Sporthoj i LINKÖPING!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ljumma vINDAr skrev:
Hej!
Jag och minst en kompis följer gärna med. :tummenupp Ska kolla med två till imorgon.
/Linda
Jättekul med fler folk som man (jag) inte träffat! :)

RuffRyder: Du har nog rätt i det, vi lägger locket på tillsvidare då, jag har redan pratat med min arbetskollega som vi båda känner som skulle kolla om han kunde.

Jag bokar imorrn på förmiddan, håll tummarna att det är ledigt nu också!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tror att 15 är max men du har rätt, de har väl en maxbegränsning på banan så är vi fler än det får vi köra i omgångar, d v s mindre för samma pengar.

Jag tänker inte fråga någon nu i alla fall. :hihi Det ser bra ut som det är nu tycker jag.
 

Ljumma vINDAr

Skydivergirl
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx10
stoffer skrev:
Jättekul med fler folk som man (jag) inte träffat! :)

RuffRyder: Du har nog rätt i det, vi lägger locket på tillsvidare då, jag har redan pratat med min arbetskollega som vi båda känner som skulle kolla om han kunde.

Jag bokar imorrn på förmiddan, håll tummarna att det är ledigt nu också!

Javisst! Gött initiativ till att hålla höstdepressionen borta!

Jag avvaktar med att kolla med de andra tills vi vet vad som är lagom antal.

Jag var ju sent ute, så är det redan för många kanske det kan blir fler tillfällen.
/Linda
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Jag tror att 15 är max men du har rätt, de har väl en maxbegränsning på banan så är vi fler än det får vi köra i omgångar, d v s mindre för samma pengar.

Jag tänker inte fråga någon nu i alla fall. :hihi Det ser bra ut som det är nu tycker jag.
Japp, jag håller med. Vi behöver inte ragga folk, men är det någon härifrån SH som vill hänga på så är det fritt fram!
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ljumma vINDAr skrev:
Javisst! Gött initiativ till att hålla höstdepressionen borta!

Jag avvaktar med att kolla med de andra tills vi vet vad som är lagom antal.

Jag var ju sent ute, så är det redan för många kanske det kan blir fler tillfällen.
/Linda
Nej, än är det inte försent! Om det nu inte händer samma sak som med minimotoanläggningen i Pitsund. När jag ringde och skulle boka där så var de lite deprimerade, 9 av 12 cyklar var stulna! :(
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ljumma vINDAr skrev:
Javisst! Gött initiativ till att hålla höstdepressionen borta!

Jag avvaktar med att kolla med de andra tills vi vet vad som är lagom antal.

Jag var ju sent ute, så är det redan för många kanske det kan blir fler tillfällen.
/Linda

Klart att du är med! :) När jag skrev att vi skulle fråga polare så var vi ju bara sex stycken, nu ser det ju mycket bättre ut helt plötsligt, jag var rädd att det inte skulle bli något och jag är så körsugen.

Jag väntar ju på min egen babyninja! :banana

Pitsund, det är uppe i de djupa skogarna kring Luleå va? :rofl
 
Last edited:

Ljumma vINDAr

Skydivergirl
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx10
Ninjaboy skrev:
Klart att du är med! :) När jag skrev att vi skulle fråga polare så var vi ju bara sex stycken, nu ser det ju mycket bättre ut helt plötsligt, jag var rädd att det inte skulle bli något och jag är så körsugen.

Jag väntar ju på min egen babyninja! :banana

Pitsund, det är uppe i de djupa skogarna kring Luleå va? :rofl

Gu, så grannt! :tummenupp

Körsugen! Jo du, var ute och luftade R6:an i helgen en sväng. Men nu börjar det bli lite väl kylslaget och slirigt på vägarna :( :4skrika
Man får väl hålla tillgodo med att åka lite smått...
Kul med en egen liten leksak! :rullandeu :hihi
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Pitsund, det är uppe i de djupa skogarna kring Luleå va? :rofl
Japp, just utanför Piteå, vid havsbadsområdet om du vet var det är ;)

De norrländska skogarna innehåller faktiskt, mot all förmodan, både det ena och det andra :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
stoffer skrev:
Japp, just utanför Piteå, vid havsbadsområdet om du vet var det är ;)

De norrländska skogarna innehåller faktiskt, mot all förmodan, både det ena och det andra :)

Jag var i Luleå förra helgen faktiskt. Har även bott på havsbadet när jag tävlat i Piteå. :)
 

wick

Skydiver
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
R1-01
Tjing,
Om det nu inte är försent så anmäler jag mig NU, och bekräftar på samma gång. :tummenupp

Personer som har bekräftat i fetstil:

1. stoffer
2. ninjaboy
3. RuffRyder
4. Zormin
5. Slappa (Troligtvis) Kan ej!
6. Raceman_Peps Kan ej!
7. Nostromo
8. ZIIF
9. Santo
10. Linda (Ljumma vINDAr)
11. Thomas (Lindas kompis)
12. Wick (Ljumma vINDArs kompis)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Då var det bokat!

Det var ledigt på Lördag den 6/11, vi har bokat kl 14.00 och körningen tar ungefär 2 timmar. :yoparty

Max antal cyklar på banan samtidigt är 6st, så vi sätter ett tak just nu på 12 deltagare. Det är nog ganska bra att man får en liten vilotid mellan körningarna, som alla vet som provat på Minimoto! :näsblod

Vill ni vara med så PM:A mig så uppdaterar jag listan. :tummenupp

Tanken är att vi samlas på lämplig plats här i Lkpg och samåker till banan som ligger vid Kolmårdens djurpark. Det är 8 mil dit, så om vi samlas för avfärd kl 12.30 så borde vi ha lagom med tid på oss.

Ruffryder och Ninjaboy: Kan ni ta på er att köra? Blir vi fler än vi är nu så får vi försöka fixa fram en till bil.

Det blir nog tokbra det här :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
G R E A T :klappar

Jag kan köra 3-4 stycken men 1,5 timme för 8 mil? Ska vi ha en samlingsplats eller plocka upp folk? De som inte har bil har ju kanske svårt att ta sig till en samlingsplats också eller? :va
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det är möjligtviss ingen som ska åka från Västervik o uppåt ?
Hade ju tänkt ta bågen upp men nu vart de ju så sent så enda möjligheten är väl om man kan åka med nån!
//D
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
G R E A T :klappar

Jag kan köra 3-4 stycken men 1,5 timme för 8 mil? Ska vi ha en samlingsplats eller plocka upp folk? De som inte har bil har ju kanske svårt att ta sig till en samlingsplats också eller? :va
Marginaler killen, marginaler. Räkna med att någon blir sen och att vi ska hitta dit och byta om och sånt. Men tror du vi klarar oss med mindre tid så säg bara till, det är bara ett förslag :)

Tja, en samlingsplats eller flera? Kanske är lika bra att ha flera om man nu ska ha med sig stället mm.

Jag vet ju inte var folk bor nu, men om vi sätter upp en eller två mötesplatser så ser vi vilka som kan ta sig dit, de som inte fixar det får vi väl hämta upp längs vägen. Jag kommer att köra hoj till samlingsplatsen om det blir för långt att gå :)

Var kan man hämta upp folk inne i stan, vad är lämpligt? Resecentrum?

Hur många kan ta sig till McD Valla?
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
stoffer skrev:
Då var det bokat!

Ruffryder och Ninjaboy: Kan ni ta på er att köra? Blir vi fler än vi är nu så får vi försöka fixa fram en till bil.

Det blir nog tokbra det här :)

Suveränt Stoffer!! :tummenupp

Jo, som jag skrev tidigare, jag kan ta upp till 4 personer i min lilla bil så räkna med en GUL Polo Color Concept med 75 trötta hästar :D

Det ska bli kul det här!!! :squid
/RR
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Det tar ca 50 min dit. Man behöver egentligen inte ha med sig något. Det kan däremot vara smidigare att ha med sig ryggskydd och handskar så man slipper byta så mycket. Skinnställ behövs garanterat inte. Jeans är fullgott skydd. Du ramlar inte så hårt eftersom du i princip redan sitter på backen.

/Gammal i gemet (=kört 2 ggr)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
stoffer skrev:
Var kan man hämta upp folk inne i stan, vad är lämpligt? Resecentrum?


Köpmansgränd :tummenupp (korsningen Drottninggatan/S:t Larsgatan vid Mc D) :tummenupp :tummenupp

Om ni vill kan jag nog fixa 1 eller två till om vi blir färre än 12 pers för att fylla upp kvoten. (då blir det oxo en bil till).
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Zormin skrev:
Det tar ca 50 min dit. Man behöver egentligen inte ha med sig något. Det kan däremot vara smidigare att ha med sig ryggskydd och handskar så man slipper byta så mycket. Skinnställ behövs garanterat inte. Jeans är fullgott skydd. Du ramlar inte så hårt eftersom du i princip redan sitter på backen.

/Gammal i gemet (=kört 2 ggr)


Jag har hör att det kan göra rejält ont och att skinnställ är skönt att ha. Har aldrig åkt själv så jag vet inte.
 

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Jag har ingen bil, men jag kan ta mig till McD valla.
Kan jag åka med i den gula faran?
Är det bara jag som alldrig har kört?
räknar med rejält med pisk !
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har heller aldrig kört men jag räknar med att vinna ändå! :yoparty Multipla vurpor (och benbrott :död ) lär dock sannolikt sätta stopp för dem planerna. :hihi

Man får väl alla skydd av dem, typ knä/armbåge/rygg/overall och hjälm men jag tar egen hjälm då alla hjälmar på sådana ställen är mögliga och "one-size-fits-all", d v s XXXL. Banan är tydligen av asfalt i stället för betong vilket lär ge bättre grepp men mer smärta vid vurpor. Man får ta det onda med det goda antar jag. :)

Ska vi plocka upp på två ställen då, i stan och McD Valla? McD i stan är väl ingen höjdare att parkera vid dock finns det något annat ställe som är mer åtkomligt?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top