Spolarvätssprut!

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vespa lx125
Ja då tänkte jag höra mer er ifall ni har blivit utsatt för spolarvätsk-sprut från bilen före.?........nu efter typ 20:e gången så börjar jag tro att det är mer än tillfälligheter...visst man kanske har kört rätt tätt bakom, så kommer det här jäv-- sprutet som ett brev på posten, man blir ju lite smått vansinnig :mad:

Har en idè....
det har ju gått så långt att jag har funderat på att montera en "missriktad" kedjesprayburk som vid behov kan "smörja" kedja och kanske bakomvarande bil med tjock kletig olja....Vendetta!
det är dock bara en idè!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ha ha ha!
Det är väl bara att ha en burk Castrol Chainwax i innerfickan på stället. Om bilen framför duschar dig så kör du bara om, tar fram burken, och sprayar på hans framruta... Går inte bort med spolarvätska, det lovar jag... :tummenupp

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
ZX-6R 01
Jag tror att bilisterna sprutar med flit, för att jag ser han att han har sett mig sen efter några sekunder så börjar han spola :mad: .....oooo japp jag har visat fingret flertal gånger :D

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS500E
Finns det någon hojförare som inte blir svinsur av att ha en bil som ligger i arslet när man inte har möjlighet eller vill dra för fullt? Ligger du och sniffar i framförvarande bils avgasrör så får du nog räkna med att bli blöt då de tröttnar på dig. Var glad att de inte står på bromsen istället.

:)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Macke skrev:
Ha ha ha!
Det är väl bara att ha en burk Castrol Chainwax i innerfickan på stället. Om bilen framför duschar dig så kör du bara om, tar fram burken, och sprayar på hans framruta... Går inte bort med spolarvätska, det lovar jag... :tummenupp

Det är inte så bra att ha saker i fickorna när man kör motorcykel. Det kan vålla enorma skador när man kör omkull.

/H

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
HW skrev:
Det är inte så bra att ha saker i fickorna när man kör motorcykel. Det kan vålla enorma skador när man kör omkull.

/H

Nej, jag vet det... Det var skrivet med en gnutta ironi.... :rolleyes:

Kul ändå att du skriver NÄR man kör omkull, inte OM.... :D

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag skrev "om" först, men sen kom jag på hur dumt det var och ändrade.

/H

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
HW skrev:
Jag skrev "om" först, men sen kom jag på hur dumt det var och ändrade.

/H

Men som vi redan har konstaterat i annan tråd är det ryggsäck som gäller. Och en korrekt krasch-plan dvs. buklandningen. :crash

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln