Efter en säsong med 701 kan jag sammanfatta mina intryck kort.
Motorväg, nej. Vindskydd saknas och sadeln är hård och smal.
Stadstrafik, ok. Något litet brett styre ibland för att snirkla sig mellan bilar. Den upprätta ställningen är bra ur översiktssynpunkt.
Krokiga 70-vägar, ja. På såna här vägar hör den hemma. Att vara aktiv i sadeln är lätt, både bromsar och draget i motorn inbjuder till "inspirerad" körning.
Grusväg, njae. Chassit är mer tillåtande än däcken... Plus att jag är harig som attans på grus.
Bana (Både stor och liten), tjohoo! På gokartbana trivs den kalasbra. Trodde att stora banor (Gelleråsen och Sviestad har besökts.) skulle vara litet tråkigare än med effektstarkare maskiner jag haft men icke. Det går att hålla en och annan sporthojspilot på gott avstånd. (I alla fall tills det blir rak asfalt.)
Jag ångrar inte att jag sålde min Street Triple R.
Så du är nöjd med din 701 funderar på en sådan hsr en sport hoj nu man kan inte ha två dyra maskiner
Så här ser mitt Garage ut , Tyvärr är bilen bytt mot en BMW 135 .
Annars kan en KTM 1290 Super Duke R vara ett alternativ
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |