Sporthoj Boden

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
jag har tagit hem min "nyare"touring i dag :tummenupp ,trångt i garaget.
det blev en röd cbr1100xx 98.
den har vilat i 3 år hos förre ägeren som är hemskt kör kåt av sig NOT
så den går lite risigt för tillfället ,men en liten städning i flotör husen å ny sås bör lira,tänkte slippa ställa på kawan för palt racet

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300
jag har tagit hem min "nyare"touring i dag :tummenupp ,trångt i garaget.
det blev en röd cbr1100xx 98.
den har vilat i 3 år hos förre ägeren som är hemskt kör kåt av sig NOT
så den går lite risigt för tillfället ,men en liten städning i flotör husen å ny sås bör lira,tänkte slippa ställa på kawan för palt racet

:tummenupp Grattis
kul med en till Touring :yoparty

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
sedära verkar som att touring killarna börjar ta över stan :D då saknas väll bara raffe men det kommer väll !!!

sådär då var sprickan igensvetsad :banana så nu ska man bara slänga i sig lite mat och sen skruva ihop skiten :)

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300
sedära verkar som att touring killarna börjar ta över stan :D då saknas väll bara raffe men det kommer väll !!!

sådär då var sprickan igensvetsad :banana så nu ska man bara slänga i sig lite mat och sen skruva ihop skiten :)

Raffe kommer inte att köpa Touring !!! Han har ju våta drömmar om en riktig kråmsläde typ Guldvinge :D

Skönt att du fått sprickan fixsat !!

Kör du upp med kawan en sväng i helgen då ?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lindroths MC i Luleå har öppet hus i helgen. Jag kommer att vara där hela lördagen och snacka banåkning och kurser och berätta mer om Fällforsbanan. Kom förbi och snacka lite skit så jag får ett ansikte på er?

/Niklas

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
jojjeman: Har du bytt in din gixxer i Piteå? Polaren ska och kika på en som finns på firma där...

Visst hade du Raffes gamla hoj?

_rills_

Guest
Jo jojje har bytt in sin på firma i piteå och han hade raffes gamla.

niclas: jag kommer att kika förbi, och tjejen, hon ska visst handla nya mc handskar!

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300
jojjeman: Har du bytt in din gixxer i Piteå? Polaren ska och kika på en som finns på firma där...

Visst hade du Raffes gamla hoj?

Japp om den är kvar ännu...inga fel på den cykeln tror det är svårt att hitta ngn finare K2
Hade ångest att sälja den :gråta ,,,,

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500

Jag har ju redan en "Touring", eller vad skall man annars kalla Puch Maxin jag har i garaget:tungan. Ni får väl höra av er om ni skall ut och toura så hakar jag på med den:rofl

Jag har ju lovat att jag skall skaffa HD, GW osv men det gör jag först efter att jag har tagit på mig träfracken :tungan

Har haft premiärstart med Gixxern idag och efter lite varmkörning så blev det även till att lyssna lite på välljudet, får se om jag hinner ut och rulla lite under fredagen men lördagen är då vikt till körning:banana

Japp om den är kvar ännu...inga fel på den cykeln tror det är svårt att hitta ngn finare K2
Hade ångest att sälja den :gråta ,,,,

Joo.. Lär vara svårt att hitta något bättre exemplar, att K2:eek:rna sedan är så trevliga att köra och välbyggda jämfört med senare modeller gör ju inte saken bättre så..

ps. Har du kommit på något sätt att "sminka" den nya, behöver du hjälp att ta bort transportlårarna kring ljuddämparna eller är de verkligen så stora:rofl

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Cool. Han skulle och köpa Cbr 100rr Repsol hojen som var till salu i Luleå men bommade med en timme...

Lät på han som att den var kvar igår iaf:)

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Var och lämnade bort KTM'en idag. Kom hem med en Cbr 900rr -99 istället.
Mötte några likasinnade utanför Heden runt ca1830 under den första riktiga provturen. :tummenupp Kan inte basen tina upp snart? :huvet

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Var och lämnade bort KTM'en idag. Kom hem med en Cbr 900rr -99 istället.
Mötte några likasinnade utanför Heden runt ca1830 under den första riktiga provturen. :tummenupp Kan inte basen tina upp snart? :huvet

Var det kanske tre Gixxrar du mötte:yoparty

Gjorde premiärturen idag, upp till Mr G T&R i busa inkörningstempo, mao så sakta att stiften nästan sotade:(

Blev bara halvpremiärtur då fästet inte riktigt kändes bra men det är alltid lika kul att köra årets första tur:)

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
haha, fick du bruka rikligt med valium ?

nu är hojjen ihop skruvad och uppstardad så nu är det bara att vänta tills solen går upp imorgon och kolla om det håller :banana

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Var det kanske tre Gixxrar du mötte:yoparty

Gjorde premiärturen idag, upp till Mr G T&R i busa inkörningstempo, mao så sakta att stiften nästan sotade:(

Blev bara halvpremiärtur då fästet inte riktigt kändes bra men det är alltid lika kul att köra årets första tur:)

Det stämmer nog bra det :tummenupp

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
24mil før mig :banana

hur går det før push maxi raffe då ?

Tja.. Blev att snigelköra lite på stan bakom en -84års Gixxer 750 och sedan lite manöverbanor på Hedenbasen. Hela söndagen gick åt till att plocka ihop flygplanet men nu är det klart och även provfluget så ett problem mindre:banana

Har inte hinnit med att maxa någon av hojarna ännu, inte ens Maxin men kom upp med din touringmoppe så skall då få se på bakljuset :tungan

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Tja.. Blev att snigelköra lite på stan bakom en -84års Gixxer 750 och sedan lite manöverbanor på Hedenbasen. Hela söndagen gick åt till att plocka ihop flygplanet men nu är det klart och även provfluget så ett problem mindre:banana

Har inte hinnit med att maxa någon av hojarna ännu, inte ens Maxin men kom upp med din touringmoppe så skall då få se på bakljuset :tungan

om jag få vælja spårvalet så kan vi se vem som kollar på vems bakljus :näsblod

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...