Sportgrodor!!

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Bo Hansson

"Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns!"

"Thomas Gustafsson faller! Thomas Gustafsson faller! ... Nej! Förlåt mig, han skymdes bara av en snödriva!" Bo Hansson har koll på skridskon i OS 1984

"Om man tippar en målgörare blir det sällan den man tippar!"

"Det kvittar hur matchen slutar bara resultatet står sig."

"...och bollen går ut över sidlinjen ... fast ändå inte..."

"Detta är första gången Sverige vinner över Italien, i Italien, mot Italien!"

"Det ser ut som om glöden runnit ur Juventus..."

"Innern går ohyggligt fort... och han faller! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare' Bo Hansson, finalen 400m häck, EM 1982

--------------------------------------------------------------------------------

Christer Abrahamsson

"Jag hälsar press, radio,TV och framför allt massmedia välkomna."

"Då sa jag till domaren på ren svenska: Go home."

"Jag känner verkligen för Magnus Swärd som varit så ambitiös i sin träning och som fick utlösning precis i den här matchen."

"Jag gick in i det här med öppet ansikte."

"Det gick trögt i första perioden, men sedan gick ketchupflaskan i topp!"

"Rätta mig om jag inte har fel..."

"90% av alla ishockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5% är högerskyttar!"

"Grabbar, vad har jag sagt om skitnödiga utvisningar?"

"Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar"

"Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!"

"Fan, vilket höjdarväder! En sådan här dag skulle man ha haft en utomhushall att träna i."

--------------------------------------------------------------------------------

Christer Ulfbåge

"Stavhopparna är uppe på gastronomiska höjder."

"En match i volleybollens Elitserie, Sollentuna slog Uppsala med 3 mål mot 2!"

"Det tycks vara i den här grenen man skall slå världsrekord i tresteg" (Ulfbåge efter att Kravets precis som Jonathan Edwards vunnit på nytt världsrekord)

"Det här är ju rena skansen!" (Christer Ulfbåge ser en älg i frihet för första gången under Vasaloppet.)

--------------------------------------------------------------------------------

Göran Zachrisson

"Flaggan ser vit ut... det är den faktiskt."

"Fördelen med det här bunkerslaget är att man inte får all sand i ansiktet."

"Han är här för att lära sig att åka buss i Europa."

"Gräset blir stressat och då kan det dö"

"Han är 3 1/2m lång... jag överdriver inte. Alltså, han är drygt 2m lång!"

"Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare!"

--------------------------------------------------------------------------------

Lasse Kinch

"Sverige har gjort 98 mål mot Italien genom tiderna. Gör vi tre till blir det 100-målsjubileum."

"I en sån här match är det till och med glädje i att vara boll."

"Sverige är fulltaligt i 12 sekunder till!" Lasse Kinch leker spåman under Sverige-USA

"Svenskarna såg väldigt bra ut på morgondagens träning."

"Åh vad han spelar vackert, han ser ut som ett russin i fötterna."

"Forsberg, Alfredsson och Garpenlöv, det gamla strävsamma paret."

"Åh, är du riktigt säker på det?" (Till Leif Boork, när denne förklarar att det blir mål om en icingpuck går i mål.)

"Nu är det mer luft i luckan."

"Gamla stjärnor minns man bättre än de som inte ännu blivit stjärnor."

"Det skall ni veta att den här domaren inte tillhör de typiska Italienska hemmadomarna. Studerar man statistiken ser man att han är den som oftast fixar bortasegrar, förlåt ser till så att det blir bortasegrar, i ligan."

"Tyvärr har domarna valt att inte blåsa istället för att fria i sådana situationer!"

"oooh, såg ni Raul? Bollen låg som ett dött russin vid foten!"

"Sverige har spelat 8 träningsmatcher mot Tjeckien i år: 3 vunna, 2 oavgjorda och 2 förluster"

"...och det vore kanske det mest rättvisa, om nu idrott och rättvisa hör ihop!"

"Jag trodde att det skulle bli hörna, men bollen var väl inte ute, så Sverige får inkast."

--------------------------------------------------------------------------------

Lennart Bergelin

"He is not much to hang in the Christmas tree."

"Do you have what we in Sweden call skiftnyckel."

"Björn is taking a dusch"

"The bottom is nådd"

"He lost because of the other guy's stopballs"

--------------------------------------------------------------------------------

Rolf Zetterlund

"Kom ihåg grabbar - det finns inga järnvägar till framgång."

"Ni tre bildar en kvadrat på mittplan."

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvleken byter jag ut er direkt."

"Niklas Kindvall gjorde 23 mål i allsvenskan - om jag inte minns rätt."

"Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad dom är."

"Idag har vi tänkt spela 4-4-3." ("Kör ni utan målvakt?", undrade någon på presskonferensen)

"Hela säsongen har vi stått och balanserat på ett bananskal."

"Vi hade dem på gaffeln men glömde att knyta till."

"Vi har spelat elva träningsmatcher, sex vunna, två oavgjorda, två förluster."

"Man kan inte äta kakan om man inte bjuder till."

"Det var en match med två halvlekar."

"Träningslägret i Spanien var i Portugal någonstans"

"Vi halkade in som ett bananskal!"

"Janne Möller är bra efter marken, så har du läge - skjut över ribban."

"Kom igen nu killar! Knäna i knähöjd!"

--------------------------------------------------------------------------------

Staffan Lindeborg

"Båda lagen spelar nu i numerärt underläge..."

"Det är möjligt att Thomas tog det säkra före det osäkra. men det såg osäkert ut och blev ganska osäkert..."

"Detta måste vara Östers defensivt bästa målchans hittills i matchen!"

"IFK Göteborg är nog, i mitt tycke, Sveriges kanske bästa lag, jag säger kanske, men jag menar nog vad jag eventuellt säger."

--------------------------------------------------------------------------------

Arne Hegerfors

"Pucken går ett par decimeter utanför stolpen, eller nästan för att vara exakt." Arne Hegerfors under en ishockeylandskamp

"Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

"Under en timme hände ingenting, men nu på 5 minuter har det hänt mer." Arne Hegerfors under fotbolls-EM 1996

--------------------------------------------------------------------------------

Mats Strandberg

"Åhh vilken bra förstaserve... var den ute?, då var det en väldigt bra felserve!"

"Kulti servar inte bättre, men bättre och bättre!"

--------------------------------------------------------------------------------

Blandat

"Det här är möjligen ett frisparksläge för en bra högerfot eller möjligen en giftig vänsterfot." - Ola Wennström

"Innern går ohyggligt fort och han faller. Nej, ursäkta det var en längdhoppare."

"... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare..." - Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994 när Dahlin byttes ut mot Henke Larsson

"Antingen kommer Schumacher att gå in i depån det här varvet, eller så kommer han inte att göra det!" - Peter Eng

"...men Danskorna behåller 10 måls övervikt resten av matchen!" - Björn Hedman,

"Han är stor, stark, bra på huvudet... och sätter på bra!" - Benno Magnusson beskriver Jonas Wirmolas (MFF) goda egenskaper(?)

"Det är bättre att skjuta en meter bredvid målvakten än rakt på!" - Helen Johansson under dam-VM i fotboll

"Come on boys, play the ball from kant to kant..." - Roy Hodgson

"Bucci fick ligga som en glasspinne i luften för att klara det skottet..." Hasse Holmqvist

"Dunga skjuter frisparken... men den går rakt upp... och rakt ner ...men inte tillräckligt mycket rakt ner!" - Tommy Engstrand, Sverige - Brasilien VM -94

"Jag tror på teorin att om motståndarna gör mål, måste vi göra 2 mål för att vinna..." Howard Wilkinsson

"Hoppas han inte får problem med ljumskarna som han har problem med." Hasse Borg

"Den amerikanske målvakten är så liten att om han böjer sig ner en smula, kan han stå raklång i målet...." Rolle Stoltz

"Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!" Agne Jälevik under Norrköping - Göteborg 1993

"Det är en sån där tennisvändning som bara kan inträffa i den här sporten!" Thommy Engstrand

"Spelarna faller som bowlingklot!" Bo Gentzel

"Tvärtom!" Rickard Fagerlund på Staffan Lindeborgs fråga om det sups för mycket inom svensk ishockey.

"Hur länge sitter en dålig pil kvar i huvudet?" Radiosportens reporter intervjuar bågskytten Magnus Petersson

"Det enda jag kan säga om den här putten är hur mycket klockan är..." Zachrisson tar alltid fram relevanta fakta?

"Nu tar finskorna av sig på häcken!" Åke Strömmer under finnkampen

"Nu är det paus i alla matcher som pågår..." Radiosporten bruka vara ett säkert kort.

:D :D
 

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
"Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!"
Där snackar vi pepptalk på elitnivå

"Hur länge sitter en dålig pil kvar i huvudet?" Radiosportens reporter intervjuar bågskytten Magnus Petersson" :D
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Sportfånar är ju inte kända för att vara smarta direkt,,, :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top