Sporthoj i Östersund

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Divisionsgränd, så det är inte gräddhyllan direkt men inte Batterigränds-slummen heller...

Det är bara att titta förbi! Jag är där några timmar mest varenda kväll och har du tur så står det en kasse pilsner på kylning, bra inspirationsdryck när det ska kapas och svetsas!:)

Slå en pling på 076-1038308 innan bara så jag inte är på vift någonstans.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jodå, jag bor på Körfältet sen förra sommaren. Har du lite att göra någon kväll så är du mer än välkommen förbi garaget och glo lite över en kopp kaffe, det ligger borta vid Flextronics. Skicka ett pm i så fall.

Will do, Ev nån dag i helgen kanske. Jobbar i övik imorrn, o på Torsdag vetefan hur det ser ut. Men pm kommer.

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Allvarligt! Nu gör vi det fan. Kan inte bara vara jag som vill. Nu tycker jag vi tar å styr upp en BKK i stan. Vill testa bana men kan inte den 31a på Mittsverigebanan. Kan vi bli 20 pers så går det att ordna. Jag får ihop fyra personer å då behövs det bara sexton till!

Om det är nån som är intresserad kan jag försöka kolla med någon av gocartbanorna om vi kan hålla till där. Posta här om det låter kul, eller skicka PM.

Hoppas det är fler än jag som är sugen!

Mvh // Jocke

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Allvarligt! Nu gör vi det fan. Kan inte bara vara jag som vill. Nu tycker jag vi tar å styr upp en BKK i stan. Vill testa bana men kan inte den 31a på Mittsverigebanan. Kan vi bli 20 pers så går det att ordna. Jag får ihop fyra personer å då behövs det bara sexton till!

Om det är nån som är intresserad kan jag försöka kolla med någon av gocartbanorna om vi kan hålla till där. Posta här om det låter kul, eller skicka PM.

Mvh // Jocke
Lurch behöver ju göra om sin, det tog inte riktigt första gången...

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)

Mvh // Jocke

Jag är sugen...
jag har lyft frågan i SMC jämtlands forum, planerna har tydligen funnits men sen har de svalnat av olika anledningar!

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Vi kan ju kolla med Kall Autolodge som har en ny bana utanför Järpen?

.

Last edited:

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Fan vad roligt att det var fler! :tummenupp

Hur samordnar vi det här på ett vettigt sätt då? Träffas å fika? åka?
Kom med förslag!

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Fan vad roligt att det var fler! :tummenupp

Hur samordnar vi det här på ett vettigt sätt då? Träffas å fika? åka?
Kom med förslag!

Man kan ju åka först och fika och snacka sen? lite svårt att bara åka för att styra ihop det eller har du något hemligt knep?:va :D

Det man ska börja med är kanske kolla vilka kan tänka sig att vara med att organisera? och banor som lurch säger.

Jag kan tänka mig att vara med och försöka styra ihop nåt... Men jag vill helst inte ha något huvudansvar.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har pratat med Anne wikström förut, men det var ett tag sen. Vet inte hur mycket som hänt sen dess, asfalten ska vara lagd i början på vintern i alla fall. Kolla med henne! Numret finns på www.kallautolodge.com.

.

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Det vore ju kalasbra att få till BKK här uppe oxå. Jag har bott i Uppsala i 3 år och där kör vi ute på rörken varje måndag. Det är oxå en gocartbana. Skitbra träning men framförallt jävligt roligt.. Det är lite drygt att ta hojjen ner till Uppsala för att åka lite.. gjorde det förra veckan när jag va i mälardalen å jobbade. Åkte totalt 250 mil på 5 dagar :tummenupp ...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Enligt #46 på SHK på Midlanda igår så sade han att det var på gång med gocartsbanekörning i Östersund, detta via SMC alltså. Kanske skulle skicka ett PM till honom... Ja, jag tar på mig att göra detta :p

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Enligt #46 på SHK på Midlanda igår så sade han att det var på gång med gocartsbanekörning i Östersund, detta via SMC alltså. Kanske skulle skicka ett PM till honom... Ja, jag tar på mig att göra detta :p

Hoho, Lungre som är så sjukt rädda om asfalten... Detta ska bli intressant. :)

.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hoho, Lungre som är så sjukt rädda om asfalten... Detta ska bli intressant. :)

.

Vi kan ju alltid hoppas. Och som dom sade igår: Vi har kört på Rörken sedan 80-talet och asfalten har inte gått sönder...
Säger väl ganska mycket. Sedan nämnde dom också att när gocartbanorna märker att det finns pengar att tjäna vill dom gärna att man kommer oftare än varannan vecka :tungan

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har pratat med Anne på Kall Autolodge och de är väldigt intresserade av att vi kommer dit. Naturligtvis är de ju affärsinriktade och gör ju ingenting gratis, men hon skulle kolla vad det kostar att hyra banan.

Någon BKK-kurs är inte jag kapabel att fixa men kanske SMC är intresserade?

Jag tänker åka dit och kolla hur banan ser ut nån dag i slutet på nästa vecka om nån vill hänga på!

-

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har pratat med Anne på Kall Autolodge och de är väldigt intresserade av att vi kommer dit. Naturligtvis är de ju affärsinriktade och gör ju ingenting gratis, men hon skulle kolla vad det kostar att hyra banan.

Någon BKK-kurs är inte jag kapabel att fixa men kanske SMC är intresserade?

Jag tänker åka dit och kolla hur banan ser ut nån dag i slutet på nästa vecka om nån vill hänga på!

-
Jag vill följa med, om det inte krockar med jobbet då.

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Kul å se så många intresserade! Jag hänger gärna på till Kall om tiden passar (å Jag har nyktrat till efter Sweden rock...) :yoparty

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka