Sporthoj Luleå

Gule

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Triumph Daytona 955i CE -02
Det var ju Lulekalas då. :öl
Nu i veckan ska det ju vara fint väder.
Jag kommer att vara hemma fram till och med torsdag den här veckan. Sen tar jag hojen ner till sthlm och dricker mer :öl.
Om det är någon som har semester eller bara är sugen på att vara ut att köra en sväng, så SMS:a eller ring mig på 0703583552. Jag kanske är ute och kör och inte svarar på en gång.
Vore ju skoj att träffa någon från forumet också!

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Lördag 1/9 2007 är det dags för storpartaj på SMCK i Skellefteå.

kl 17:00 slår vi upp portarna till klubben och när sista ölen är slut slår vi igen.
Musik i alla dess former.
Pilsner till lagoma priser.
40kr vid dörren.

Alkohol köps på plats, alltså ingen medhavd.

Gratis boende i kvartersgård ca 20min gång från klubben kan bokas genom pm till mig (ghandi) med antal personer och telefon nummer där man kan nå er, ta med sovsäck och liggunderlag. Parkering för hojar och bilar finns både på klubben och vid kvartersgården.

Har tidigare haft runt 100 besökare under kvällen och har nu tänkt knäcka det rekordet med stormsteg.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
BKK i Skelefteå och Lycksele

Broms- och kurvkurs i Skellefteå och Lycksele.

Lördagen den 1/9 hålls grundkurs i broms- och kurvteknik på gokart-banan i Skellefteå.

Söndagen 2/9 hålls grundkurs i broms- och kurvteknik på gokart-banan i Lycksele.

Efter förra årets succé med BKK-kursen så kan vi nu erbjuda er en ny dag på Lycksele och Skellefteås gokartbanor med utbildning i broms- och kurvteknik. Kursen leds av erfarna sporthojsinstruktörer från SMC.

Incheckning till utbildningen från 09.00 på gokartbanan. Utbildningen startar klockan 10.00 Priset är 200 kr för SMC-medlem och 300 kr för icke medlem. Medtag medlemskort. Kontant betalning på plats.

Anmälan sker via mail till smcvasterbotten@hotmail.com. Ange namn, medlemsnummer, telefon, mail samt antal personer som skall delta.

Fika, dryck och hamburgare finns till försäljning för den hungriga.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Broms- och kurvkurs i Skellefteå och Lycksele.

Lördagen den 1/9 hålls grundkurs ... hungriga.

Jag ska dit! Har 4 kompisar (Ok, jag har fler kompisar... Men kompisar som har hoj!) som jag ska övertala så får man köra ett gäng dit.

Skulle någon kunna länka eller posta vilka regler som gäller vid sådana kurser? Då tänker jag krav på hojjen och dyl.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag ska dit! Har 4 kompisar (Ok, jag har fler kompisar... Men kompisar som har hoj!) som jag ska övertala så får man köra ett gäng dit.

Skulle någon kunna länka eller posta vilka regler som gäller vid sådana kurser? Då tänker jag krav på hojjen och dyl.

Gatreggad hoj (skylt skall sitta på hojen) Hyfsat fräscha däck och bromspads. Är någondera dåliga så släpps ni inte ut på banan. Kolla även styrlager och att bromsen känns fräsch. Skyddskläder för MC-åkning dvs hjälm, handskar, stövlar och ställ - Goretex motsv eller skinn. Ryggskydd bör man ha, inget krav men rekommenderas starkt. Körkort medtages, full tank.
Sen bör du ha ett öppet sinne och en vilja att lära dej nya saker. Man kan ha skoj ändå men det blir roligare om man utvecklas:tummenupp

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
och plånbok med kontakter så man slipper kritsa hamburgare ;)

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Skyddskläder för MC-åkning dvs hjälm, handskar, stövlar och ställ -

Eftersom jag då kör i ett par kängor så tolkar jag det som att det blir ajjabajja på det. Dom är ju inte byggda för att köra hoj med.,,

Det betyder bara att den helgen blev lite dyrare än vad jag väntade mig, nu måste jag ju köpa skodon också!

Det kanske blir att stanna och göra skellefteåborna sällskap på deras hojpub sen.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Eftersom jag då kör i ett par kängor så tolkar jag det som att det blir ajjabajja på det. Dom är ju inte byggda för att köra hoj med.,,

Det betyder bara att den helgen blev lite dyrare än vad jag väntade mig, nu måste jag ju köpa skodon också!

Det kanske blir att stanna och göra skellefteåborna sällskap på deras hojpub sen.

Du kommer att få åka ut med dina kängor bara dom är hyfsat hållbara men jag rekommenderar skor som är gjorda för mc-åkning...
...och då menar jag skor med hårda skydd, inte "stöveltofflor" (s.k Touringskor)
Om (och när) man går omkull så är det i regel fotknölen och det som ligger däromkring som tar den andra smällen (handleden, armen och nyckelbenet åker först) Föreställ dej att ligga under en hoj som ligger ner och glider på asfalten i 50-60 knyck, och det enda som hindrar hojen att gnidas mot asfalten är en tunn skinnsida på en mjuk stövel. När det skinnet gnids igenom (2 sek med 200kg hoj ovanpå) så är det fotknölen, skenbenet och dom små benen i fotens utsida som gnids mot asfalten...

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Föreställ dej att ligga under en hoj som ligger ner och glider på asfalten i 50-60 knyck, och det enda som hindrar hojen att gnidas mot asfalten är en tunn skinnsida på en mjuk stövel. När det skinnet gnids igenom (2 sek med 200kg hoj ovanpå) så är det fotknölen, skenbenet och dom små benen i fotens utsida som gnids mot asfalten...

Det var en målande beskrivning. :gnissla

Har hört stövelpropaganda från fler håll i sommar också. Man kanske borde uppgradera sina stöveltofflor till nästa säsong...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Det var en målande beskrivning. :gnissla

Har hört stövelpropaganda från fler håll i sommar också. Man kanske borde uppgradera sina stöveltofflor till nästa säsong...

En synnerligen god idé:)
Kolla handskarna också. Mjuka handskar utan skydd är bra till att klia sej på pu.... ja du vet:) Annat duger dom inte till...

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
...
Om (och när) man går omkull så är det i regel fotknölen och det som ligger däromkring som tar den andra smällen (handleden, armen och nyckelbenet åker först) Föreställ dej att ligga under en hoj som ligger ner och glider på asfalten i 50-60 knyck, och...

Med anledning av just detta och vad beträffar regler för hojen: Regplåt, däck och bromsar har jag snappat upp. Men måste motorcykeln vara utrustad och godkänd för landvägskörning, d.v.s. med lyse, blinkers, backspeglar etc? Motorcykeln är godkänd för landsvägskörning men jag tänkte köra med krashkåpor och utan krimskrams om det är tillåtet. Skrapa och paja krasckåpor må väl vara, men nöta blinkers och förstöra dyra lysen ser jag som väldigt onödigt (Regplåten är ganska onödig att skrapa också, en bit plåt med ett skattemärke på. Räcker att ha den med + papper?).

Får man inget "kvitto" på att man anmält sig? Har mailat två ggr utan svar. Jag tänkte att det var begränsat till ett antal platser då banan inte rymmer hur mycket folk som helst.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Med anledning av just detta och vad beträffar regler för hojen: Regplåt, däck och bromsar har jag snappat upp. Men måste motorcykeln vara utrustad och godkänd för landvägskörning, d.v.s. med lyse, blinkers, backspeglar etc? Motorcykeln är godkänd för landsvägskörning men jag tänkte köra med krashkåpor och utan krimskrams om det är tillåtet. Skrapa och paja krasckåpor må väl vara, men nöta blinkers och förstöra dyra lysen ser jag som väldigt onödigt (Regplåten är ganska onödig att skrapa också, en bit plåt med ett skattemärke på. Räcker att ha den med + papper?).

Får man inget "kvitto" på att man anmält sig? Har mailat två ggr utan svar. Jag tänkte att det var begränsat till ett antal platser då banan inte rymmer hur mycket folk som helst.

Du kan köra både med kraschkåpor och slicks om du vill. Bara hojen är reggad och försäkrad så är vi nöjda.

Vad det gäller bokningar så är SMC Västerbotten som sköter den biten. Mitt ansvar är att fixa fram duktiga instruktörer och se till kurserna rullar på. Jag skall fråga ansvariga om det kommer några bekräftelser och meddela er här. Vad det gäller plats så är det nog inga problem. Vi kan hantera ganska mycket folk och dessutom så kör vi i grupper så det blir inte blir så många samtidigt på banan.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
nu är jag också anmäld,
ska bli kul bara vi får hyfsat väder.

/göran

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02

Jag fick då ett mail efter ett tag där det stog att jag var anmäld till kursen :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0