56år och bor i brf i mindre kommun i sörmland, eget garage osv...
Har inte kollat exakt skillnad om hojen har ABS men det spelar mindre roll då premierna ändå rusar för mej på de årsmodeller som har det...
Intressant, vilket bolag har du, helförsäkring?
Kollade bl,a på MT-10 för en månad sen och kunde inte hitta något bolag som antingen ville helförsäkra eller hade vettig premie, fick känslan att även den ses som en klass 7 hoj av vissa bolag?
Kompisen kör Z1000sx, ca ~140hk och är lite under 50år, för den tar svedea ca2500kr hel/hel, jag är ju en bit över 50år och då skulle den kosta 2300kr hel/hel (svedea).
En luring är (iaf på trygghansa) att har jag redan en försäkring så är premien "semirimlig" men tecknar jag en ny (på likadan hoj) hamnar den på en högre nivå, oavsett att jag redan har en likadan hoj hos dem, vet inte om andra bolag gör så (?!)
Sen kan jag tycka det är lite konstigt att de inte gör en personlig riskbedömning vilket är snudd på affärsmässigt korkat... Har kört nästan 16k mil på denna hoj utan att nyttja försäkring.
Mina andra två (XT600) svämmar brevlådan över av lockerbjudanden från alla bolag men om jag frågar om R1an så är jag en annan person.
Frågade när Läns dubblade premien hur de såg på den omfattande sjuk & olycksfallsförsäkring jag hade (om jag nu är så omdömmeslös att jag vill äga en klass7 hoj) men nej, -"Det har ju ingen koppling... Förstår jag väl... och den där R1an kan jag väl försäkra på ett annat bolag"?