Pengarna till försäkringen då, ingår inte dom i samma budget? Eller dom växer på nått annat träd?
Dom växer på ett annat träd
GSXR 750 00/01 - bra eller anus?
Pengarna till försäkringen då, ingår inte dom i samma budget? Eller dom växer på nått annat träd?
Har kollat nu på GSXR 1000 -01 med Suzuki märkesförsäkring.
Halv/år kostar den mig ungefär 8 bagare.
Om man då tänker så här, häng med nu.
GSXR 1000 -01 har ett inköpspris på 35 000 SEK ungefär, men kostar 8 000 SEK om år att försäkra.
FZ1 -06/07 har ett inköpspris på någonstans kring 55-60 000 SEK men kostar istället ungefär 3 600 SEK att försäkra.
Hur fan ska man tänka här egentligen?
Frågan är ju, amorterar man hellre än försäkrar?
Jag åker mycket landsväg, och gör gärna långturer - i Lördags brände jag av 55 mil på min ER6a. Något säger mig att en 600 blir väldigt malplacerad i dessa sammanhang? Jag får en känsla av att dom är för hetsig och alldeles för toppig för att man ska vara nöjd under långturer?
Tyvärr så är det inte priset på hoj som kommer styra mitt inköp, utan priset på försäkring - tragiskt, javisst :/
Köpte en R6:a i lördags och hade själv en er6:a innan dess (ja, jag tycker om saker som slutar på r6 ).
Skillnad jag märkte mot er6;an, har dock inte hunnit köra bana med R6:an än: Mindre vibrationer, jämnare acceleration, lättare att ta kurvor men svårare att ändra spår när man kommer in fel, handen kläms mot tanken vid u-svängar = svårt att vända på vägen, äntligen kåpor, låter som en katt istället för en traktor. Vad gäller "moset" så känns det mer än tillräckligt (f.n. i alla fall), den axar till 230 snabbt, kraften kommer över 7k så man får hålla den varvad om man vill ha "moset". Körde den 20mil igår och ja, den kändes bökigare i de mer knixiga partierna, men det beror antagligen på att jag ändrar spårval i svängar (nybörjare) och då straffar den en.
Allt som allt är jag mycket nöjd med min 600cc, får se hur lång tid det tar innan jag blir sugen på "litern"
Ja, jag tror faktiskt att jag tar och skippar ett gammalt sportjärn som R1 -98, då dom flesta gått runt 5000 stenhårda mil.
Det låter som att man köper en prenumeration på krångel.
Näe, det är nog fan bättre att casha upp lite mer och få en nyare och fräschare cykel ändå
Idag ska det sökas!
Så här två veckor senare, hur känns det med R6an?
Jag fick pris på min 6900 hel hel med 5000 i självrisk
Det var hos suzuki märkesförsäkringar.
Tragiskt ? Jag tycker snarare att det visar att man har koll på ekonomin.Tyvärr så är det inte priset på hoj som kommer styra mitt inköp, utan priset på försäkring - tragiskt, javisst :/
Jag tittade också på en Suzuki GSX-R 750 -00 för 40k men vid den tidpunkten, dec 2010 hittade jag inget bättre än 12000kr/år hel med 25000kr i självriskBrukar det inte vara 25.000 i självrisk på Suzukis märkesförsäkring för sporthojar?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |