Sporthoj.com:s egna MC-Skrot!

Solid_gear

Medlem
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
400 fws -84, CBR600F -87, CBR 600F -99, VX800 -90, VF750c -95, r1150r -04, versys 650 -11
Tjena, söker vänster sidokåpa till en CBR 600F -87.


Har en Suzuki GSX 400 FSW -84, om nångon e intresserad?
-Spruckna kåpor (rätt säker på att dem går att laga:tummenupp)
-Tror att frambromsens läcker (hittade en liten pöl vid framhjulet)
-Nåt tjall, vill inte dra ner soppan ordentligt:arsele
Avställd, obesiktigad.:glömdet
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Har en original pipa till R6 över om någon är intresserad.

Söker efter ett tanklock till en cbr-r 900 96a med nycklar alt racelock
 

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
zx10r -06
Letar fungerande hastighetsmätare till min zx10-r årsmod 2006. PM.a mig om detta skulle finnas till salu ngnstans.
:)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ha du fått pinnen?

Söker den lilla "pinne" som sitter mellan bromshandtaget och bromscylindern. Dvs "pinnen" trycks in i bromscylindern så att bromsarna nyper.

Ska sitta på en GSXR 1000 K6, en det måste finnas liknande på fler modeller.

Svar via PM eller mobil: 070-4283515

// Oskar
 

stoffe_026

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 600RR
Ljuddämpare / Slipon

Hej!

Någon som har ett effektavgassystem till min
Honda cbr 600f -98???
Skulle vara suveränt! :)

MVH/ Kristoffer
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tjo!
Gör min debut här på "skroten" och tänkte kolla hur lätt det är att hitta reservdelar till en Yamaha XJ550 -81. Help me plz! Har kanske hittat ett lämpligt "learning by doin" objekt :D

Inte för att vara oförskämd men är det några speciella delar du letar efter eller bara kolla om det går att hitta delar?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kollar generellt efter delar. Men insugsgummit? Den drar tydligen tjuvluft... Finns det någon handlare som fungerar som "Bildelsbasen"? Total novis på detta...


Har du konstaterat att den drar tjuvluft (starta och spraya startgas runt insugsgummina och ändras motorns gång drar den tjuvluft)?

Finns universal insugsgummin (ta med gamla in till välsorterad handlare).
Annars är nog ebay.de den säkraste källan. Kolla även delar liknande hojar från ungefär samma tid på blocket och maila försäljaren om han kan ta måtten på insugsgummina (om han nu har sådanna). Samma sak kan du göra till mc-skrotarna, de får ju in mängder med hojar och kan säkert ta mått om du ber dem snällt.

Edit: Schysst baywatch in sweden-bild btw:p
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Har du konstaterat att den drar tjuvluft (starta och spraya startgas runt insugsgummina och ändras motorns gång drar den tjuvluft)?

Finns universal insugsgummin (ta med gamla in till välsorterad handlare).
Annars är nog ebay.de den säkraste källan. Kolla även delar liknande hojar från ungefär samma tid på blocket och maila försäljaren om han kan ta måtten på insugsgummina (om han nu har sådanna). Samma sak kan du göra till mc-skrotarna, de får ju in mängder med hojar och kan säkert ta mått om du ber dem snällt.

Edit: Schysst baywatch in sweden-bild btw:p

Tack tack för tipsen! Det är säljaren som mumlar om tjuvluft...

Well, vem har påstått att man visa :tuttar för att uppskattas? :D Tack för komplimangen :)
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Bakfälg till Yamaha r6 -00. Passar fälgar från nyare modeller? Min bakfälg är aningen skev. Vad kan en begagnad sådan vara värd tros?
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
söker en tank till en zx6r 09 allt av intresse,någon kanske kan ha en sådan lr va man kan få tag på en någonstans
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Söker krashkåper till en zx6r 03-04.
Färg och repor spelar ingen roll. Så länge de inte finns sprickor är det intressant!

//Kristoffer
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Honda Z50 Monkeybike allt av intresse, motorer, ramar, rullande chassi (eller typ allt..) bara det är Honda original..
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Finns det någon som har bromsskivor fram till en Bandit 1200 (-97) med ABS bromsar till övers? Skivorna till ABS-bromsar har ett annat nav än dom utan ABS, så jag har svårt att få tag på nya skivor.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
div prylar till zzr600d

Har en lite blandade prylar kvar efter en zzr600d (dvs den som tillverkades till halva 93, den UTAN ram-air) som jag tänkte göra mig av med inför flytt, allt är gratis + ev frakt, folk som hämtar på plats har självfallet förtur. Allt som är kvar första juni slängs i lämpligt fack på sopstationen.

*)Extra pakethållare i aluminium som faktiskt är riktigt bra på touring med passagerare eller om man själv vill ha mycket last, vet ej om den även passar en zzr600e men det skulle inte förvåna mig, kanske med nån enklare mod.

*)Lite delar från trasig motor (sprängt primärdrev i växellådan), motor från 91 som gått ca 5000 mil (har INGA delar utöver vad som skrivs här, det mesta följde med hojen när den såldes 07, detta fanns i en bortglömd låda på vinden):

Ventilkåpa ink packning.
Laddregulator
Vevaxel ink lager, svänghjul + dess motorkåpa ink drev för startmotor (men ej själva startmotorn)
Växellådans sekundärdrev ink lager
Stakar och kolvar, kamkedja
kopplingsfjäddrar och diverse plattor och lameller. Fungerade när motorn slutade användas
Diverse vattenledningsrör, oljeledningar, skruvar etc

Ja jag vet, många av delarna är sånt man ändå byter när man renoverar men jag orkar inte montera bort eller fundera för mycket över vad som någon kan tänkas behöva...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kopplingspump/huvudcylinder till Suzuki 750 GSX-R 86'a sökes
Min bygger inte upp nåt tryck längre, alternativt bara en renoverings/packningsats.
Har nån ett komplett kit med pump och slavcylinder så köper jag det.

Förmodligen så passar pumpar från andra årsmodeller och kubik.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top