Jepp, håller lite koll.. Hur var bankörningen i Fällfors? Några kommentarer från er som var där?
Håller med meatloaf i stort även om jag bara han köra en och en halv dag innan frugan klotade och hamnade på iva.
All betong är väl det som känns mest illa för oss på två hjul.
Sen tyckte jag personligen att den var väldigt gropig på vissa ställen, man vänjer ju sig med det men ändå.
Ja, det var extremt gropigt på vissa ställen och det var ju där dom gjort dessa nödlösningar för att få den godkänd för mc. Annars när man var ute på den nya delen av banan, så var den riktigt fin, förutom i vänstersvängen efter fullgashögern, den var omöjlig att inte träffa, jävlar vilken grop.
Betongbeläggningen ut på start och målrakan var också gode spännande...
Hur är det med din fru förresten?
Vi tänkte köra Norsjösvängen i morgon, det blir en sträcka på ca 40mil.
Vi träffas kl 0800 vid cirkle K i morgon lördag.
Tempot blir väl sådär lagomt(om nu inte Rolf ska med), så är du en hardcore racer(du blir ändå frånåkt av Rolf, om han nu ska med) så får du vänta på oss efter vägen och kör du extremt långsamt så får vi vänta på dig.
Lunch brukar ätas på Frasses i Norsjö.
Nästa söndag är det en endagars bankörning på Fällforsbanan, anmäl och kom dit
Tjohoo!! Niclas
Hej på er. Tänkte att det hör väl till god sed att presentera sig när man är ny på ett forum. Eftersom jag är lite blyg av mig så tänkte att jag presenterar mig här i Piteå-tråden först, det är i dessa trakter jag bor.
Kört motorcykel i ungefär 300 mil, tog lappen i höstas, och kör en St3 RS.
Och det jag tänkte höra med er om är Avrostningskurser och Knix-kurser i Piteå/Långnäs. Är det någon här som vet mer om det. Kommer det vara möjligt att köra sådana i sommar eller om coronan ställer till det.
Tack! Jag är medlem i SMC och frekventerar SMC Norrbottens sida på FB med jämna mellanrum.Vi planerar för att genomföra ett digert kursprogram 2021.
Välkommen och gå gärna också med i SMC Norrbotten på Facebook så får du del av flödet även där.
Gå in på drivecenter.se, där har dom några körningar.Hejsan, är det någon här som funderar på bankörning i sommar? Det verkar bli några tillfällen i fällfors enl ryktet..
Men vad kul att tråden lever!Hejsan, är det någon här som har koll på bankörningar i sommar? Har sett att det ordnas körning i fällfors i augusti 2 dagar iallafall. Några andra tips på banor/arrangemang som inte är 100 mil bort?
Haha, jo precis. Jag har inte facebook så man är akterseglad. Ser att det finns en körning i mo i rana, med baneviken, däremot är det 6 dagar vilket kan vara nog så mycket om man inte kört så mycket under året. Men jag hoppas det tinar fram lite post-covid lösningar för bankörning.Men vad kul att tråden lever!
Tyvärr så har inte jag heller någon koll, allt finns på Facebook.
Vet någon om dom har fixat till banan i Fällfors?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|