Sport Tourer

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Erfarenhet av Kawasaki Ninja Z1000SX ?
Trevliga hojar som är bra på det mesta men inte bäst på något. Har en lite dubbel personlighet, så när man tar det lugnt är det en rätt sävlig och snäll hoj, och när man kör på hörntänderna är den ganska aggresiv.
Brukar ha hård sadel, men det är ju lätt att åtgärda med eftermarknadssadel eller tålig röv. :hihi

Min z1000sx är den enda hojen jag ägt som jag saknar ibland.
 

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VFR1200F
VFR1200, snabb, sportig och smidig trots sin vikt. Underbar motor och ljud! Men se till att köpa en med alla väskor från början.
 

Bifogat

  • 1000025879.jpg
    1000025879.jpg
    487.6 KB · Visningar: 20

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Erfarenhet av Kawasaki Ninja Z1000SX ?

Jag hade en -14 mellan 2014-2019. En kanon cykel och billig försäkring. Smidiga packväskor som inte behöver någon ful hållare skön sittställning och förvånansvärt pigg och rapp
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Senaste 15 åren har jag haft 4 st sporttouringhojar, FZ1S, GSX1250FA, VFR800 och Ninja1000SX, alla fyra bra hojar som jag kan rekommendera, men bäst av dem är utan tvekan Kawa'n. Den är perfekt för min typ av körning, oftast solo utan packning, på normala landsvägar, vad jag är ute efter är i princip en sporthoj, fast med bekväm körställning. Vill man käka mil snabbt på motorvägar med passagerare o packning så finns det ju bättre hojar till det.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Erfarenhet av Kawasaki Ninja Z1000SX ?
Som mitt forumnamn antyder har jag haft en sån också, hade en -17. Bra tycker jag och som andra sagt perfekt att det finns tillhörande packväskor. Det enda jag hade problem med var att jag upplevde sadeln lite obekväm, för hård, tror jag det var men det går väl alltid att lösa. Min ZX10R har mjukare sadel tycker jag eller om det är formen på den som gör det. Men det kan ha förändrat sig på årsmodeller av Z1000SX nyare än -17. Provkör. Sen finns Suzuki GSX-S1000GT, liknade Kawan, men jag har aldrig prövat. Yamaha 9 Tracer vet jag inte om den hamnar i sporttourer klassen men verkar va en skön hoj som jag inte testat.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top