Nja inte är thunderacen värdens bästa hoj på något vis men kanske en bra 1 kompromiss att köra på vägen med rätt billiga mil o ändå faktiskt ha kapasitet att hänga på modernare maskiner trots åldern.Jag frågar för att jag är lite sugen på att byta bort min z900 mot en zx10r just för att försäkringskostnaden skiljer bara några 100-lappar/mån.
Jag har åkt nakenhoj nu och vill prova att åka sporthoj.
Jag åker betydligt fortare med min z900 än jag gör på zx10r som jag lånade.
Men jag byter inte hoj för att vara snabbast jag byter om jag hittar nåt annat snyggt, fränt som jag har råd att köra med.
På roliga kurviga vägar kör jag ifrån polaren på sin ninja men det är inte det som det handlar om.
Frågan var: vilka mer sporthojar är billiga att försäkra, kom gärna med förslag.
Och vad är ace för hoj? Har provat och googlat men hittar inget.
Och söker jag här verkar det mest vara du som använder ace som förkortning.
Det jag fått fram tror jag är att du har en ace och att du tycker det är världens bästa hoj.
Ace = thunderace?
Enda jag vet är väll att jerker på Bike i Trollhättan vann SM på en thunderace året innan R1 kom troligen 97 då.
O acen är bred låg i gumpen har flack styr vinkel och är framtung.
Så visst är en nyare R1, gsxr, zx, cbr, SS, osv osv naturligtvis mycket kompetentare på det mesta.
Som vanligt är det ju vi ryttare som är det svaga kortet o jag tvekar inte att 80-85% av alla sport piloter inte kommer närheten av vad våra hojar är kapabla till, inklusive mej själv.
Men billig i försäkring är den?