Spel NFS Carbon. Hur byta bil?

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
2001 Honda CBR600F
Sitter och spelar NFS Carborn, och kör "Karriär".
Har kört 50% av spelet nu, men jag fattar fortfarande inte hur jag byter bil:)
Vann en "Gänmedlems" bil, och det är bara den jag har.
När man kört vissa sträckor kommer det upp typ "Porche 911 upplåst"....
Men hur köper jag den?
Eller är det bara bilar jag kan köpa, om jag kör en ny "Karriär"?
Hoppas ni fattar:)
Tacksam för svar snarast!:)
 

Dominator-Rocks

Guest
Har du kört halva spelet och bara vunnit en bil? :va

Ingen aning jag har bara kört Most wanted vilket jag tyckte var ett skitbra lir! Provade Carbon men gillade det inte!


I NFSMW så går in man i change car eller garage ....:va


Jag kan kika på Carbonet nästa gång jag sätter mig med Krysslådan!
 
Last edited:

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
2001 Honda CBR600F
Man måste erövra områden i Carbon, och efter typ 15 race i ett av dom 4 (tror jag) områderna måste man utmana "ledaren". När man vinner får man välja 2 "frågetecken" av 6. Har man tur och tar den med hans/hennes bil i, får man den.
Så jag hade min "originalbal" och har sedan vunnit 1 gängbil av 2 möjliga...
Men man låser upp en massa bilar under spelets gång, men man kan inte köpa dom!?! Inte vad jag kan hitta iallafall. Börjar bli tråkigt med samma bil nu...
 

Solid snake

Guest
Jodå, ut och kör i free roam, sen när du gör det så trycker du på start så får du upp kartan, sen så letar du efter "car lot."

Har för mig att symbolen ser ut som två sammansatta stora T, sen är det bara att välja och vraka.

Om du är i "garagemode" och tittar på kartan så är symbolerna gråa, det är de som är "car lots" så att säga, du kan inte komma till dem genom garaget, utan du måste vara i free roam för att kunna ta dig dit.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jodå, ut och kör i free roam, sen när du gör det så trycker du på start så får du upp kartan, sen så letar du efter "car lot."

Har för mig att symbolen ser ut som två sammansatta stora T, sen är det bara att välja och vraka.

Om du är i "garagemode" och tittar på kartan så är symbolerna gråa, det är de som är "car lots" så att säga, du kan inte komma till dem genom garaget, utan du måste vara i free roam för att kunna ta dig dit.

Ok jag är trög!

Jag fattade det som att du hade bilar som du inte kunde byta till!

Det är ju precis likadant i MW!

:dummer


Lånar tråden lite!

Jag sitter fast i Most wanted tror jag har 2 st snubbar kvar....

Jag måste klara ett vafaan hetere nu då, länge sedan jag körde nu.... :va

Iaf dem där uppdragen då man skall klara sig förbi ett visst antal spikmattor eller kosta samhället en massa pengar...

Jag tror jag behöver få ihop 200.000 i böter under en och samma polisjakt! Hur gör jag det lättast?
 
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Carbon är så mycket bättre än MW

Visst, det är kul att blåsa snutar (eller kan man de i carbon oxo) men kvaliten i spelt känns så lycket bättre i carbon..

Det nya, Pro Street är bara kasst...
 

Dominator-Rocks

Guest
Carbon är så mycket bättre än MW

Visst, det är kul att blåsa snutar (eller kan man de i carbon oxo) men kvaliten i spelt känns så lycket bättre i carbon..

Det nya, Pro Street är bara kasst...

Hur kan du uttala dig då du inte vet hur Carbon funkar?

Har du kört hela MW ?
 

Solid snake

Guest
Ok jag är trög!

Jag fattade det som att du hade bilar som du inte kunde byta till!

Det är ju precis likadant i MW!

:dummer


Lånar tråden lite!

Jag sitter fast i Most wanted tror jag har 2 st snubbar kvar....

Jag måste klara ett vafaan hetere nu då, länge sedan jag körde nu.... :va

Iaf dem där uppdragen då man skall klara sig förbi ett visst antal spikmattor eller kosta samhället en massa pengar...

Jag tror jag behöver få ihop 200.000 i böter under en och samma polisjakt! Hur gör jag det lättast?
Kör där det är mycket grejer du kan krascha sönder, krascha gärna in i polisbilar också så mycket du bara kan och använd den däringa funktionen som stannar ner tiden varje gång du ska igenom en vägspärr.

Och håll koll på kartan så du ser om en vägspärr plötsligt dyker upp, sen ska du ta dig undan alla supersnutbilar som kommer när du har heatlevel 5... :3freak
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Hur kan du uttala dig då du inte vet hur Carbon funkar?

Har du kört hela MW ?
ber om ursäkt, var så länge sen jag spelade carbon. men jag vet att helighetskännslan var mycket bättre i C..

I MW kan man ju inte äns drifta :( fast kan hålla med om att det är grymt kul att ha 25 snutar efter sig :hihi

Ja jag har klarat båda.
 

Dominator-Rocks

Guest
Kör där det är mycket grejer du kan krascha sönder, krascha gärna in i polisbilar också så mycket du bara kan och använd den däringa funktionen som stannar ner tiden varje gång du ska igenom en vägspärr.

Och håll koll på kartan så du ser om en vägspärr plötsligt dyker upp, sen ska du ta dig undan alla supersnutbilar som kommer när du har heatlevel 5... :3freak

:Bugar Tack!

Den där slowmo funktionen har jag aldrig använt mig av men skall prova den nu! :tummenupp
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jag tror jag behöver få ihop 200.000 i böter under en och samma polisjakt! Hur gör jag det lättast?[/QUOTE]

Kör på allt du ser...


Den är helt buggad. Men klart bra att andvända vid vägspärrar. Går även att få till ganska snygga sladdar, det är typ som att hugga koppling :hihi

Tackar!

Jag får väll klara ut MW och sen ge Carbon en chans som jag egentligen inte kan uttala mig om :tungan :tungan då jag inte har kört det mer en 30 min :hihi

:näsblod
 

Solid snake

Guest
Carbon är bra på sitt sätt, och MW är bra på sitt sätt.

Jag gillar MW för att det är på dagen man kör och carbon för att det finns så mycket fler bilar att välja på.
 

Dominator-Rocks

Guest
Carbon är bra på sitt sätt, och MW är bra på sitt sätt.

Jag gillar MW för att det är på dagen man kör och carbon för att det finns så mycket fler bilar att välja på.

Det var det som fick mig å dissa Carbon, att man kör på natten!

Jag har dåligt mörkerseende :näsblod
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ok jag är trög!

Jag fattade det som att du hade bilar som du inte kunde byta till!

Det är ju precis likadant i MW!

:dummer


Lånar tråden lite!

Jag sitter fast i Most wanted tror jag har 2 st snubbar kvar....

Jag måste klara ett vafaan hetere nu då, länge sedan jag körde nu.... :va

Iaf dem där uppdragen då man skall klara sig förbi ett visst antal spikmattor eller kosta samhället en massa pengar...

Jag tror jag behöver få ihop 200.000 i böter under en och samma polisjakt! Hur gör jag det lättast?

Jag gör så att jag åker upp på motorvägen och sen kör jag där tills jag klarat alla grejer som ska klaras sen åker man av motorvägen och försöker sticka.

Om du tittar på kartan så kan du se när det kommer vägspärrar tryck då på slow motion så kan du planera vart du ska träffa spärren, försök träffa en polisbil i baken och inte i fronten då den är lättare där bak.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Jag gör så att jag åker upp på motorvägen och sen kör jag där tills jag klarat alla grejer som ska klaras sen åker man av motorvägen och försöker sticka.

Om du tittar på kartan så kan du se när det kommer vägspärrar tryck då på slow motion så kan du planera vart du ska träffa spärren, försök träffa en polisbil i baken och inte i fronten då den är lättare där bak.
och se upp för suicidal rinos
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Är det bara jag som stör mej något förbannat på att man inte kan ställa in svårighetsgraden i MW och carbon?
Är så jävla störande när man kör 2 helt perfekt varv för att på sista varvet råka köra in i väggen och motståndaren vinner, sen kör man en gång till och få mycket sämre tid men vinner ändå.
Om man håller kolla på minimapen så kan man se hur motståndaren kommer i ca 600 kmh.
NFS 2 tycker jag helt klart är det bästa av dom, framförallt för att det finns så mång inställningar som man kan göra på bilen.
 

Dominator-Rocks

Guest
Är det bara jag som stör mej något förbannat på att man inte kan ställa in svårighetsgraden i MW och carbon?
Är så jävla störande när man kör 2 helt perfekt varv för att på sista varvet råka köra in i väggen och motståndaren vinner, sen kör man en gång till och få mycket sämre tid men vinner ändå.
Om man håller kolla på minimapen så kan man se hur motståndaren kommer i ca 600 kmh.
NFS 2 tycker jag helt klart är det bästa av dom, framförallt för att det finns så mång inställningar som man kan göra på bilen.

Gummisnodds effekten! Ingen aning om den går å stänga av :va
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Catch Up heter den funktionen/effekten - så hittar du dom orden någonstans i menyerna så ställ den på OFF, om det är möjligt vill säga (vet att den finns i NFS:U2)

varför är nya ProStreet dåligt då?
tycker det verkar bra, men då har jag bara sett reklamen och läst lite om det,
det är ju DAGTID, många olika bilar, SKADEMODELLER! (äntligen)...
inge free roam? poliser?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top