Sporthoj Skellefteå

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Jaha då va det kört igen

Jaha nu står den här i garaget helt jävla sjukt.. Yamaha R1 - 03 som vid köp gått 180 mil måste ju va nått skämmt har fan sökt hela kvällen efter var bluffen är =) hittade en svart rand på 5 mm på ljuddämparn från svart gummisula hehe annat än det och att dåren som hade den före mig hade en fet nyckelknippa på en sporthoj som repat styrkronan på vänster sida så hittar jag fan knappt en repa vare sig på motorn eller kåpor.Men förmodligen så har dom väll bytt ut inanmätet i motorn o växel lådan från en -98 R1 som gått 10 000 mil =P jaja nu fattas det ju bara man ska lägga omkull den ska jobba på det mer i morgon :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Snajsigt där Diter, blir bra med en kamikazepilot till i schtaan :tummenupp

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -09
Har alla dött eller??

Någon som skall ut idag och köra?

Vad fasen har hänt! E vi bara typ 5 pers kvar här eller......ingen action på tråden!! Skulle ha kört idag om det inte var för att man fick dra ett dubbelpass på jobbet istället! :mad:
Imorrn e det poker & öl på Norrböleg 36! Nån som e sugen så e man välkommen!!
//T

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Jobbat med fällforsskiten hela aftonen, han dra av en rulle hos MatteR efter vi var klara, har just kommit in genom dörren, sova nu sen jobba hela dagen i fällfors imorgon och på söndag ska jag försöka få klar stereon i chevan.... woopee vikken helg, kommer att vara utvilad som en ryss i arbetsläger på måndag morgon :tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jobbat med fällforsskiten hela aftonen, han dra av en rulle hos MatteR efter vi var klara, har just kommit in genom dörren, sova nu sen jobba hela dagen i fällfors imorgon och på söndag ska jag försöka få klar stereon i chevan.... woopee vikken helg, kommer att vara utvilad som en ryss i arbetsläger på måndag morgon :tummenupp

Haha, låter som en tuff helg. Blev en runda gamla kågevägen. Va nån kärring som faktiskt nästan klarade köra ifrån mig me sin WW-passat-kombi. Att hon körde som en vettvilling gjorde inte saken bättre- heller inte alla kärlskott för min del. sköna människor här uppe i norr :tummenupp

Imorgon blir det nån annan runda, kågevägen är lite för kort, finns det inga andra sköna som svänger ännu mer? /M

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Haha, låter som en tuff helg. Blev en runda gamla kågevägen. Va nån kärring som faktiskt nästan klarade köra ifrån mig me sin WW-passat-kombi. Att hon körde som en vettvilling gjorde inte saken bättre- heller inte alla kärlskott för min del. sköna människor här uppe i norr :tummenupp

Imorgon blir det nån annan runda, kågevägen är lite för kort, finns det inga andra sköna som svänger ännu mer? /M

Kolla förbi oss ute i fällfors på Driftingen.
Kör ersmark, kusmark sen höger mot drängsmark sen vänster och vidare mot 4vägs korsningen och sen höger mot fällfors flygbas.

Ganska lång o fin sväng.

Annars finns ju alltid Bastutträsk

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Kolla förbi oss ute i fällfors på Driftingen.
Kör ersmark, kusmark sen höger mot drängsmark sen vänster och vidare mot 4vägs korsningen och sen höger mot fällfors flygbas.

Ganska lång o fin sväng.

Annars finns ju alltid Bastutträsk

Låter fint, får se om jag hittar till fällfors. Bastuträsk är fin!

Ingen annan som skall ut och köra idag?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja själv fick man ju köra hela två varv runt driftingbanan.

Blir tillfrågad om jag inte kan komma dit å köra en sväng, när jag ska ut så kommer det en karl och säger att jag får köra ett varv och jag frågar om han är allvarlig. "Ja vi har ju tidsbrist", och jag svarar då "jag hittar ju inte ens runt på ett varv", då säger han "hm ja kör två varv då, men INTE mer än två varv, du måste köra in efter två varv"

Doh

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Vad fasen har hänt! E vi bara typ 5 pers kvar här eller......ingen action på tråden!! Skulle ha kört idag om det inte var för att man fick dra ett dubbelpass på jobbet istället! :mad:
Imorrn e det poker & öl på Norrböleg 36! Nån som e sugen så e man välkommen!!
//T

Men snälla poker o öl räcker väll med öl man blir ju nog ointelligent av det :) man har ju dragir 40 mil på 2 dar man får väll känna sig nöjd med det :yoparty fast jag e packad nu men i morgon biti e jag på igen.. :tummenupp ring bara 070 3222047 aå e jag med på en repa .

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Vill skicka ett stort tack till alla som hjälpt till med Drifting tävlingen i fällfors.

Tävlingen blev en enorm succe med (vad jag hörde igår) 1140 st !!!!! inbetalade gäster

Alla som var där uppe gjorde ett enormt bra jobb och jag hoppas vi kan få till fler såna här tävlingar och ett lika bra uppslut på andra evenemang.

För dom som vill ha så kommer det att finnas en cd skiva att kopiera med runt 300 bilder som min systerson tog under tävlingen

Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Vill skicka ett stort tack till alla som hjälpt till med Drifting tävlingen i fällfors.

Tävlingen blev en enorm succe med (vad jag hörde igår) 1140 st !!!!! inbetalade gäster

Alla som var där uppe gjorde ett enormt bra jobb och jag hoppas vi kan få till fler såna här tävlingar och ett lika bra uppslut på andra evenemang.

För dom som vill ha så kommer det att finnas en cd skiva att kopiera med runt 300 bilder som min systerson tog under tävlingen

1248 inbetalade

GÖJVTRÄFFEN LÖRDAG

Vi träffas kl 11.00 på klubben för gemensam avfärd mot träffen.
Några av oss ska ju tälta över till på söndag, men det är givetvis roligt med folk som bara hänger med över dan / kvällen.

Kom loss nu för fan!!!!

För övrigt så ska jag skjutsa på en möhippa samma morgon ca 09.45 - 10.30 och det kunde bli roligt om vi blev ett gäng som kom och hämtade henne (som för övrigt är polis hihi).

Last edited:

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -09
Partej.....

Göjvträffen.....hur kul ska inte det bli då :yoparty .....har nån en tältplats över till mig!? Dock inte nära Anders :D
Hur blire med balkörningen på tisdag då? Är vi nå folk till det eller!?

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Göjvträffen.....hur kul ska inte det bli då :yoparty .....har nån en tältplats över till mig!? Dock inte nära Anders :D
Hur blire med balkörningen på tisdag då? Är vi nå folk till det eller!?

Tält är för kärringar och fransmän, jag sover ute :)

BALKÖRNING
Tisdag senast kl 17:15 ska vi vara på klubben för att åka vidare upp till Shell Norr, medtag poser kläder :)
Mellan 17:30 och 18:00 ska vi köra in systersonen och hans dejt.
Jag vill ha dit så många som möjligt så vi ser stora och pampiga ut när vi kommer.

Ni som vet att ni ska komma får gärna skriva in det här i tråden så man vet ungefr hur många vi blir.

Last edited:

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
BALKÖRNING
Tisdag senast kl 17:15 ska vi vara på klubben för att åka vidare upp till Shell Norr, medtag poser kläder :)
Mellan 18:00 och 18:30 ska vi köra in systersonen och hans dejt.
Jag vill ha dit så många som möjligt så vi ser stora och pampiga ut när vi kommer.

Ni som vet att ni ska komma får gärna skriva in det här i tråden så man vet ungefr hur många vi blir.

Jag uteblir p.g.a jobb tyvärr.....

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Skrev visst lite fel det är Mellan 17:30 och 18:00 vi ska köra in dom till balen, blir inte så lång väntetid etc.

Jag behöver fler hojar dock, säkra nu är bara jag Therese och Stefan och jag skulle vilja ha ihop en 8-10 hojar alla fall.

1 Ghandi
2 Badgirl
3 Sperthårig Stefan
4 Bladepete
5 Brännström
6
7
8
9
10

Robert kunde inte pga jobb och jag antar att Magsnus faller bort också.
Bladepete och Brännström kan ni fortfarande?

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Skrev visst lite fel det är Mellan 17:30 och 18:00 vi ska köra in dom till balen, blir inte så lång väntetid etc.

Jag behöver fler hojar dock, säkra nu är bara jag Therese och Stefan och jag skulle vilja ha ihop en 8-10 hojar alla fall.

1 Ghandi
2 Badgirl
3 Sperthårig Stefan
4 Bladepete
5 Brännström
6 Bengan
7
8
9
10

Robert kunde inte pga jobb och jag antar att Magsnus faller bort också.
Bladepete och Brännström kan ni fortfarande?

Man behöver inte ha dubbelcutsen med sig eller?

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Man behöver inte ha dubbelcutsen med sig eller?

Är bara 2st som ska åka så ska nog ordna sig.

1 Ghandi
2 Badgirl
3 Sperthårig Stefan
4 Bengan
5 Peter Hornet 900
6 Holmberg
7 MatteRunken
8 John "Crash and Burn" Melander
9
10 Brännström (ska försöka få ihop den)

Skulle haft ett par till, får hoppas fler dyker upp.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0