Sporthoj i Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Det bästa med banåkning är att oavsett hastighet så är det ta mig sjutton lika roligt (och framförallt nyttigt) ändå.

Ingen av oss som åker dit är någon fartfantom, vi kör allihopa för att det är så förb....t roligt och sålänge det är det så kommer iaf. jag att fortsätta med banåkning.
Kul att du också hakar på Zap.

/Lasse

Alltså, nu börjar det låta smörigt här...det skall vara hårt och brutalt att vara biker, inget j-vla 70-talstjafs här va? Snart föreslår du att vi skall sjunga "We shall overcome..." också?

...var ÄR mina kanintofflor nudå...?
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jag vet av en Bemari med trasig kolv också...:tungan

Jag med.... :lol :lol :lol

Niklasinorr skrev:
Alltså, nu börjar det låta smörigt här...det skall vara hårt och brutalt att vara biker, inget j-vla 70-talstjafs här va? Snart föreslår du att vi skall sjunga "We shall overcome..." också?

...var ÄR mina kanintofflor nudå...?

Nänä... "We shall overTAKE..." heter det. :hihi
Får jag välja mellan förra Kemoraresan och nästa så tar jag hellre på mig Kanintofflorna i år och slipper vurporna. :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Jag med.... :lol :lol :lol



Nänä... "We shall overTAKE..." heter det. :hihi
Får jag välja mellan förra Kemoraresan och nästa så tar jag hellre på mig Kanintofflorna i år och slipper vurporna. :D

Ja gör det, jag är less på att sopa upp kawarester ur gruset... :pannkyss
 

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450 SM, CR250R, Polini
Hmm... Tittade av någon märklig anledning nyss på en gammal pubertets-produktion N.S.L.A.M.C.A.G. Gamla fina tider på bl.a. Kemora det där... :) Snyft...

/John
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Ja gör det, jag är less på att sopa upp kawarester ur gruset... :pannkyss

Mig veterligen så har inte jag lämnat efter mig något som du har sopat upp :7peta

Triboman skrev:
Hmm... Tittade av någon märklig anledning nyss på en gammal pubertets-produktion N.S.L.A.M.C.A.G. Gamla fina tider på bl.a. Kemora det där... :) Snyft...

/John

Jamen haka på då, gamla tider blir nya tider den 21-23 Juli.
/Lasse

(Då listan börjar bli full så lägger jag ut infon. som stod från första början så att ingen missar den.)

Till dom intresserade kan jag nämna att jag lyckats boka Kemora en helg under Juli månad, (ren tur då dom precis fått en avbokning på en tävling) körningen är tre dagar, fr.o.m. fredagen den 21 Juli t.o.m. söndagen den 23 Juli och all åkning som vanlig på egen risk.

Priset har jag inte fått helt klart med ännu men det skiljer sig knappast (om alls) ifrån förra året.
Blir vi 40 st. så landar det (enligt fjol års prislista) på 45 Euro per skalle, blir vi "bara" 30 st. så kostar det 60 Euro för tre dagars körning. Stugor tillkommer, har för mig att det var ca. 100 spänn natten per skalle.
Jag bokar upp stugorna från torsdag kväll t.o.m. söndag morgon så fort jag får någorlunda koll på hur många vi blir.
För att undvika alltför myckte administration på banan så sätter jag ett max på 40 st. pers.
Vassego och lägg upp er på listan nedan utifall ni är intresserade att haka på.
Den 1 Juni 2006 skall stålarna senast ha ramla in på mitt konto (återkommer med konto och mer exakt prisuppgift så fort jag kan) för alla som skall med. Dom som ej betalat då tar jag bort från listan och ev. reserver plockas med istället.
OBS !
Vad avser alkoholintag så är detta ingen suparresa, själklart kan man ta några pilsner på kvällen men är någon rejält på gasen så ser jag/vi att han/hon INTE kör dagen efter på banan, ganska självklart eller hur !?

Väl Mött grabbar och tjejer...
Självklart skall jag med till Kemora, man är väl ingen kyckling heller

1. Bemari
2. Niklasinorr
3. Zvugge
4. V60
5. Tedelind
6. daniel88
7. V-Moto
8. Honda forever
9. JonasJ
10. Buken
11. Sven-OlovJ
12. Sudden
13. DanL
14. Mikael Israelsson, Koskuskulle /Malmberget
15. Niklas_M
16. R.Lehtipalo
17. Eldstorm (Ske-å)
18. Iskall
19. BlueXXbird
20. gthyni
21. Tommen
22. R1_Master
23. Nabru
24. henlin (Kalix)
25. MagnusW
26. Pontus Blom
27. Micke "PS" Philblad
28. Gaff
29. Hgren
30. Zap
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
1. Bemari
2. Niklasinorr
3. Zvugge
4. V60
5. Tedelind
6. daniel88
7. V-Moto
8. Honda forever
9. JonasJ
10. Buken
11. Sven-OlovJ
12. Sudden
13. DanL
14. Mikael Israelsson, Koskuskulle /Malmberget
15. Niklas_M
16. R.Lehtipalo
17. Eldstorm (Ske-å)
18. Iskall
19. BlueXXbird
20. gthyni
21. Tommen
22. R1_Master
23. Nabru
24. henlin (Kalix)
25. MagnusW
26. Pontus Blom
27. Micke "PS" Philblad
28. Gaff
29. Hgren
30. Zap
31. Jan Unosson, Skellefteå (nås genom henlin)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ingen fara för de som är rädda för att vara långsammast
på Kemora. Jag är en gammal gubbe och ska med 90%
säkerhet köra med en stötstångsmotor.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Triboman skrev:
Hmm... Tittade av någon märklig anledning nyss på en gammal pubertets-produktion N.S.L.A.M.C.A.G. Gamla fina tider på bl.a. Kemora det där... :) Snyft...

/John

Av någon anledning så hittade jag originalfilen till den häromdagen också...vad bekymmersfritt det var på den tiden...:hihi

gthyni skrev:
Ingen fara för de som är rädda för att vara långsammast
på Kemora. Jag är en gammal gubbe och ska med 90%
säkerhet köra med en stötstångsmotor.

Jag har sett gamla gubbar med stötstänger förr på Kemora, och då har det inte gått sakta så det är ingen garanti..:)

bemari skrev:
Mig veterligen så har inte jag lämnat efter mig något som du har sopat upp :7peta

Jag har då starka minnen av vissa plastdelar från en Kawakåpa, men jag kan ju ha fel...:D
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
1. Bemari
2. Niklasinorr
3. Zvugge
4. V60
5. Tedelind
6. daniel88
7. V-Moto
8. Honda forever
9. JonasJ
10. Buken
11. Sven-OlovJ
12. Sudden
13. DanL
14. Mikael Israelsson, Koskuskulle /Malmberget
15. Niklas_M
16. R.Lehtipalo
17. Eldstorm (Ske-å)
18. Iskall
19. BlueXXbird
20. gthyni
21. Tommen
22. R1_Master
23. Nabru
24. henlin (Kalix)
25. MagnusW
26. Pontus Blom
27. Micke "PS" Philblad
28. Gaff
29. Hgren
30. Zap
31. Jan Unosson, Skellefteå (nås genom henlin)
32. Hendry Kauma, /Gällivare
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Jag har då starka minnen av vissa plastdelar från en Kawakåpa, men jag kan ju ha fel...:D

Jag har en nära döden upplevelser med en Kawwa kuts som inte satt där den skull. Närmare bestämt låg den på bakrakan på Kemora. :)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jag har då starka minnen av vissa plastdelar från en Kawakåpa, men jag kan ju ha fel...:D

:lol :lol :lol
Jodå, efter att jag lowsidat med kawwan två ggr. en gång i ca 110, andra gången i ca 130-140, efter att jag tog mig till depån andra efter andra vurpan så lossnade bakkutsen, men som jag skrev...
Jag har inte lämnat efter mig något som DU plockat upp efter mig, jag plockade upp den själv.

Zvugge skrev:
Jag har en nära döden upplevelser med en Kawwa kuts som inte satt där den skull. Närmare bestämt låg den på bakrakan på Kemora. :)

Jodå, som jag skrev i inlägget ovan, efter att ha vurpat andra gången och skulle ta mig i depån så flög kutsen av.
Menar du att det är ett betyg på hur dålig Kawwa är eller...? :7peta
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Jodå, som jag skrev i inlägget ovan, efter att ha vurpat andra gången och skulle ta mig i depån så flög kutsen av.
Menar du att det är ett betyg på hur dålig Kawwa är eller...? :7peta

Vill minnas att det inte var i anslutning till någon krasch.
Har hört om ett antal som tappat framdrevet på sina kawwer. Aldrig hört att detta hänt på något annat märke.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
:lol :lol :lol
Jodå, efter att jag lowsidat med kawwan två ggr. en gång i ca 110, andra gången i ca 130-140, efter att jag tog mig till depån andra efter andra vurpan så lossnade bakkutsen, men som jag skrev...
Jag har inte lämnat efter mig något som DU plockat upp efter mig, jag plockade upp den själv.

Nej Lasse, jag plockade upp delar och gav dom till dej, sen att du var i min närhet och att du inte lämnade efter dej delar hör inte hit, petig som jag är så var det fysiskt sett jag som plockade Kawadelar från gruset:)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Vill minnas att det inte var i anslutning till någon krasch.
Har hört om ett antal som tappat framdrevet på sina kawwer. Aldrig hört att detta hänt på något annat märke.

Mina personliga reflektioner i detta ämne:

Min första Kawa bäddade in insugsventilerna i toppen tills det inte gick att justera, blötmetall i ventilsätena.
Min andra Kawa blåste först vattenpumpen mellan Luleå och Skellefteå, sen blåste samma Kawa topplockspackningen i Wales, sen blåste den ytterligare en topplockspackning hos nästa ägare...det var porer i gjutningen i toppen, annars ett relativt vanligt problem på ZZR1100, blötmetall igen...
Sen var det andra grejer som kedjans slirskydd som slets ner till svingen (blötplast alltså), styrlager som blev koniska efter bara 1000 mil (blötmetall igen), hjullager som gick (bak), en massa skruvar som är gjorda av guld, åtminstone om man ser till priset och konsistensen...blöt- ja, ni fattar :gnissla

Jag tror att Kawasaki Heavy Industries skulle behöva köpa in lite mer härdare till sina legeringar...:tummenupp

På R1:an byttes bromsbelägg och sensorn till stödet, på r6:an byttes ingenting. På ingen av mina Hyndor (fyra stycken) har nånting någonsin behövt bytas.

Behöver jag tillägga att den ZX10R som står på MC-Norr har en rasad generator...för andra gången då...eller att framhjulen byttes på garanti på alla ZX10 av 2004-års modell...sprickbildning...för mycket härdare kanske? :D

Kawasaki gör väldigt roliga hojar (vissa iallafall), men kvaliteten är inte den bästa tyvärr...
Suzuki gör också roliga hojar där kvallan på motor och chassie är väldigt bra, speciellt motorerna, kvalitén på dekaler och plast/kåpfästen är däremot riktigt usel.
Honda bygger hojar som kanske inte är lika roliga men kvaliteten är oerhört bra. Yamaha har väldigt roliga hojar och kvalitén är hyfsad, inte som Honda men bättre än andra märken...

OBS! Personlig sammanfattning alltså...
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Niklasinorr skrev:
Behöver jag tillägga att den ZX10R som står på MC-Norr har en rasad generator...för andra gången då...eller att framhjulen byttes på garanti på alla ZX10 av 2004-års modell...sprickbildning...för mycket härdare kanske? :D (...)

Ryktesvägen har jag hört att ZX10R-ägaren funderar på att köpa en 06:a av samma modell. En del lär sig aldrig. :näsblod :tummenupp
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ytterligare en som ska lägga tider på finnasfalten.. :)

1. Bemari
2. Niklasinorr
3. Zvugge
4. V60
5. Tedelind
6. daniel88
7. V-Moto
8. Honda forever
9. JonasJ
10. Buken
11. Sven-OlovJ
12. Sudden
13. DanL
14. Mikael Israelsson, Koskuskulle /Malmberget
15. Niklas_M
16. R.Lehtipalo
17. Eldstorm (Ske-å)
18. Iskall
19. BlueXXbird
20. gthyni
21. Tommen
22. R1_Master
23. Nabru
24. henlin (Kalix)
25. MagnusW
26. Pontus Blom
27. Micke "PS" Philblad
28. Gaff
29. Hgren
30. Zap
31. Jan Unosson, Skellefteå (nås genom henlin)
32. Hendry Kauma /Gällivare
33. Robert Karlsson /Malmberget
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
R.Lehtipalo skrev:
Ryktesvägen har jag hört att ZX10R-ägaren funderar på att köpa en 06:a av samma modell. En del lär sig aldrig. :näsblod :tummenupp

Japp jag hörde det, men jag utelämnade det eftersom det skulle förstöra en schysst sågning av ett visst märke... :rolleyes: :)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Vill minnas att det inte var i anslutning till någon krasch.
Har hört om ett antal som tappat framdrevet på sina kawwer. Aldrig hört att detta hänt på något annat märke.

På tal om bakkuts så har jag för mig en R6:a som tappade baksadeln på landsvägen, du minns inte vem det var. :) :pannkyss

Niklasinorr skrev:
Mina personliga reflektioner i detta ämne:

Min första Kawa bäddade in insugsventilerna i toppen tills det inte gick att justera, blötmetall i ventilsätena.
Min andra Kawa blåste först vattenpumpen mellan Luleå och Skellefteå, sen blåste samma Kawa topplockspackningen i Wales, sen blåste den ytterligare en topplockspackning hos nästa ägare...det var porer i gjutningen i toppen, annars ett relativt vanligt problem på ZZR1100, blötmetall igen...
Sen var det andra grejer som kedjans slirskydd som slets ner till svingen (blötplast alltså), styrlager som blev koniska efter bara 1000 mil (blötmetall igen), hjullager som gick (bak), en massa skruvar som är gjorda av guld, åtminstone om man ser till priset och konsistensen...blöt- ja, ni fattar :gnissla

Jag tror att Kawasaki Heavy Industries skulle behöva köpa in lite mer härdare till sina legeringar...:tummenupp

På R1:an byttes bromsbelägg och sensorn till stödet, på r6:an byttes ingenting. På ingen av mina Hyndor (fyra stycken) har nånting någonsin behövt bytas.

Behöver jag tillägga att den ZX10R som står på MC-Norr har en rasad generator...för andra gången då...eller att framhjulen byttes på garanti på alla ZX10 av 2004-års modell...sprickbildning...för mycket härdare kanske? :D

Kawasaki gör väldigt roliga hojar (vissa iallafall), men kvaliteten är inte den bästa tyvärr...
Suzuki gör också roliga hojar där kvallan på motor och chassie är väldigt bra, speciellt motorerna, kvalitén på dekaler och plast/kåpfästen är däremot riktigt usel.
Honda bygger hojar som kanske inte är lika roliga men kvaliteten är oerhört bra. Yamaha har väldigt roliga hojar och kvalitén är hyfsad, inte som Honda men bättre än andra märken...

OBS! Personlig sammanfattning alltså...


Jag förstår din syn på Kawwa efter att läst inläggen.
Hade jag själv haft likamycket strul som du haft med Kawwa så hade jag gjort som du och bytt märke förlängesedan, nu har vi ju lite olika erfarenheter och av dom 6 kawwor jag haft så har jag inte haft några problem med dom, förutom möjligtvis förra racekawwan där kopplingspinnen tog slut och soppaslangen ville vika sig dubbelt och jäklas vilket gav mig en del depåtillfällen.:D
Men vad gäller racehojjar och service så vet vi ju hur det kan gå eller hur Niklas :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top