Sporthoj, ett forum för kärringar?

Status
Ej öppen för fler svar.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
prulle skrev:
2479624 Men sluta gnäll då!

(gnäller på dom som gnäller över att fom gnäller över dom som gnäller :yoparty)

Men va fan?

Jag kommer att gnälla på att de som gnäller, gnäller på dem som gnäller om du inte slutar gnälla på att folk gnäller på dem som gnäller...

Så det så! :tungan

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Erik_G skrev:
2479238

Själv har jag ingen hojj och tjänar inget på att skenförsäkra, så det så.

Så därför reggar du dig på ett hojforum (som dessutom består av "kärringar och surkukar") enbart för att gå in och gnälla på dem som gnäller?

Fan så roligt! :rofl

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Erik_G skrev:
2479285 "Okej"

Hellre ingen än en 94as Gixxer. :D Du får ju fan bära dunkar från Statoil eller glida in med dubbla lager ultramörk solfilm på visiret så att ingen känner igen dig.

Där ser man. Själv har jag en 93:ans Gixxer som jag känner mig rätt nöjd med. Varför skulle man inte vilja bli igenkänd med en äldre Gixxer? Skulle tycka det var betydligt mer pinsamt om du var en släkting/bekant till mig - då jävlar skulle jag skämmas. Fucko!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nu har jag inte läst hela tråden, men...

..har du provat att borra?!?!!!!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Erik_G skrev:

Har tagits upp flera gånger tidigare i olika formuleringar.
Håller med dig till viss del, men samtidigt inte.

Om nu det skulle vara sådan kultur att allt var tillåtet (inom mc-krätsar) och ballt skulle det få ödestigna koncekvenser för vårt intresse.
Och saken är det som du nämner i slutet; mc åkning är frihet och EN SPARK I RÖVEN PÅ SYSTEMET. Så ska det vara och så har det alltid varit (nåja). Men sparkar man för hårt blir man nedbrottad och sönderslagen själv.
Det jag menar är att om alla propagerar för att det är ballt och manligt att köra tokfort och skenförsäkra (samt annat som är relevant) så skulle följdaktligen alla köra så. Det skulle obönhörligen leda till hårdare lagar och fler förbud. Dessa INTE i stil med dubbelt så höga böter vid trafikföreselser, indraget körkort i 4 iställt för 2 månader och en tusenlapp högre premie på försäkringen. Det man i stället skulle få se är lagar i stil med att förbud på hojar över 250cc/400cc, max hastighet på 140 km/h eller att du inte får en spänn ut om du krashar en skenförsäkrad hoj och att du måste betala ALLA sjukhuskostnader för samtliga inblandade (det kan bli ruskigt höga siffror).
Dvs, man dödar mc-kulturen.

Kan tänkas lite långsökt, men tänk som så istället, att i dagsläget (det du gnäller på) finns folk som öppet föraktar och förklarar vad som är fel med enorma fartöverträdelser eller skenförsäkring. Det i sin tur leder till att några avstår från att pressa i 250 km/h och ställa R1an på farmor 93 i Lapplands inland.
Alla kommer av naturliga själ inte följa det som folk säger, några kommer fortsätta pressa 250km/h i rusningstrafik och några kommer också i fortsättningen ställa R1an på farmor 93 i Lapplands inland. Men inte alla.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Zee skrev:
2479713 Nu har jag inte läst hela tråden, men...

..har du provat att borra?!?!!!!

:rofl :hihi

Till trådskaparen: Visst kan jag också störa mig på allt gnäll ibland, vi lever i ett fritt land MEN jag hoppas att jag slipper träffa dig i hojkretsar i framtiden. :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Shit... Jag var seriös när jag svara.

Ber om ursäkt!

IronMike

Guest
Erik_G skrev:
2479238
Seriöst, ibland suger verkligen det här forumet, man kan tro att det mest är gamla surkukar på 55+ som åker Suzuki GS 500E -82. Motorcykel handlar om frihet och en spark i röven på systemet. Inte om att tjata sig till döds om skenförsäkringar och hastighetsöverträdelser. :rolleyes:
Hitta en bild på dig på från Härnösand-bloggen, fast då i samband med att du granskade ett annat forum.

Moralkärringar behöver man inte quota, eller bry sig om. Så enkelt är det ju med det :pannkyss

Bifogat

• 250705progamer.jpg
    250705progamer.jpg
    62.2 KB · Visningar: 74

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
imaster skrev:
2479797 Vi har redan lämnat den nivån..! :hihi

Så ta lärdom, läs tråden innan ni svarar.

Detta är ju pinsamt. Straffar mig själv genom att tvinga mig plugga matteresten av dagen.

;)

Erik_G

Guest
Jaja, bara för att ni inte ska ha något att klaga på så åkte jag och köpte en hojj alldeles nyss. En 05as Kawa Z750 blev det, bara 400 mil på mätaren. Jag har redan rensat baken och plockat bort dom läskiga backspeglarna. Det blir nog en fin streetfighter det här. :D

...och ja, jag lyssnar uteslutande på det tyngsta av det tyngsta då det gäller hårdrock. :yoparty :D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Erik_G skrev:
2480758En 05as Kawa Z750 blev Det blir nog en fin streetfighter det här. :D

En Streetfighter köper du inte, den bygger du. Du har just köpt en nakenhoj, aka "tjejhoj!
Grattis!

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Erik_G skrev:
2480758 Jaja, bara för att ni inte ska ha något att klaga på så åkte jag och köpte en hojj alldeles nyss. En 05as Kawa Z750 blev det, bara 400 mil på mätaren. Jag har redan rensat baken och plockat bort dom läskiga backspeglarna. Det blir nog en fin streetfighter det här. :D

...och ja, jag lyssnar uteslutande på det tyngsta av det tyngsta då det gäller hårdrock. :yoparty :D
Pinsamt, grabben.

Jag slår vad om att Chris Ash kör ifrån dig på sin 125'a.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll