Sporthoj.com presenterar 2006 Yamaha R6 och R1

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
160-170.000 kommer nya R1:an special edition kosta fick jag besked av en säker källa

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Eureka skrev:
160-170.000 kommer nya R1:an special edition kosta fick jag besked av en säker källa
Jupp... har fått samma uppgifter... (165')
"ha" begäret är stort, frågan är om det motsvarar prislappens storlek... :va

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
fezt skrev:
App app,,, sköld kör 2cylindrigt = andra regler :7peta

Jaså?
Jag blev osäker på det och kollade http://www.roadracing.se/Data/Files/reglemente_rr_05.pdf men jag hittar ingen annat. Där står inget annat än att man inte får flytta motorfästen och sånt på fyrcylindriga hojar vad jag kan se.
Det är väl snarare så att han har en R-version som har alla gobitarna på från fabrik.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Victor skrev:
Jaså?
Jag blev osäker på det och kollade http://www.roadracing.se/Data/Files/reglemente_rr_05.pdf men jag hittar ingen annat. Där står inget annat än att man inte får flytta motorfästen och sånt på fyrcylindriga hojar vad jag kan se.
Det är väl snarare så att han har en R-version som har alla gobitarna på från fabrik.
Hur tror du att man plockar ut mer än 190 bakhjulshästar ur en tvåcylindrig liter hoj med samma reglemente som för rad fyror??, dvs du får inte bearbeta motorn på ngt sätt förutom tunnare topplockspackning och helsystem samt mappa hojen.
Skölds ducce är preppad enligt VM superbikereglementet som tillåter BETYDLIGT mer trim än svenska reglementet.

Edit: 2cylindriga får även köra med 16,5 tums fälgar, vilket radfyrorna inte får. :tummenupp

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
fezt skrev:
Jupp... har fått samma uppgifter... (165')
"ha" begäret är stort, frågan är om det motsvarar prislappens storlek... :va

jo habegäret brukar aldrig vara överens med vad som är klokt i att köpa eller ej.. men tycker 165.000 kr för 1 kg mindre och marchesini-fälgar, framgaffel inte gör det värt det priset.
Nä bättre o köpa en 04:a och lacka svart, beställa dekalerna för 06:an samt guldlacka fälgarna alternativt köpa marchesini-fälgar och öhlins fram.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå :tummenupp

Till 165.000 tillkommer ju 15-20.000 till ett Akraslipon som är prio 1..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Eureka skrev:
.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå :tummenupp
Fast de ovan är väl intresserade av den för racing och att då kopiera lack och dekaler gör ju inte hojen snabbare.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Eureka skrev:
jo habegäret brukar aldrig vara överens med vad som är klokt i att köpa eller ej.. men tycker 165.000 kr för 1 kg mindre och marchesini-fälgar, framgaffel inte gör det värt det priset.
Nä bättre o köpa en 04:a och lacka svart, beställa dekalerna för 06:an samt guldlacka fälgarna alternativt köpa marchesini-fälgar och öhlins fram.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå :tummenupp

Till 165.000 tillkommer ju 15-20.000 till ett Akraslipon som är prio 1..
Ja, men egentligen, nypris vanlig brukar ligga på 130 mackor från början. Öhlinare bak är lätt 10 loppor till. Framgaffel alla gånger 20 mackaroner. Då e vi uppe i 160lakan.
Utöver det lättmetallfälgar som kanske inte har så stor betydelse för totalvikten, men gyroeffekten blir mkt mindre med lättare fälgar, och således mer lättsvängd.Lättmetallfälgar =20 tusen kulor till.(180 totalt) Som grädde på moset eller va man nu säger så tillkommer då också slirkopplingen.
Vill ha, eller inte, vill ha, eller inte, vill ha, eller inte.... :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fezt skrev:
Utöver det lättmetallfälgar som kanske inte har så stor betydelse för totalvikten, men gyroeffekten blir mkt mindre med lättare fälgar, och således mer lättsvängd.
Den kommer också att fjädra, accelerera och bromsa bättre än att spara motsvarande vikt på ram eller motor t ex. Det är svårt att komma på något bättre ställe att spara vikt på än fälgarna. :)

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Neutral skrev:
Fast de ovan är väl intresserade av den för racing och att då kopiera lack och dekaler gör ju inte hojen snabbare.

sant!
Det är bättre att inte äta på 1 vecka då kan man ju gå ner 2-3 kg :tungan

Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Eureka skrev:
Men för gatbruk är den overkill eller vad tycker ni ???
Ja tyvärr.....

men har man mkt kosing så är de ju faktiskt skön bling bling status. Typ som att ha en tvåkilos guldkedja runt halsen. :tummenupp

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Mer info:

*R1-2006*

Ramen är tunnare i främre delen, förändrade motor& svinginfästening, förlängd sving med 20mm, guldfärgad gaffel, 3hk mer,
På sp modellen öhlins gaffel, öhlins bakdämpare, förändrad koppling "slirkoppling", andra hjul marchesini,
varv tidtagning, endast en produktion på 500st till europa.

Varvtidtagning är ju coolt, när man kör i rondell så kan man ta tid.. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om det inte hade varit en fyrtaktare hade jag nog gärna köpt den gul/svart/vita R6:an.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Någon som har fler bilder på r6:an när den är vit, svart och röd??
Kan inte hitta nån.

//sunkan

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen