Sponsorer

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
VARNING för långa meningar, stavfel, osv men jag har jobbat natt å är lite snurr i bollen. :3freak

Gick omkring i går natt på min lilla fabrik och funderarde lite. Jag tror att dom flesta här lever på en stram buget. Tvättmaskiner, bilar, damsugare och annat får vänta på inköp tills att säsongen är grejad. Dock finns ju några av oss som lyckats tjata, be, ja till å med gråta till oss en sponsor. Dessa nåbla företag lär nog inte kräng mera olja, infravärme, it lösningar vad det en må vara för att dom får sitt märke på våra kåpor. Jag tror att dom företagen ställer upp pga dom själva kanske kört eller att dom har ett intresse för motorsporten. Det jag vill komma till är att vi kanske skulle kunna använda sporthoj.com för att marknadsföra dessa företag lite bättre. En tanke är att man skulle kunna dela in en tråd för dom olika landskapen och sen få upp våra sponsorer och vad dom säljer. Sendan kan folk lätt trycka på tex Gotland kolla upp vilka som sponsrar. Självklart ska man ju inte lägga mer pengar på en produkt bara för att dom sponsrar men jag tror att det räcker med att en mäniska ringer och frågar om pris på vad det nu är dom säljer och berattar att han/hon sett att man sponsar en stackars rr förare för att det ska bli lättare att få spons nästa säsong. Vet inte heller hur Sporthoj.com ställer sig till detta förslag men alla sätt att underlätta för oss borde ju betänkas.

Detta är bara en flumig natttanke men alla synpunkter är välkommna.
Mvh ecce

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
helt ute och snurrar är du inte, grundidén att man ska vända sig till företag som stöttar en sport man gillar och då nämna att det är delvis beroende av just detta är god.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill inte nödvändigtvis ha betalt just i pengar. Menar, i med att jag oxå ska köra RR nästa år vill jag oxå ha förmåner så man kan få utbytes delar osv billigt eller gratis eller vad nu dealen blir.

Jag har i övrigt, inget emot att på förstasidan, ha en spalt FÖR alla på Sporthoj.com som aktivt tävlar i RR sporten. Detta vore då en kolumn, med bild på dig och din hoj, en lista på dina meriter och sponsorer. Listan kommer vara indelad som så att "bästa 3" på topp, sen resten slumpat. Detta skulle definitivt ge er mer publicitet och skulle därmed synas till en stor skara.

Jag kommer ju själv vara med i RR och i med att jag kanske då äger Sporthoj.com vill jag pusha lite extra för mig... men min sida kommer inte ha nått störra och bättre bara för det... utan mer att jag listas högre. Vad vet jag, lite självisk måste man väl få vara?

Såsom jag tidigare har tänkt lösa det är att jag bygger en helt unik Administrationsdel som var och en av er som VILL (ni ansöker) ha, får tillgång genom erat konto här på Sporthoj.com. Ni får fulla rättigheter att ändra utlägget på sidan iaf vad gäller bilder på sidan, samt text/beskrivningen av er själva, samt en sponsorlista som ni själva kan ändra. Varje person kan även få ha en gästbok för intressenter. URL vore ungefär såhär:
www.sporthoj.com/rr/ecce
www.sporthoj.com/rr/xenomorf
www.sporthoj.com/rr/swedie
www.sporthoj.com/rr/nr18
osv (ni kan förstås välja vad ni vill ha efter /rr/ delen, då ett nickname kanske inte anses väldigt seriöst. Så www.sporthoj.com/rr/johnny-18 osv kan funka oxå.. om ni heter johnny och har nummer 18 på hojen).

Om ni är intresserade av detta, ta och diskutera detta litegrann, kom med ideer och förslag.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej...??? :confused: Så INGEN känner sig träffad eller ens intresserad? Jaja! Då blir jag ensam där då :FU

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
får nog ge det ett tag, imorrn har nog en del sagt sitt.
ditt förslag verkar vettigt, jag är för allt som dels kan visa upp mina sponsorer och om det även kan sammanlinka företag och leda folk som ska köpa en vara eller tjänst i "rätt" riktning så är det ju kanon.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag tycker det låter som en bra ide swedie o själviskt.. nä de tycker jag inte.
Däremot så vet jag inte riktigt om det kommer bli så stor aktivitet på en gästbok för en spelare.. de skulle ju va bra om man såg den från Föraren sida...
men de e bara mina tankar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
R2, ja, jag vill ju ha det diskuterat.

alex... gästbok från en spelare? pratar vi hockey eller nått?

Kanske kan sätta en gästbok på Forumprofilen istället? Då kan alla här på sporthoj får en egen gästbok.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Swedie skrev:
R2, ja, jag vill ju ha det diskuterat.

alex... gästbok från en spelare? pratar vi hockey eller nått?

Kanske kan sätta en gästbok på Forumprofilen istället? Då kan alla här på sporthoj får en egen gästbok.

Jag tror att om alla skulle få en egen gästbok så skulle det bli ganska mycket onödigt arbete. Hur många skulle egentligen skriva i ens gästbok?
Om det nu var för att på nåt sätt pusha för sina sponsorer, som grundtanken verkade vara från början med den här tråden, så skulle väl en enkel lista på alla företag som sponsrar någon RR förare här på forumet fylla den funktionen.

Det behöver inte vara nåt påkostat, och inte heller bundet till någon speciell förare. Alla kan bara helt enkelt anmäla vilka sponsorer dom har, med en länk, telefonnummer, och kanske en enkel beskrivning.

Om jag då t.ex ska köpa en ny stereo (eller vad som helst), så kan jag gå in på den här listan och kolla om det finns nåt lämpligt företag där, innan jag springer till ONOFF.
Hittar jag nåt bra så handlar jag av det företaget istället, och berättar varför jag just valt detta företag, och vips så har dom tjänat på att sponsra en RR förare...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Min tanke med det hela var att exponera företagen. Dvs att få dom "vanliga" användarna av sporthoj att ringa våra sponsorer. Det jag var lite ute efter var att man lätt ska kunna se vilka som är generösa å sponsrar och inte vilken förare som har störst mun läder. Där av kanske man helt enkelt kunde sammla alla företag och vart i landet dom fins på en lista. Tex
It lösnigar Karlsborg
Olja och bensin Jönköping
Bilplåt ab Linköping
Bil nisse ab Linköping
Har inte själva slut iden i skallen men nått liknade detta kanske.

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
ecce skrev:
Min tanke med det hela var att exponera företagen. Dvs att få dom "vanliga" användarna av sporthoj att ringa våra sponsorer. Det jag var lite ute efter var att man lätt ska kunna se vilka som är generösa å sponsrar och inte vilken förare som har störst mun läder. Där av kanske man helt enkelt kunde sammla alla företag och vart i landet dom fins på en lista. Tex
It lösnigar Karlsborg
Olja och bensin Jönköping
Bilplåt ab Linköping
Bil nisse ab Linköping
Har inte själva slut iden i huvet men nått liknade detta kanske.

Precis vad jag hade tänk!
Man kanske kan lägga till vem dom sponsrar oxå...
Typ:

Strängnäs Bilforum, Strängnäs, 0152-13485, Magnus Granstedt Rookie1000 #nummer
Blackstanäs Billack, Blackstanäs, 0676-1341351, Pelle Pettson Rookie600 #999
Forsgårds Keramik, Struman, 0789-8728625, Arne Karlsson Rookie600 #666

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
så, vi återkomma till vad Nr:18 sa. Ska då jag, vara snäll och ge gratisreklam? What's in it for me? så att säga.

Jag kan tänka mig...
* Smäck på Sporthoj.com dekaler på eran RR hoj.
* Promota Sporthoj.com i övrigt
* ... å nått mer kanske

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Swedie skrev:
så, vi återkomma till vad Nr:18 sa. Ska då jag, vara snäll och ge gratisreklam? What's in it for me? så att säga.

Jag kan tänka mig...
* Smäck på Sporthoj.com dekaler på eran RR hoj.
* Promota Sporthoj.com i övrigt
* ... å nått mer kanske

Sporthoj.com dekaler finns ju redan, bara att smeta på kåpglaset på hojen så var det avklarat! :tummenupp
Man kan väl informera sina nya sposorer om sporthoj.com också, så vet dom att dom finns med där. Då går dom säkert in och tittar...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
just det upplägget ska det vara ja, men jag förstår problemet med att Swedie vill ha ut nått ur det, ska fundera vidare.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ja det är ju ett problem när det kommer till betalning för Swedie men jag tror dom flesta kan tänka sig en dekal eller två. Jag kan tänka mig och sätta dom på både rr hojen å Heffa-klumpen om det är det som krävs.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad JAG vill är att Sporthoj.com ska bli välmående. Jag vill inte ha just pengar... Jag ska printa upp nya dekaler som kan smäckas på era RR hojar. Vet inte hur stora dem kommer vara, men kanske runt 30x30cm... lol. nä. men kanske hmm... 15-20 breda (pga texten) och 5-8cm högt.. typ.. ungefär.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...