Sporthoj Luleå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Inte 675 - 955. Ingen tomgång och bluddrar när den är kall, motorlampan lyser. Jag tipsade om en kille i Uppsala som har en TB-kabel så att han i a f kan läsa felkoden. Symtomen påminner om en lös slang mellan insugen och MAP-sensorn...

Hoppas att han fixar det, jag erbjöd honom att låna min kabel utifall det var svårt att få fatt i en på annat sätt...

Äh, rödljusrace tillhör av någon anledning inte utbildningsplanen;) Jag hör av mig!

... pratade nyss med Kamikaze Kid, vad är problemet med 675:an?

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Inte 675 - 955. Ingen tomgång och bluddrar när den är kall, motorlampan lyser. Jag tipsade om en kille i Uppsala som har en TB-kabel så att han i a f kan läsa felkoden. Symtomen påminner om en lös slang mellan insugen och MAP-sensorn...

Hoppas att han fixar det, jag erbjöd honom att låna min kabel utifall det var svårt att få fatt i en på annat sätt...

Äh, rödljusrace tillhör av någon anledning inte utbildninjsplanen;) Jag hör av mig!

Mmm, jag pratade med honom igen och han förklarade problemet:)
Vi höres snart! Jag måste ju hämta lite ostar hos dig också!

Fn då var du ju nästan på gården, och så vitt ja vet så är det plogat fram till S-byn..hehe. :)

Jo det såg plogat ut:) Jag kanske kommer förbi i morgon!

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag tänkte ringa Dig, men vi klarade oss inte längre norrut än Timmerleden... Men - gött att både ha premiärturen avklarad och nyckelbenet i behåll:D

:tummenupp

Jag klämde till med några mil i dag också, det var varmare igår...Brrr!

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Jag fick äntligen min hoj att gå bra idag, efter några timmars läsande på olika gixxer forum igår kväll. Var bara fel i kontakten som sitter uppe vid kopplingshandtaget, den som måste vara intryckt när man ska starta en Suzuki.

Så idag blev den riktiga premiärturen med nya hojjen då den funkar som den ska :tummenupp Å helvete vad man tycker dom går hårt såhär efter vintervilan!! På onsdag ska den till MC xpress för mappning och bänkkörning så då får man väl det svart på vitt om den har lika mycket effekt som det känns som ;)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag tänkte ringa Dig, men vi klarade oss inte längre norrut än Timmerleden... Men - gött att både ha premiärturen avklarad och nyckelbenet i behåll:D

Jag är stolt över dig Rolf, du lyckades köra hoj i 5 mil utan att krascha!!!:tummenupp

Jag fick äntligen min hoj att gå bra idag, efter några timmars läsande på olika gixxer forum igår kväll. Var bara fel i kontakten som sitter uppe vid kopplingshandtaget, den som måste vara intryckt när man ska starta en Suzuki.

Så idag blev den riktiga premiärturen med nya hojjen då den funkar som den ska :tummenupp Å helvete vad man tycker dom går hårt såhär efter vintervilan!! På onsdag ska den till MC xpress för mappning och bänkkörning så då får man väl det svart på vitt om den har lika mycket effekt som det känns som ;)

Vi väntar med spänning på den Marklundska juryn...:)

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Har bestämt att börja meka iordning hojarna i påsk... vissa är mindre snabba men jag hoppas det blir mer än 2 mil på Guzzin iår, förra året blev det mest vespa.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Är det nån som är sugen på att köra en sväng imorn? Ska tydligen vara bra väder om man kollar på smhi :tummenupp

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Nu har jag varit och mappat/bänkat hojjen på MC Xpress, 181hk på bakhjulet blev de :tummenupp

Var även och besiktade den imorse så nu är den helt körklar för sommaren ;) Verkar ju ska bli kalasväder hela påskhelgen så förhoppningsvis ska det väl bli några svängar under helgens gång:)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Nu har jag varit och mappat/bänkat hojjen på MC Xpress, 181hk på bakhjulet blev de :tummenupp

Var även och besiktade den imorse så nu är den helt körklar för sommaren ;) Verkar ju ska bli kalasväder hela påskhelgen så förhoppningsvis ska det väl bli några svängar under helgens gång:)

Vi snackar power i gammelgixxern! Nice!!!

Vi kanske ses därute. Jag skall montera Bazzaz i morgon men sedan blir det säkert en del körande....

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Vi snackar power i gammelgixxern! Nice!!!

Vi kanske ses därute. Jag skall montera Bazzaz i morgon men sedan blir det säkert en del körande....

Jo dom hade tydligen inte bänkat nån 1000cc utan turbo med så mycket effekt innan :yoparty

Vad är Bazzaz? Jag lär väl skriva här om det nu blir väder och en längre sväng, de får alla andra också gärna göra så kanske man kan bli några stycken:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jo dom hade tydligen inte bänkat nån 1000cc utan turbo med så mycket effekt innan :yoparty

Vad är Bazzaz? Jag lär väl skriva här om det nu blir väder och en längre sväng, de får alla andra också gärna göra så kanske man kan bli några stycken:tummenupp

Bazzaz är en konkurrent till Dynojets PowerCommander. Bazzazen har vissa fördelar till exempel så styr dem alla 8 spridarna. (PCV kör bara de fyra nedre) Bazzazen har både Quickshitfter och Traction Control i en och samma burk, programmerbar med till exempel olika bryttider beroende vilken växel man är på. Det finns också en fungerande autotune...
Den används flitigt inom AMA superbike och supersport och har ett riktigt bra interface i datorn, man kan ställa om precis allt...:tummenupp
Nackdelen är att den är betydligt dyrare och inte har lika många som använder den i europa, dvs svårare att hitta hjälp om det behövs.

Listpriset i sverige är ca 12000,- Jag beställde den direkt från USA för 4700,- inkl frakt...:) För kunskapen så finns ju Internet och Roffe i Jävre...:D

Kenta300

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 1290R Superduke

Det är bra pompa i den.. :) Vad är det för årsmodell?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Dedär sa ju du Niklas till mig i lördags, minnet är bra men kort ;)

Det är en -07as årsmodell...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...