Sporthoj.com i communityguide

Status
Ej öppen för fler svar.

Lis-Peace

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Skeppshult
Hejsan!
Jag gör en communityguide med beskrivningar och åsikter om olika slags communityn och communitylikknande sidor på nätet. Detta är vad jag skriver om Sporthoj.com:

"Detta är en MC-community där olika MC-klubbar har sina egna mappar och diskussioner i forumet. Förefaller brett och seriöst med en mängd olika motorcykelrelaterade diskussioner. Möjlighet att lägga upp en enkel profil med bildsignatur och att skicka privata meddelanden.
Medlemmarna kan sökas på användarnamn, ort, yrke och vilken motorcykel de har. Ingen av medlemmarna hade angett att han eller hon var bibliotekarie. Det går inte heller att se åldersfördelningen eller om det finns några tjejer i communityn. Länken till den kompletta medlemslistan fungerar inte. I butiken kan man köpa kläder, däclk och filmer av tveksam art. Det finns också möjlighet att sätta ut annonser eller lägga upp eller titta på MC-bilder. En chatt finns också men jag lyckades inte få den att fungera. Minuspoäng ges för särskrivning i av ordet forumledare i ansluting till forumet Ovisst antal registrerade. "

Skicka gärna synpunkter om ni vill nåt!

Hela guiden finns på http://www.motmakt.nu/communityguide

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ålder går att se i profilen, så även kön. Kön syns även på varje inlägg som medlemen gjort. Ålder är vissa rädda för att visa, även kön, så vissa fyller inte i det.

och "forum ledare" såg jag oxå imorse men glömde fixa :D

väldigt negativt på slutet. Saker som går och fixa juh! Ge mig en chans så grejer vi till en bättre beskrivning än det där.

Länk till "komplett" medlemslista är borttagen för den används ofta i syfte för att titta på vem som spammar mest. Går lika bra att använda "Sök Medlem" länken.

Antalet medlemmar syns på forumet's indexsida:
Medlemmar: 5,962, Trådar: 29,128, Inlägg: 416,098
Välkommen till våran senaste medlem, willie

Jag kan ju iofs visa lite per statistik på förstasidan. Fast skryta känns onödigt. Bättre o se att forumet är aktivt genom att själva använda det och upptäcka antalet "bra" svar man får.

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Lis-Peace skrev:
Hejsan!
Jag gör en communityguide med beskrivningar och åsikter om olika slags communityn och communitylikknande sidor på nätet. Detta är vad jag skriver om Sporthoj.com:

"Detta är en MC-community där olika MC-klubbar har sina egna mappar och diskussioner i forumet. Förefaller brett och seriöst med en mängd olika motorcykelrelaterade diskussioner. Möjlighet att lägga upp en enkel profil med bildsignatur och att skicka privata meddelanden.
Medlemmarna kan sökas på användarnamn, ort, yrke och vilken motorcykel de har. Ingen av medlemmarna hade angett att han eller hon var bibliotekarie. Det går inte heller att se åldersfördelningen eller om det finns några tjejer i communityn. Länken till den kompletta medlemslistan fungerar inte. I butiken kan man köpa kläder, däclk och filmer av tveksam art. Det finns också möjlighet att sätta ut annonser eller lägga upp eller titta på MC-bilder. En chatt finns också men jag lyckades inte få den att fungera. Minuspoäng ges för särskrivning i av ordet forumledare i ansluting till forumet Ovisst antal registrerade. "

Skicka gärna synpunkter om ni vill nåt!

Hela guiden finns på http://www.motmakt.nu/communityguide
Under vilken kategori finns den?

Lis-Peace

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Skeppshult
Sporthoj ligger under "nylistade" i min guide. Det var en kille på Bike som tipsade hit mig :)

Förlåt att jag inte hittade medlemsantalet - ska genast ändra detta - och säger du att du ska ta bort den där särskrivningen så stryker jag det med. Förstår om det verkar kymigt men det står en sån jädrans massa slarv på en del junkcommunityn så jag har börjat bli trött på det.

Kul att veta det där med spam och medlemslistan. Jag är så jävla oskyldig så det skulle aldrig ha fallit mej in...

Könsfördelningen är ganska intressant. Ifall man har något intresse som är mindre vanligt som tjej eller kille så brukar man vara ganska intresserad av att hitta andra av ens eget kön som delar det.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lis, fint! Det här med att man ska kunna lista de som är tjejer tycker jag blir fel för de har det redan aktivt via PM från beundrare eller pervosar ;) Det behövs inte för SH att se ut som ett dating community för att det ska ske saker, jag kan iaf bekräfta 5 st förhållanden under 2003, som skapats pga SH.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Swedie skrev:
Lis, fint! Det här med att man ska kunna lista de som är tjejer tycker jag blir fel för de har det redan aktivt via PM från beundrare eller pervosar ;) Det behövs inte för SH att se ut som ett dating community för att det ska ske saker, jag kan iaf bekräfta 5 st förhållanden under 2003, som skapats pga SH.

Fram med namnen på stört!

Jag kan nog några till för den delen :D

/Se & hör

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hmmm... Jag skrev ett inlägg och någon annan också som är borttaget.... Swedie?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Freppa skrev:
Hmmm... Jag skrev ett inlägg och någon annan också som är borttaget.... Swedie?
ja .. palestinaschalar har inget med den här tråden och göra...... rensar därmed Off Topic (OT).

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tillåt mig uttrycka ett "No shit sherlock":

"Gaysir 19 p

Norsk Gaycommunity som verkar bra. Dock mest för bögar. "

:D

Lis-Peace

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Skeppshult
Skärpning!

Huruvida jag är kommunist eller gillar homosexuellas communityn eller inte har väl för faan inget med att göra om detta är ett bra forum eller inte!
Tycker någon att jag klankar ner på något som jag vid första intrycket betraktat som "brett eller seriöst" så är den personen inte särskilt genomtänkt.
Jag har gått igenom över 300 sajter varav detta är en, och har inget som helst intresse att vare sej skriva positivt eller negativt om det här stället. Jag bryr mej inte särskilt om det här tjafset egentligen men jag tycker inte om forum där man tillåter sej såna här lågvattenmärken.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jag har inte sett diskussionen som pågått här... men jag gick in och skulle kika på din lista vad du skrivit om sporthoj.com. Tyvärr var det tomt, synd.

Hoppas du inte i vredesmod strök något bra du skrivit.

Ride on...

//P

Lis-Peace skrev:
Huruvida jag är kommunist eller gillar homosexuellas communityn eller inte har väl för faan inget med att göra om detta är ett bra forum eller inte!
Tycker någon att jag klankar ner på något som jag vid första intrycket betraktat som "brett eller seriöst" så är den personen inte särskilt genomtänkt.
Jag har gått igenom över 300 sajter varav detta är en, och har inget som helst intresse att vare sej skriva positivt eller negativt om det här stället. Jag bryr mej inte särskilt om det här tjafset egentligen men jag tycker inte om forum där man tillåter sej såna här lågvattenmärken.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Lis-Peace skrev:
såna är vi... ta det med en näve salt :D

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
kaZmur skrev:
såna är vi... ta det med en näve salt :D

Sådana är vi?? Du kanske ska vara med specifik och skriva att du menar den osnutna moppemaffian när du skriver vi, så ingen missförstår och sätter likhetstecken mellan dig själv och folk med en mer mogen attityd :7peta

Villee: Du borde konvertera till rödstrumpa, din blotta existens skadar den blå sidan :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S