Sport-touring gruppkörning

adventuremannen

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
honda vtr firestorm
Jonny trajja skrev:
2544885 det verkar bli en hel del folk och det är så klart kul:) men det lär bli lite problem med boendet misstänker jag... det är nått att fundera på i vinter!
vinter ja!!! det känns jäkligt långt till våren just nu!

ps jag har en gissning!!! tror vi blir många som vill va med på dessa turer:D
låter som en grym ide'

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Klabbharpan skrev:
2543869 Skulle ju kunna vara kul med övernattning på ort där det finns lokala SH:are som kan visa lite roliga vägar. Då skulle man ju som avslutning innan skitsnack/bira kunna dra en repa utan packning på dessa.

Konceptet är inte alls tokigt. Man kör till ett intressant område och lastar av ryggor och packväskor. Sedan kör man dagsturer utan last från utgångsbasen

Jag har en riktigt bra tur på det temat som jag gjorde i sommras. Men den skall man göra i juli.

Målet är Smögen. Där bor man några dagar. Lokala turer om dagarna. Det finns ett par klockrena som jag provat ut. På kvällarna sitter man i en bar vid bryggan, och tittar på när Göteborgs-brattsen festar sönder pappas lyxsegelbåt.

Ganska undehållande faktiskt:tummenupp

Tvilling

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
1100cc koltrast med akrapovic helsys
hmm verkar vara en bra ide', tror nog att jag kan tänka mig att hitta på något liknande i södra sverige, annars får man kanske söka sig uppåt :tummenupp :rolleyes:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tvilling skrev:
2566626 hmm verkar vara en bra ide', tror nog att jag kan tänka mig att hitta på något liknande i södra sverige, annars får man kanske söka sig uppåt :tummenupp :rolleyes:

Så skall det låta! Tanken var ju liksom att gruppkörningar från olika håll skulle kunna ha samma slutmål. Då blir det bättre party på 'Pelles Ölhak' :yoparty

Dawe

Guest
Road-Ragge skrev:
2567038 Så skall det låta! Tanken var ju liksom att gruppkörningar från olika håll skulle kunna ha samma slutmål. Då blir det bättre party på 'Pelles Ölhak' :yoparty

Pelle kommer bli glad å vi oxå :öl

Fan va långt det är till våren,,,

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Körde Vättern runt förra året fredag-söndag. Iväg efter jobbet till Omberg på östra sidan, fint vandrarhem, lördagen blev det moturs Vadstena, Motala, Karlsborgs fästning, Hjo ända till Gränna Visingsö. Närmare 30 mil i ösregn, östra Vättern är roligare med fina vägar Gränna-Vadstena. Västra sidan hade otroliga flygrakor mellan Hjo-Jönköping.

Hem på söndagen från Visingsö på småvägar.

Hade vi gjort om resan hade vi nog skippat västra sidan och satsat på småvägarna runt Gränna Ödeshög på lördagen.

Hamnar man i tidbrist är det lätt att blåsa hem på trista motorvägen.

Bästa rundturen var nog den i Dalsland Håverud, Bengtsfors mm Fast där åkte vi på torsdagen och hamnade på 140 mil totalt.

Bra idé:tummenupp

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Låter som en klockren ide:tummenupp Ni kan räkna in en Dalmas i alla fall. Finns grymt med sjukt fina vägar att välja på, så resmål borde inte bli ett problem.

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
CBR600F -91
Trådlyft!!!

Låter intressant, men det behöver ju inte bli så jättelång tur, Jönköping kan ju vara lagom. Det snackades om Norge, Danmark, ja till och med Skåne... :confused: vilket känns lite overkill.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln