Därmed har jag också dålig koll på vad som finns, men ett co-op postapokalyptiskt FPS skulle nog få mej att avsätta lite tid. Drömmen vore ett nytt STALKER.
Escape from Tarkov låter som spelet för dig.
https://www.youtube.com/watch?v=17HU6ViamR0
Därmed har jag också dålig koll på vad som finns, men ett co-op postapokalyptiskt FPS skulle nog få mej att avsätta lite tid. Drömmen vore ett nytt STALKER.
PC-spelandet blir det lite tunt med nu för tiden. Min nuvarande stationära byggde jag för ca 10år sedan för att redigera foton och film med. För ett tag sedan köpte jag UNO på Steam. Ibland, om man just startat om datorn, så flyter det nästan. Med kanske 10fps eller något i den stilen.
Jag köpte mig en Switch för något år sedan. Det är en underhållande spelmaskin. Men jag har bara använt den handhållet någon enda gång och resten av tiden har jag kört den mot tvn.
Ett tips för den Switch-ägare som ännu inte gjort det: skaffa PRO-kontrollen. Den är mycket trevligare att spela med än de "Joy Con" som följer med konsolen. Det enda som jag inte tycker om på den är D-paden som är en aning oexakt.
Är jag den ende i universum som anser att det är mycket bättre reaktion o känsla i datorn än i spelkonsolerna?
Är jag den ende i universum som anser att det är mycket bättre reaktion o känsla i datorn än i spelkonsolerna?
Nä, det tycker nog alla i hela världen.
Det jag gillar med konsol är att det är så enkelt att bara relaxa i soffan med en kontroller.
Men det är grymt mycket bättre precision med mouse&keyboard.
Det går iofs att koppla M&K till konsol också men det har jag aldrig testat.
Nån annan här som testat M&K på konsol?
Mus och tangentbord stöds rätt sällan på konsoler har jag hört.
Original ja, men det finns att köpa.
Se tex detta: https://www.youtube.com/watch?v=Sijr3wlU_9k
När man kör PvP i tex Destiny kan man ibland se tydligt hur spelare rör sig eller "aimar" på ett sätt som bara inte går med kontroller.
Här är det mycket Battlefield I & V, men försöker dra ner på det. Man blir lätt fast..
Själv har jag backat tillbaka till BF4 och rentav 3 emellanåt, de nyare gav ingen mersmak.
Battlefield 5 samt Raceroom spelas frekvent hemma hos mig.
Escape from Tarkov verkar intressant, skall testas i helgen.
Testat Assetto Corsa Competizione?
Jag antar att du likt mig har lagt ca 800-900 kr på RaceRoom, men väder och dygnsrytm och grafiken i ACC lockar... men samtidigt är det visuella inte det viktigaste för mig.
*EDIT* Ljudet i ACC låter riktigt bra det också, i nivå med RaceRoom
39,99 euro för spelet
14,99 euro för Intercontinental GT Pack*
https://www.youtube.com/watch?v=CX2AysiEyJY
* 4 nya banor plus en massa liveries osv.
Kyalami Grand Prix Circuit (South Africa)
Suzuka Circuit (Japan)
Laguna Seca (USA)
Mount Panorama Circuit (Australia) (a.k.a. Bathurst)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |