Victor
Shake that ass!
Swedie skrev:Måste kolla upp om man FÅR köra med en sådan hoj i Superbike.
Sköld kör ju sin WSB-liknande hoj i Superbike så det lär inte vara några problem.
Swedie skrev:Måste kolla upp om man FÅR köra med en sådan hoj i Superbike.
App app,,, sköld kör 2cylindrigt = andra reglerVictor skrev:Sköld kör ju sin WSB-liknande hoj i Superbike så det lär inte vara några problem.
Jupp... har fått samma uppgifter... (165')Eureka skrev:160-170.000 kommer nya R1:an special edition kosta fick jag besked av en säker källa
fezt skrev:App app,,, sköld kör 2cylindrigt = andra regler
Hur tror du att man plockar ut mer än 190 bakhjulshästar ur en tvåcylindrig liter hoj med samma reglemente som för rad fyror??, dvs du får inte bearbeta motorn på ngt sätt förutom tunnare topplockspackning och helsystem samt mappa hojen.Victor skrev:Jaså?
Jag blev osäker på det och kollade http://www.roadracing.se/Data/Files/reglemente_rr_05.pdf men jag hittar ingen annat. Där står inget annat än att man inte får flytta motorfästen och sånt på fyrcylindriga hojar vad jag kan se.
Det är väl snarare så att han har en R-version som har alla gobitarna på från fabrik.
fezt skrev:Jupp... har fått samma uppgifter... (165')
"ha" begäret är stort, frågan är om det motsvarar prislappens storlek...
Fast de ovan är väl intresserade av den för racing och att då kopiera lack och dekaler gör ju inte hojen snabbare.Eureka skrev:.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå
Ja, men egentligen, nypris vanlig brukar ligga på 130 mackor från början. Öhlinare bak är lätt 10 loppor till. Framgaffel alla gånger 20 mackaroner. Då e vi uppe i 160lakan.Eureka skrev:jo habegäret brukar aldrig vara överens med vad som är klokt i att köpa eller ej.. men tycker 165.000 kr för 1 kg mindre och marchesini-fälgar, framgaffel inte gör det värt det priset.
Nä bättre o köpa en 04:a och lacka svart, beställa dekalerna för 06:an samt guldlacka fälgarna alternativt köpa marchesini-fälgar och öhlins fram.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå
Till 165.000 tillkommer ju 15-20.000 till ett Akraslipon som är prio 1..
Den kommer också att fjädra, accelerera och bromsa bättre än att spara motsvarande vikt på ram eller motor t ex. Det är svårt att komma på något bättre ställe att spara vikt på än fälgarna.fezt skrev:Utöver det lättmetallfälgar som kanske inte har så stor betydelse för totalvikten, men gyroeffekten blir mkt mindre med lättare fälgar, och således mer lättsvängd.
Neutral skrev:Fast de ovan är väl intresserade av den för racing och att då kopiera lack och dekaler gör ju inte hojen snabbare.
Ja tyvärr.....Eureka skrev:Men för gatbruk är den overkill eller vad tycker ni ???
Konstigt med tanke på att fälgarna garanterat är lättare än original. Kan framgaffeln t ex vara grövre och lägga på vikt?Triggerhappy skrev:Sp varianten är ju 1Kg tyngre än standardhojen ??
Kan jag leva med iofs.
Jämför specarna: http://www.yamaha-motor.se/products/motorcycles/supersport/YZF-R1SP.jsp?view=overview
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |