Sporthoj.com > Lunarstorm.com

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Dags att piffa upp servern lite? Tycker det är lite titt som tätt det går ohyggligt segt och ibland inte alls p.g.a invasionen.

Så fort det är >600 verkar det gå toktrögt, det är inte så ofta men frekvensen lär öka kraftigt; Speciellt nu i vår :gnissla kanske räcker att optimera databaskoden :va

Nåt bör göras :4skrika

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hade jag pengarna att bara lägga sådär på en serveruppgradering så skulle jag. Men tyvärr har jag inte det. De måste gå till annat.

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Swedie vad sitter du på för server idag?

Jag kanske har en bättre hemma?man kanske kan tänka sej att skänkla den. :fyllisar

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Swedie skrev:
Hade jag pengarna att bara lägga sådär på en serveruppgradering så skulle jag. Men tyvärr har jag inte det. De måste gå till annat.

Vad är det får hårdvara herrn behöver? måste ju finnas massor med folk här som kan tänkas bidraga till "the cause".

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
För 20000 kunde jag få en servermaskin med Dual 2.4Ghz med 2Gb minne och 5 raidscsihårddiskar. Är det värt något? Isåfall, om det är nått värt så får medlemmar hjälpa till. Det är inga pengar jag har nämligen (iaf inte att spendera) tyvärr. Denna sidan drar inte inte in nog med riksdaler för att täck ett sådant köp.

Men jag tycker ändå att sida har funkat bra på sistone ändå eller?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Swedie skrev:

Starta en POLL där användarna får svara om det kan tänka sig att skänka 100 eller 200 kr, på så sätt ser du om det verkar gå att få ihop tex. 20000kr

Om tex. 200st personer kan tänka sig att skänka 100kr var så blir det 20000kr...

Är det okej för många så låt oss sätta in pengar på ett kontonummer.

För övrigt så tycker jag att sidan laddas tillräckligt snabbt(för det mesta)

Last edited:

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Jag tycker att sidan funkar kanon. Spara du dom pengarna swedie

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
burner skrev:
För övrigt så tycker jag att sidan laddas tillräckligt snabbt(för det mesta)

Samma här, så jag vill inte ens fråga om hjälp angående server förrän det VERKLIGEN behövs. O just nu gör det inte det. :)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Swedie skrev:
För 20000 kunde jag få en servermaskin med Dual 2.4Ghz med 2Gb minne och 5 raidscsihårddiskar. Är det värt något? Isåfall, om det är nått värt så får medlemmar hjälpa till. Det är inga pengar jag har nämligen (iaf inte att spendera) tyvärr. Denna sidan drar inte inte in nog med riksdaler för att täck ett sådant köp.

Jag kan tänka mig att bidra med en del slantar för att hålla sidan up-to-speed. Och jag kan tänka mig att fler medlemmar känner samma sak.

Har för övrigt ett DDR minne på 512Mb (333Mhz tror jag) över. Vill du ha det så kan jag tänka mig en donation.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Swedie skrev:
Samma här, så jag vill inte ens fråga om hjälp angående server förrän det VERKLIGEN behövs. O just nu gör det inte det. :)
Den funkar bra. Lägg inte ut de pengarna ännu... Inte förren det känns som man måste sitta och vänta innan sidorna kommer upp... Pengar kan användas till så mycket roligare saker...

Lycka till med RR'en...

/Daniel

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Swedie skrev:

För ca 4 tusen får man en snabb dator med kraft som blir över och gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt. Vad används egentligen som server idag?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
KawaChris skrev:
För ca 4 tusen får man en snabb dator med kraft som blir över och gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt. Vad används egentligen som server idag?
:rolleyes:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
KawaChris skrev:

hummmm

Bifogat

• fucking clue.JPG
    fucking clue.JPG
    32.7 KB · Visningar: 252

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
KawaChris skrev:
gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt.
Du skojar?

Att "ta en backup nångång i månaden" och att köra ett raid-system är inte samma sak. Om hårddisk(arna) kraschar och det enda man har är en månadsgammal backup så har man precis förlorat en månads skörd av data. Kör man t.ex ett RAID5-system så har man paritet och kan helt simpelt byta ut den skadade disken och återuppbygga allt data.

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
sgtpepper skrev:
Du skojar?

Att "ta en backup nångång i månaden" och att köra ett raid-system är inte samma sak. Om hårddisk(arna) kraschar och det enda man har är en månadsgammal backup så har man precis förlorat en månads skörd av data. Kör man t.ex ett RAID5-system så har man paritet och kan helt simpelt byta ut den skadade disken och återuppbygga allt data.

Jo, men nu är det inte ett banksystem utan ett internetforum...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
jag har en åsikt som lyder att oftast så går det jätte bra, och ibland jätte trögt, jag förstår om det saknas pengar till en uppgradering.

om det skulle börja kosta lite pengar säg 50 kr/ året har alla som vill vara här råd med och det kanske skulle få bort lite sånt som inte borde vara här, tror att det skulle vara en bra sak att göra.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO