Sporthoj Boden

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
det roliga är ju inte att köra första maj rundan, utan att sura med en massa folk!
Och fmck festen efteråt :D

Sura med en massa folk ?!?! altså vadå sitter ni och ær otrevliga mot varandra eller bara allmænt grinig øver något ? jaja huvudsaken du/ni hade det "roligt" :D

blev det nå bilder då ?

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
jaså har ni också haft skit væder, sjælv har man suttit på ett fjæll och hæckat hela helgen och kollat på hagel och snø ! :gnissla

dæckonline.se eller finns det någon billigare sida ? nær det gælller mc dæck ?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har tidigare år hittat bättre pris på Reifenversand när jag köpt däck. Leveranserna från bägge alternativen har fungerat klanderfritt!

Men - med dagens Eurokurs kan det löna sig att kolla upp något svenskt alternativ, t. ex. Hojdäck.se. Är man medlem i SMC har man kanonpris på Maxxis, vilka räcker rätt långt för gata-bana kombination, i alla fall så länge man inte ligger på rena tävlingstider:)

...dæckonline.se eller finns det någon billigare sida ? nær det gælller mc dæck ?

_rills_

Guest
första sidan är väll dom som däckonline sammarbetar med, tror bara det skiljer 2-300kr i slutändan.

_rills_

Guest
Nu har man varit ute och kollat lite i skogarna kring boden, blev inte nå långt, och tog det JÄVLIGT lungt, man är ju inte så van nä! :p
Aja hittade några roliga lergropar, skoj.....men kan väll inte påstå att däcken ger nå jättemycket förtroende när det är väldigt löst och framförallt inte vid lera och blöt sand!.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Nu har man varit ute och kollat lite i skogarna kring boden, blev inte nå långt, och tog det JÄVLIGT lungt, man är ju inte så van nä! :p
Aja hittade några roliga lergropar, skoj.....men kan väll inte påstå att däcken ger nå jättemycket förtroende när det är väldigt löst och framförallt inte vid lera och blöt sand!.

Är lite lurigt underlag fläckvis, troligen är det is/snö som inte riktigt har tinat ännu och som ligger en liten bit ner i sanden/leran. Var duktigt halt på vissa ställen igår när jag och Jojje luftade våra CR500:tummenupp

Satt och sov på en "transportsträcka" så jag lyckades buckla bakfälgen mot en sten som tjälen troligen lyft upp:huvet

Är nog rätt att ta det lugnt när du kör en så tung hoj i skogen, men kör du med alla 27litrar i tanken:gnissla

_rills_

Guest
Jo halt som fan, men skoj!
Nästa tur måste jag med på, och visa hur sakta man inte ska köra!

Lund: hehe, om man hade varit en 10 så duktig så hade jag varit nöjd :D

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jo halt som fan, men skoj!
Nästa tur måste jag med på, och visa hur sakta man inte ska köra!

Lund: hehe, om man hade varit en 10 så duktig så hade jag varit nöjd :D

Ut och sprätta lite på tis kväll!?

Jag har då tankat 1/2liters moppen klar och nu även med rätt däcktryck (körde med över 2kg igår och det blev inte så följsamt direkt).

_rills_

Guest
Jag vet ej om jag hinner, måste packa och skit inför fredag..ska på bio på onsdag och så torsdagsträff nu i veckan så är lite fullt upp, vi får se..

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
attans att jag inte var in på sporthoj tidigare å såg att ni skulle sprätta sand. hojta till så är jag med på en körning :yoparty

_rills_

Guest
Jo vi var ut i går!

skoj, men man är ju så jävla kass på köra, har ju inte haft en skogsmaskin sen jag gick på mellanstadiet, haha men tillsut kankse man kan bli lite duktigare på att köra :D

RacerRaffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jo vi var ut i går!

skoj, men man är ju så jävla kass på köra, har ju inte haft en skogsmaskin sen jag gick på mellanstadiet, haha men tillsut kankse man kan bli lite duktigare på att köra :D

Rille pojken fick ju skita ner den fina nya hojen lite:D Ingen lätt uppgift att baxa runt en 640 genom "våra" blöthål så Rille blev rätt sliten efter en stund:tungan. Annars blev den mest fisåka så ingen skulle bli vilse i skogen:D

_rills_

Guest
Hehe, inte gör det nå att den blir skitig! =)
Man kör ju på vilja och ingen teknik, man blir ju mest slut i armarna eftersom man våldhåller i styret när man är ovan :p

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
tog grusis på släp ut igår eftermiddag å körde en sväng i alder och kunde på en gång konstatera att min bakbroms inte tog nå alls då skivan är helt sönder nött.

men kul var det ialla fall lite tungt kanske men det går nog till sig :D

_rills_

Guest
tog grusis på släp ut igår eftermiddag å körde en sväng i alder och kunde på en gång konstatera att min bakbroms inte tog nå alls då skivan är helt sönder nött.

men kul var det ialla fall lite tungt kanske men det går nog till sig :D

Jamen sedär!
du får väll fixa bakbromsen då =)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...