Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 070922

Status
Ej öppen för fler svar.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Skit!

Har varit så igång med att måla väggar (!) hela förmiddan så tiden har runnit iväg. Jag vet... taskig planering... :mad: Men kanske möter upp nånstans.
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Weeeee! Det var kul! Tack för en trevlig tur. Skönt att det inte gick värre med avkörningarna.

Ikväll blir det bartömning @ Gerdas. Cya there?!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va ni har väll inte åkt av vägarna.
Och har ni så hoppas jag att de gick bra med dom inblandade.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skojit var ordet. Roliga vägar var det iallafall.

Roliast var boge på vägen hem. Hängde på nån R1 förare som verkade känna vägen.

En som åkte av. Inge problem med personen i fråga och bara lite småskrapade kåpor. Kunde fortsätta minus en blinkers.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT

Roliast var boge på vägen hem. Hängde på nån R1 förare som verkade känna vägen.

De va Triggerhappy du hängde på. Låg precis bakiom dig, men tappade er när ni körde om traktorn.. :gnissla
Visst kan han vägen, han har ju hunnit med nåra burgare i Vaxholm i år!:D

Tackar för övrigt för en trevlig tur, hade ju iaf tur me vädret!!:)
O bra fart hade vi me.:tummenupp
 

Fjeschen

I are Storm Trooper
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Buell XB9R -03 white!
De va hur kul som helst idag!
Första gången ja va ute o lekte med er, Hoppas det hinns med nån mer gång innan säsongen är slut :D
Bullen tyckte det va kul o träffa andra hojar =)
 

Rocall

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
haninge
Hoj
Yamaha 600r Thundercat
någon som e sugen på ett kvälls åk isånt fall så utgår jag från haninge
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Kul körning,
Tackar Icko för säker vägvisning inkl snyggt alternativspår på ett ställe.:tungan

Ingel: Fuck du kan wheela!!!
Anderson turbo...FUCK va din hoj gååååååårrr *avis*
Grå CBR..kul alternativ-väg upp till Knutby..den var ny för mig.

Solan & MAttias...för ni tar livet av mig *puss*

Amullo...då skulle du vart med på vägen TILL Vaxholm...he he..Andersson turbo å jag höll mysig styrfart då :D

På väg hem till Åkersberga körde jag som ett svin på svinningevägen..Förlåt alla:rolleyes:

KANON KUL
å bra väder.
 
Last edited:

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
var grymt kul idag. Första gången för mig med er och i gruppkörning, men hur skoj som helst. Tack Kapten för de extra runderna på bogesundsvägen, fotpinnen var i på andra rundan.

Kul att träffa er alla andra, synd på min kawakompis och hans kåpa men tur det gick bra.

Hänger lätt på nästa gång nåt händer, annars kommer jag definitivt till pubkvällen och förperstar lite till med min småländska :D

Tills dess..... :tummenupp
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Till att börja med så tänkte jag tacka för turen, idag har varit väldigt lärorikt och framförallt så hade jag jävligt kul! Detta var min andra onsdags/lördags- körning och den första där jag var med från start.

Då jag numera är en kurvdemon så skall jag passa på att ge lite kurvtagningstips!

Tänkte börja med första avåkningen. (ja, du läste rätt, det är alltså mer än en :dummer )

Vet inte var kurvan ligger men det var rätt tidigt, den var blöt och hade förutom asfaltsbeläggning även en fin beläggning med barr och diverse annat skräp. Som en sann kurvdemon tänkte jag såklart köra i sörjan, annars är det ju ingen sport... :näsblod
Konklutionen av derivatan var i alla fall att jag kände hur det började glida i fram, varvid jag gör det riktigt korkade beslutet att slå av på gasen istället för att gasa. Jag kör ju en redan framtung ZX9:a och när jag gjorde som jag gjorde så vart det bara ännu mer vikt fram och det slutade med att jag i lagom fart körde ned i diket.
Så långt var allt ok, och farten var rätt låg. Men när jag ändå var i diket så tyckte jag att jag skulle lägga mig ned och vila lite, eller så var det helt enkelt halt i gräset, jag minns inte vilket, men det låter ju ballare om jag säger att jag la mig ned med flit. Det var i denna veva jag fick lite fina fartränder på vänster kåpa, dessutom så lossnade vänster blinkers. Som kaka på moset så sprack kåpan lite också.
Tyvärr så verkar det inte som någon tog några bilder när jag låg och posade i diket, så ni får helt enkelt ha lite fantasi, själv tycker jag att jag var riktigt sexig i alla fall!

När vi väl baxat upp min svarta ryttare och konstaterat att det endast var kosmetiska skador så åkte vi vidare. Håll i er nu, här kommer vi till den otroliga delen av historien...

Jag kör på och tänkte mest att det var tur att inget mer gått sönder. lite senare kommer jag i lite lagom fart fram till ett krön i svag högerkurva. Mitt uppe på detta krön så inser jag att vägen svänger vääldigt tvärt till höger, jag har alldeles för hög hastighet och lite nerlägg. Lite halvsnabbt så ställer jag mig på hejdarna och lyckas låsa bakdäcket någon sekund vilket så klart försvårar alla försök att ta kurvan...
Hur som helst så reder sig bakhjulslåsningen och jag kan fortsätta bromsa, får ned farten men inte tillräckligt varvid jag åker ut och plockar blommor igen...
Den här gången så tänkte jag att det inte var lika tufft att lägga mig ned, så jag stannade bara i gräset ett par meter ned i slänten och kunde sedan köra upp på vägen igen mer eller mindre för egen maskin. Jag fick iofs lite knuffhjälp för att komma över en grästuva som var lite bångstyrig, men en sann kurvdemon låter inte såna petitesser stoppa framfarten och snart var jag uppe på vägen igen.
Inte heller denna gång så var det någon som tog bild när jag stod och spände mig med min gräspolerade ryttare ute bland blommorna, nästa gång så skall jag försöka övertyga den som kör bakom mig att ha kameran i högsta hugg ifall jag får för mig att spexa lite. :D

Kurvan i fråga var i alla fall precis där vi korsar en stor väg, och jag minns inte vad den heter, men någon kanske kan hjälpa till med namnet på den?

Vad har vi då lärt oss av detta! :va

Personligen så har jag nog lärt mig två saker, träna kurvteknik och se till att inte åka över min förmåga på vägar jag inte kan så bra.

Tyvärr är jag redan uppbokad nästa helg och kan nog inte haka på då, men om vi inte syns innan dess så lär vi garanterat ses på Galways den 6:e!

MVH
/Leo
 
Last edited:

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
och eftersom SMHI lovar bra väder imorgon, är det någon som är sugen på en ny runda? Jag kan inte vägar så bra, men är någon vägvisare är jag blindtarmen som hänger på. Lugn grupp eller motsvarande....
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Kul körning,
Tackar Icko för säker vägvisning inkl snyggt alternativspår på ett ställe.:tungan

Ingel: Fuck du kan wheela!!!
Anderson turbo...FUCK va din hoj gååååååårrr *avis*
Grå CBR..kul alternativ-väg upp till Knutby..den var ny för mig.

Solan & MAttias...för ni tar livet av mig *puss*

Amullo...då skulle du vart med på vägen TILL Vaxholm...he he..Andersson turbo å jag höll mysig styrfart då :D

På väg hem till Åkersberga körde jag som ett svin på svinningevägen..Förlåt alla:rolleyes:

KANON KUL
å bra väder.



HEHE Visst e den lite småpigg den lilla Rackarn , snudd på den perfekta allroundhojen (funkar även på grus) provade på stockholmssnurren
160 på grusväg:yoparty :D

Men visst kände man sig lite tillplattad när du satte iväg på bogge:tungan

:va Undrar om den funkar som touring/ glidarhoj? Men varje gång jag pratar om mälaren runt så får min flickvän nått hatiskt i blicken:confused:
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Fan också, jag blir avis på er som verkar ha haft en så fin runda.
Själv stod med hyfsad krappola:tummenner i garaget och monterade gubbhandtag på mc:n när ni kom dånande förbi på södertjäravägen.

I morgon ska jag iallafall åka över till Åland.:)
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tack som satan för idag :tummenupp
Trevlig runda, bra väder och skönt folk, perfa mao.
Hoppas sträckning och tempo passade alla :)

Synes nästa helg//Skägget

Edit: Ja nu var det fan gott med en öl eller två
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top