Sporthoj i Östersund

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Lurch skrev:
Över Frösön till Rödön, där höger och sedan vänster i Krokom, sen höger till Nälden och den vägen fram till nån OK-mack 1.5 mil från Järpen. Nyasfalterat och härliga högfartskurvor flera mil!
najs tur, nästan samma som jag körde när jag körde glassbilen där uppe en sommar. :tummenupp
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Tsudd skrev:
Du måste ha lika hoj som jag då. En regnbåge :3freak

helt korrekt... så snart jag startar skiten så kommer regnet... :lol

så kl 19:00 kommer det regna lokalt över torget i stan...
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Helt underbar vart turen till norge!, 20+ o sol i trondhiem o mycket brudar :tummenupp . synd att ingen av er ville följa med. Så det vart 2x millar som åkte själv istället :)
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Gsx-r (som inte går så bra)

Det var en trevlig tur till Åre, Tack för den.

Det verkar som det är färdig åk för min del nu, hojen är inte vad den borde längre. Tänkte forska lite idag för att se vad det kan vara :-(
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
viiper skrev:
Det var en trevlig tur till Åre, Tack för den.

Det verkar som det är färdig åk för min del nu, hojen är inte vad den borde längre. Tänkte forska lite idag för att se vad det kan vara :-(

Vadå, den går ju bra åt ena hållet! :rolleyes:

Säkert bara en kabel som skavt igenom isoleringen och ligger mot jord nånstans, lätt fixat! Fast iofs, nu börjar det bli kallt... Gör ett vinterprojekt av det. :tummenupp
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Har tittat efter det lite lätt, plockade bort tank och kåpor i lördags när vi kom hem men ska göra ett lite seriösare försök i veckan. Tyvärr har det dyk upp lite mer fel oxå som jag vart varse igår när jag var ute....
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Sugigt med hojstrul!

Pratade med en kille som är med och arrangerar streetracet, den där mc-polisen hade visst hojtat om oss på polisradion när vi susade förbi... :6surkart

Moahahaaa...
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Fan vad nice, tur man hann bromsa lite. Man känner sig ganska mesig när man kört i 180 och sedan lägger sig och pruttar i 110 förbi honom. Han lär ju aldrig ha hört oss när vi låg och körde om alla bilar :)
 

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
viiper skrev:
Fan vad nice, tur man hann bromsa lite. Man känner sig ganska mesig när man kört i 180 och sedan lägger sig och pruttar i 110 förbi honom. Han lär ju aldrig ha hört oss när vi låg och körde om alla bilar :)

Men vi får väll se det positiva i det hela.. Jag tror inte dom skulle få för sig att leta efter oss på "vår" underbara avstickare mellan mörsil och nälden :yoparty
För den sträckan va helt underbar med nylagd asfalt och svepande kurvor!! :Bugar
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Jo tack den vägen funkade, känns som man kände sig rätt säker från farbor blå där ute i skogen. skulle vara kul om ni hinner åka mellan svenstavik och Bräcke för den är ännu roligare.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Doggystyle

Grusbuse skrev:
Ja det skulle va en syn för ögat det!! :3freak

Funkar bra med hunden på hojen tycker jag :tummenupp
Den gick i stan i början av sommaren med många förvånade åskådare.
Men doggen tyckte det gick för sakta på en TL100S så jag ska fläska till med en R1 nu om några dar.

Då hänger jag/vi gärna med på några körningar.
 

Bifogat

  • TL1000s.jpg
    TL1000s.jpg
    37.4 KB · Visningar: 163
  • TL1000S2.jpg
    TL1000S2.jpg
    29.3 KB · Visningar: 131

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
viiper skrev:
Jo tack den vägen funkade, känns som man kände sig rätt säker från farbor blå där ute i skogen. skulle vara kul om ni hinner åka mellan svenstavik och Bräcke för den är ännu roligare.

Åkte den förra vecka och den är inte alls lika bra som förut, massa lagningar här och där så se upp. Prova vägen mellan kälarne och bräcke mums :tummenupp

//Magnus
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Jo den vägen är väl ok, men jag har aldrig riktigt gillat den vet inte varför. Fast den vägen är väl inge bättre är väl rätt mkt buler på den oxå?? Men en sak är säker det finns risk för att man sitter i en älg längs den vägen för dom tycker om att korsa den vägen ganska ofta :)
 
Last edited:

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
stefur skrev:
Funkar bra med hunden på hojen tycker jag :tummenupp
Den gick i stan i början av sommaren med många förvånade åskådare.
Men doggen tyckte det gick för sakta på en TL100S så jag ska fläska till med en R1 nu om några dar.

Då hänger jag/vi gärna med på några körningar.

Hehe!! det där ser ju klockrent ut!! :Bugar
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
Verkar som det trots allt finns några sporthojsåkare i stan iallafall, men man ser er aldrig ute. När ni är ute och åker vart åker ni då?? för hänger man på torget i hopp om att någon ska åka förbi och kankse t.o.m stanna och prata lite då hinner det bli spindelväv mellen backspeglarna innan någon kommer:) Förr stod det alltid någon sporthoj där och väntatde. Vi måste bli bättre på att samåka. Det är ju så mkt roligare :tummenupp

Motard-åkarna har ju tagit över stan, ska vi acceptera det??? :rolleyes:
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
viiper skrev:
Verkar som det trots allt finns några sporthojsåkare i stan iallafall, men man ser er aldrig ute. När ni är ute och åker vart åker ni då?? för hänger man på torget i hopp om att någon ska åka förbi och kankse t.o.m stanna och prata lite då hinner det bli spindelväv mellen backspeglarna innan någon kommer:) Förr stod det alltid någon sporthoj där och väntatde. Vi måste bli bättre på att samåka. Det är ju så mkt roligare :tummenupp

Motard-åkarna har ju tagit över stan, ska vi acceptera det??? :rolleyes:

Vi bestämmer att om man passerar inom 100 meters radie från torget så är man skyldig att parkera där vi stod i lördags (se bild i denna tråd) och posera i minst 30 minuter. Då motverkas effekten att alla kör omkring och missar varandra. :tummenupp

Eventuella motardister vinkar man på bara för att de inte vinkar tillbaka, glidarhojar ignoreras med ett "talk to the hand, bitch"-tecken med höger hand och huvudet riktat åt motsatt håll.

Snygga brudar bör uppskattas med ett "How you doooin'" eller den italienska varianten "Eeee, come staaaa" med hes röst.

:hihi
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Fan det är ju säkert en månad sen jag såg en motard i den här stan oxå......var är alla eg.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Minimoto

På söndag tycker jag alla i östersund med minimoto ska ta sig ut till Lungre gokartbana, där ska det nämligen åkas minimoto. jag ska dit och skrapa knäpuck.. :D Det jag hörde var att det börjar kl 11:00, man ska ha skydd, lösa medlemskort i JMK (200:) Går allt fint kommer det att fortsätta varje söndag.
Ni utan mini kan ju komma och roa er på vår bekostnad..
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Lurch skrev:
Vi bestämmer att om man passerar inom 100 meters radie från torget så är man skyldig att parkera där vi stod i lördags (se bild i denna tråd) och posera i minst 30 minuter. Då motverkas effekten att alla kör omkring och missar varandra. :tummenupp

Eventuella motardister vinkar man på bara för att de inte vinkar tillbaka, glidarhojar ignoreras med ett "talk to the hand, bitch"-tecken med höger hand och huvudet riktat åt motsatt håll.

Snygga brudar bör uppskattas med ett "How you doooin'" eller den italienska varianten "Eeee, come staaaa" med hes röst.

:hihi

Du vart väl chockad när jag hälsade på dig här om dan kan jag tro :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top