2010 championship at no extra cost. MotoGP 09/10 will see the introduction of a fully realized Career Mode where players take part in the ultimate MotoGP world championship, competing in actual races and managing all aspects of their team. Gamers will hire engineers, team managers and press officers, all of which have a real impact on their career as a racing pro.
Complementing Career Mode, MotoGP09/10 features three additional gameplay modes to deliver the richest MotoGP experience ever. Arcade Mode is not limited to simply crossing the finish line, but adds a variety of challenges where players can earn and steal points from their opponents, encouraging a risk element for those who feel that simply leading the pack isn't enough.

Genre: Racing
Publisher: Capcom
Developer: Monumental Games
Local Play: 2 Versus
Release Date: March 2010

Verkar lovande :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Demot släppt till PS3 idag, här ska provas. :eek:)
Någon som hunnit testa, kommentarer om spelet ?

/Z

riktigt besviken faktiskt. Oavsett svårighetsgrad så var det ren arkadkänsla :confused: blir nog inget köp där, får fortsätta med 08 istället

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel men det känns något ovisst med gyro-effekten och vad/var man svänger. Nästan som att hjulen inte är i backen.
Nej, då var WSBK09 bättre. Men fortf. inte bra som Forza Motorsport3.

Btw. har för mig att det är helt nya utvecklare för motogp jämfört med 08 och tidigare.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
ЯK;4644358 skrev:
kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel men det känns något ovisst med gyro-effekten och vad/var man svänger. Nästan som att hjulen inte är i backen.
Nej, då var WSBK09 bättre. Men fortf. inte bra som Forza Motorsport3.

Btw. har för mig att det är helt nya utvecklare för motogp jämfört med 08 och tidigare.

CAPCOM i båda fallen.

Nu blir man tveksam vilket man ska köpa.
Tänkte köpt MotoGP 09/10 när det kommer men kanse tar 08/09 nu.

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
MotoGP 08 med ps3 kontrollen på min PC är riktigt bra känsla. tycker jag iaf :) Lite trist grafik men det kan jag leva med :krama

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
CAPCOM i båda fallen.

Nu blir man tveksam vilket man ska köpa.
Tänkte köpt MotoGP 09/10 när det kommer men kanse tar 08/09 nu.

Capcom är utgivaren. Kollade upp det och ser nu att det varit olika utvecklare för alla titlar.
Lite synd, annars hade dom kunnat slipa till skiten med åren och haft ett riktigt bra lir vid det här laget(7 spel).

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675
riktigt besviken faktiskt. Oavsett svårighetsgrad så var det ren arkadkänsla :confused: blir nog inget köp där, får fortsätta med 08 istället

Stämmer 100%... Inget att jämföra med 08,känslan i kurvorna :mad:,gas kontroll :mad:,+ när det går fort känns som hela tv skakar :mad:.
Enlig mig GP09/10 = :tummenner

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02

Intressant fenomen att man kan köra på bakhjulet och svänga med hela hojen pekandes åt sidan... att man inte vurpar.. imponerande.

:gnissla

Näe.. jag är besviken jag med. hur många år ska det ta innan det kommer ett motorcykelspel till konsol som faktiskt är spelbart med bra känsla?

Och varför har man valt att ta bort splitscreen?
Man vill ju sitta i soffan och spela 2 spelare samtidigt... eller är det bara jag?
/Z

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Intressant fenomen att man kan köra på bakhjulet och svänga med hela hojen pekandes åt sidan... att man inte vurpar.. imponerande.

:gnissla

Näe.. jag är besviken jag med. hur många år ska det ta innan det kommer ett motorcykelspel till konsol som faktiskt är spelbart med bra känsla?

Och varför har man valt att ta bort splitscreen?
Man vill ju sitta i soffan och spela 2 spelare samtidigt... eller är det bara jag?
/Z

WSBK 09 i full simulation-läge är riktigt bra. Även Tourist Trophy är ju riktigt bra med många inställningsmöjligheter.

Men om man spelar spelen i arcadeläge så kan jag bara instämma att spelen blir katastrolfalt tråkiga & overkliga i sitt beteende.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept