Sportfilter Koniskt

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
Hej,
Jag ar köpt koniskt filter nu, men ska man ställa om förgasaren nånting??
Vet inte om jag bara inbillar mig men känns som bottendraget har försvunnit lite :kocko '
Har 200 munstycke i nu. Ska man byta upp sig?
Eller räcker det bara finjustera luftskruven eller nåt.

Har en en rgf 92:a
 

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Ingen
rosena skrev:
Hej,
Jag ar köpt koniskt filter nu, men ska man ställa om förgasaren nånting??
Vet inte om jag bara inbillar mig men känns som bottendraget har försvunnit lite :kocko '
Har 200 munstycke i nu. Ska man byta upp sig?
Eller räcker det bara finjustera luftskruven eller nåt.

Har en en rgf 92:a

gå upp i munstycke tills den fyrtaktar...sedan gå ner ett snäpp där har du det..jag exprimenterade med en gammal rd350 en gång i tiden och jag blev förvånad hur stort munstycke som krävdes...
tror inte 200 räcker...
Har haft en som som du fast ny 92...men inte med det filtret
Köp jollymoto system istället det ger kräm...kolla med EBOS i skåne de har bästa priserna
 

niklas_gripen

need for speed...
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Sävsjö
Hoj
kawasaki kxf 250-04
rosena skrev:
jo men jag tror den får för fet blandning. Så då tänkte jag att man ska skruva på luftskruven så det jämnas ut lite. :tungan

Luftskruven gör knappt någon märkbar skillnad annat än vid fininställning när man har rätt munstycke och ändrat nålen till rätt läge. DÅ kan man börja skruva på luftskruven.

Börja med att ta rätt på vad din mc har för munstycke original, sen går du upp i några storlekar och kolla på stiftet! :tummenupp
 

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var en racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
 

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var ett racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
rosena skrev:
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var ett racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
Säker på att cylindern är skadad då...?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
rosena skrev:
Ja fufan 2 taktare :tungan
Vad folk än säger går det inte att lita på en 2 taktare, speciellt 125 :banana
vad säger dig att en större 2t skulle vara mer pålitlig. Fler rörliga delar och mer komplex konstruktion.
 

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
philsson skrev:
vad säger dig att en större 2t skulle vara mer pålitlig. Fler rörliga delar och mer komplex konstruktion.

jo men ofta så är det 125:eek:rna som slits mest på grund av hårdvarvning om man räknar bort 85 cc dvs :tungan
I alla fall i motocross
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
rosena skrev:
jo men ofta så är det 125:eek:rna som slits mest på grund av hårdvarvning om man räknar bort 85 cc dvs :tungan
I alla fall i motocross
så du tror inte man ligger och kör en 250 mot varvstoppet?.. :va lustig kille.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top