Sporthoj eller Crusier

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ställ dig frågan varför du vill ta MC-kort, och vad det var som fick dig att komma på iden öht.

Instämmer fö med ovanstående talare: Hur kan du inte veta?
Det är ju som att inte veta om man är straight eller homo?
 

Fredrik1973

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen än
Vad tänker du använda den till?
MC-semester Sverige Alperna TR? Det kan var skönt med vindskydd. Touring Honda VFR750 eller 800 eller BMW
Rulla till fiket 10 mil bort. Sporthoj, Crusier, Touringhoj
Ut och busa med busarna KTM 690
70000 var det hoj eller hoj + ett års försäkring?
För när jag kollade på en Suzuki GSX-R 750 för 40000kr så låg försäkring på 12000kr/år och självrisken på 25000kr
Så det kunde ju lätt bli 77000kr i utgifter på ett år. (Jag avstod)

Kolla på vid hojköp. Ta med någon som kan köra för provkörning, van MC förare.
Kolla att allt elektriskt verkar OK, ljus, blinkers, bromsljus, tuta. Att hojen inte har problem med att starta för då kan generator laddningsregulator eller batteri vara kass. (Missade själv det, ingen tuta, kass laddningsregulator)

Kolla när nästa stora service är. Tex för Suzuki var 2400mil. Köpte min vid 2100mil och fick 2400mil servicen i priset som rabatt. ca 5000kr.
Det är också rätt praktiskt att ha en bärgningsförsäkring hos Falck. Utnyttjade den när kopplingswiren gick av.
Falk kom och hämtade mig och körde hem mig och hojen.

Kan jag hyra dig, kanske? ;)
 

Fredrik1973

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen än
Ställ dig frågan varför du vill ta MC-kort, och vad det var som fick dig att komma på iden öht.

Instämmer fö med ovanstående talare: Hur kan du inte veta?
Det är ju som att inte veta om man är straight eller homo?

Okej jag erkänner, jag har ju ingen koll alls, inga jävla koll ;) Men antingen blir man en Son of Anarchy eller en Ghost rider. Med tanke på att jag lyssnar på In flames, shottar gärna Vodka (och är bra på det), köttälskare och gillar storbystade brudar. Så vad fan ska jag ha, HD eller ett snabbt as? ;)
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
Okej jag erkänner, jag har ju ingen koll alls, inga jävla koll ;) Men antingen blir man en Son of Anarchy eller en Ghost rider. Med tanke på att jag lyssnar på In flames, shottar gärna Vodka (och är bra på det), köttälskare och gillar storbystade brudar. Så vad fan ska jag ha, HD eller ett snabbt as? ;)

snabt as så du kan sticka så snabt som möjligt när du e klar med bruden o maten:D:tuttar

haha jag sitter med samma dilema :( jag körde en yamaha xj600 när jag tog kortet kan starkt rekomendera den!
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Okej jag erkänner, jag har ju ingen koll alls, inga jävla koll ;) Men antingen blir man en Son of Anarchy eller en Ghost rider. Med tanke på att jag lyssnar på In flames, shottar gärna Vodka (och är bra på det), köttälskare och gillar storbystade brudar. Så vad fan ska jag ha, HD eller ett snabbt as? ;)

Du blir ingen Sons Of Anarchy" Biker för att du köper HD. (Glorifierat som bara den, verkligheten är inte så, tro mig).
Eller "han vi inte nämner" för att du köper SuperSport hoj. (Glorifierat som bara den).

Inget av det är heller något att sträva efter.

- Att gilla: " In flames, shottar gärna Vodka (och är bra på det), köttälskare och gillar storbystade brudar", är välan kriteriet för att att vara man öht?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Rocket III? Lite av båda lägren, cruiser som drar alla sporthojar (rakt fram). Kanske inte en vettig förstahoj iofs. :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...med risk för att peka på det övertydliga. Dra på dig brallorna och provkör lite hojar..
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Köp det bästa av 2 världar B-King ... köttig och stor , lite krom å putsa har den , snabb som saaaatan .... byt avgas-strutarna om du inte gillar dom .... gissar att man kan smiska både det ena och det andra på bana om man kan köra , nästan lika billig å försäkra som en kromad gynstol :tummenupp :tummenupp

finns även V-max , Divavel å några andra köttiga muskelhojjar å välja på (GSX1400 är rätt rå den med) :7peta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top