Sporthoj = Gubbhoj

Är sporthojen en gubbhojj?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag skall försöka motbevisa henne..

Jag har dejta en tjej sen i sommras, hennes först kommentar ang. 954 var "fel färg"..:död
Varpå hon kom strax därefter med ett brev (10 000kr) som var mellanskillnaden jag saknade på en gsx-r 1000. :yoparty

Så.. Köper ja en custom drar hon (med glimten i ögat) hon är 22 och ja 25. Hon gillar bara sporthojar:tuttar

Gör henne på smällen och gift dig snarast så du får behålla henne! Och gör det i den ordningen så du får bekräftat att hon verkligen är född som tjej för såna där tjejer finns ju inte...

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Främsta anledningen till att jag inte har en riktig sporthoj är för att jag inte har något behov av den prestandan & fartresurserna en sådan erbjuder. På andra plats kommer den höga stöldrisken. På tredje plats kostnader (varför betala för något man inte behöver). Antar att det säger om mig att jag är mer tråkmåns än gubbig :)

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Jävla gnällande på oss unga :rolleyes: Jag är 24, kör sporthoj och offroad. Vi är ett gäng här som brukar åka, blandat med hojar men kanske 40% sporthojar och 60% naket delat på åldrar mellan 20-30. Största anledningen till varför unga inte kör sporthoj är ju för att det kostar för mycket. Hade jag inte kunnat ha hojen på farsan hade jag inte haft råd med den. När jag köpte den skulle den kosta 40 000:- halv/helår på mig, nu har försäkringen dippat pga haft kortet i mer än ett år.

Sen att kanske en större del unga idag är latare än förr beror ju mest på utvecklingen i samhället. Så sluta gnäll gubbjävlar :krama

Namonex

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Hoj
Suzuki DR125SM
Just nu har jag en 125a men när jag har uppgraderat till A kortet när jag har åldern inne ska jag göra allt som står i min makt för att få äga en sporthoj. :yoparty

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Antar att det säger om mig att jag är mer tråkmåns än gubbig :)

Jag antar att det säger att du är tämligen prestigelös på det där positiva sättet. Samtidigt visar du med dina reseberättelser, eller reportage är nog ett lämpligare uttryck, att du är en av de mer äventyrliga här. Vilken idiot börjar sin mc-karriär i Indien om man inte har dödslängtan? Okonventionellt och grymt underhållande. Val av fordon och miljöer gör att man undrar vad som ska komma härnäst.

Bara fortsätt som du gör. Du behöver inte bli roligare. Det är så bra så.:tummenupp

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Om sporthoj är en gubbhoj, så är Ferrari en gubb-bil. Någon som INTE vill ha en Ferrari? :7peta

Så länge inte kroppen protesterar så handlar det om mental ålder. Resten är bara att man levt länge.
En del klagar och/eller har övervikt, och blir gubbe tidigt.

Jorå, det är det... jag sa till min kärring att jag funderade på att köpa en nyare corvette (visserligen inte i klass med ferrari) i somras.. då sa hon "det är bara gamla gubbar som kör såna". :va

Roligt att läsa alla kommentarer, det visar att vi är rätt lika eftersom vi samlats på ett gemensamt forum på sporthoj.com. ;) Dock gillar denna yngre kvinnan choppers osv, och visst jag har också haft ögonen på custom och choppers. Men dom hojjarna är inte något som jag själv skulle vilja åka runt på. Låter mycket men det händer inte så mycket, då sitter jag hellre i min bangbuss med v8 och har det skönt än att åka på två hjul. :D

Ska jag ha ut nån egen njutning av körningen så vill jag ha nått som jag får ut nått av, en hojj med mycket effekt som också går att svänga med och då kör jag bana som den gubbe jag är. ;)

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Mja det är min erfarenhet att de flesta icke hojåkare har en rätt så dimmig uppfattning om olika hojtyper. Sedan är det likaledes min uppfattning att de flesta tjejer skiljer på olika bilar med hjälp av färgen på lacken. Är tjejen i OP inte motorintresserad så är väl chansen stor att hon till hör majoriteten när det gäller kunskapsnivån.

Namonex

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Hoj
Suzuki DR125SM

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Har åtminstone svårt att tro att jänkarna tycker att sporthoj är gubbhoj efter allt som har hänt därborta nu den senaste tiden.:rolleyes:
Och då tänker jag på dom kända StreetFighterz och Ride Of The Century körningarna. :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=DWd5_02Km_M&list=PLlWQ5185Mr1-mIbZSjg8Rb8zDItYEi7Xe&index=22

https://www.youtube.com/watch?v=pCqGTx7PydA&list=PLlWQ5185Mr1-mIbZSjg8Rb8zDItYEi7Xe&index=29

:tungan

Är det inte lite som att försöka att argumentera att Mercedes inte är en gubbabil för att de tuffa hiphop boysen drar runt i vita Mercedes med stora fälgar?..:confused:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!