Jag har möte idag med Egmont för att se hur det här ska hanteras. Alla är väl medvetna om problemet.
YSlow plugin för firefox är en bra start, ADTECH toppade listan med 13.57ms och 27% av all tid
/S
Det är inte annonserna som gör sidladdningen långsam (annonserna ligger på helt andra servrar och laddas på sätt och vis i "klientens" dator = inget som påverkar servern), det är servern som inte klarar trycket när många är online samtidigt och vill "söka" igenom sajten.
Är det någon "sökrobot" som scannar igenom databasen och slöar ner den månne, för nåt år sen så var det problem med prestandan på rejsa och då hittades nån googlesearch som tog prestanda.
Det är inte annonserna som gör sidladdningen långsam (annonserna ligger på helt andra servrar och laddas på sätt och vis i "klientens" dator = inget som påverkar servern), det är servern som inte klarar trycket när många är online samtidigt och vill "söka" igenom sajten.
Får jag då flika in med lite konstruktiv feedback? Om det nu är så att många sökningar lastar ner maskinen så är det nog inte enbart mängden sökningar utan även hur dessa görs, både tekniskt och användarmässigt. Sökfunktionen verkar vara något hopplock av open source och lite egna handpåläggningar och fungerar inte alls optimalt även om man VET vad man letar efter är det ofta lögn i helvete att hitta det.
Om du söker på något som ger flera sidor med resultat så när du sedan klickar på t.ex. sida två med resultat så tappar den dina sökkriterier och blir således värdelös för allting som inte dyker upp på första sidan. Som användare kan man komma runt detta genom att mecka med parametrarna i URL-fältet och där manuellt ställa in vilket resultatintervall man vill se och då faktiskt få behålla sökkriterierna.
Vad jag vill säga är att man på flera sätt får tillbaka investerad tid i att förbättra sökfunktion.
Samma här, trodde det var min lina som var seg men så är det nog inte. Hade problem att ladda upp bilder i dag. Trist, för det är ju inget glidarforum, det ska gå snabbt till här.Får allt oftare sidan kan inte visas när jag byter sidor i trådar och det är bara på sporthoj.com det händer
Någon som tankat bromsolja i "sporthoj"?
Bromsvätska....
*hadeändåingetbättreförmig*
*bromsVÄTSKA
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|