Sporthoj Skellefteå

Bunt

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsxr1192, KTM450sx
Fearless skrev:
2243291 Ktm 525 Sx -06


De e enkelt... Skruva bort dom små locken uppe på toppen och justera på skruvarna till 0.12mm spel på insug och avgas.... Sen e de ba tillbaka med locken å gasa....
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
hör och häpna... var ute och körde i lördags på kvällen runt stan. Svänger av e4:an in på kanalgatan och där står civil bilen, släpper på gasen och kör tillbaka mot max där det står 2 radiobilar. Viker ut på e4:an söder ut och nästa flock står vid rödljusen (4 st bilar). Klarar mig och fortsätter till söder där några fler står vid skeria med laser. När jag kommer ut ur rondellen står dom även där. Tankar inne på shell och biler stoppad av MC polisen som vill göra en inspektion. Frågar om bin laden gömt sig i stan men nej, "Det är mycket buskörning" säger han och och åker vidare...

Tänkte att det kanske var dags att åka hem så man inte åker dit och på ske-hamns leden kommer snuten blåsandes på en svart R1/CBR. HAHA de kallar jag klass :yoparty
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
mm skit i knarkarna och langarna, ta fast folk med hemmagjorda reg.plåtar som mig istället :D alla vet ju att hemmagjorda reg.plåtar är inkörsporten till grövre brott såsom selleristöld, pallning, busringning och hartsning.

Fyfan jag får nog åka in på klinik som alla stjärnor gör varje gång hembiträdet skvallrat att dom blossar maja.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Var inte en r1a men Norran e nog nöjda med att dom träffa rätt på att det var en 1liters hoj.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
TL1000 om jag fått rätt uppgift om vem det var.
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
TL 1000??? Vem var det? Inte jag iaf... Varit på SataIKEA hela helgen... Pengarna ska vara i rullning... :huvet

thundercat600 skrev:
2242954 Lilltjejens fyrhjuling har blivit stulen nån natt i veckan!
Det är en susuki 50cc blå och vit med mycket klistermärken och en hemmagjord sissybar fastsvetsad där bak ( tejpad med eltejp).

Hör ni nåt eller vet nåt så ring mig 070-3779306 Andreas Edström

HITTELÖN utlovas så klart


Fy fan så trist Andreas. Detta brott måste lösas... :censored
 

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Stunt Japanare
ghandi skrev:
2244907 TL1000 om jag fått rätt uppgift om vem det var.


Uttrycker det såhär. Jag VET VÄL att det är en R1. Vet precis hur allt gått till. Själv har jag inget att göra med det eller hojen på någotvis. Men.. Tids nog så vet nog hela stan hur det egentligen ligger till med det där.


Tänkte bara så slipper det spekuleras i nån TL1000 :tungan
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Fearless skrev:
2243291 Ktm 525 Sx -06
Som sagt: öppna inspektionsluckorna.
Ställ kolven i övre dödläge.
Om du är osäker, testa rucka lite på ventilerna, de ska inte vara pall.
ta ett bladmått, antingen 0,15 eller 0,10. (om du vill knepa till det)
Det första ska gå trögt, det andra lätt som fan.
Enklast:
Hur du ska ställa:
Se mejselspåret, kolla mot en av kanterna på muttern.
dra in hela vägen, sen ställ mutterns kant rakt mot spåret.
håll muttern med en fast nyckel.
dra skruven en nock (kant) och en fjärdedel.
då ska det vara bra.
bättre lite mer än lite mindre.
skulle fanskapet vara svårstartat efter det så gör om, gör rätt.
Om du har en felmarginal på rätt sida, dvs lite för stort spel så gör det inget.
men det märker du på hur den startar.
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
ghandi skrev:
2244907 TL1000 om jag fått rätt uppgift om vem det var.

Var inte en TL jag såg snuten körandes på. Är nästan säker på att de var en R1. Och han jäktade inte för att komma till stationen utan drog en repa på e4:an :yoparty

jesseboy skrev:
2246283 Som sagt: öppna inspektionsluckorna.
Ställ kolven i övre dödläge.
Om du är osäker, testa rucka lite på ventilerna, de ska inte vara pall.
ta ett bladmått, antingen 0,15 eller 0,10. (om du vill knepa till det)
Det första ska gå trögt, det andra lätt som fan.
Enklast:
Hur du ska ställa:
Se mejselspåret, kolla mot en av kanterna på muttern.
dra in hela vägen, sen ställ mutterns kant rakt mot spåret.
håll muttern med en fast nyckel.
dra skruven en nock (kant) och en fjärdedel.
då ska det vara bra.
bättre lite mer än lite mindre.
skulle fanskapet vara svårstartat efter det så gör om, gör rätt.
Om du har en felmarginal på rätt sida, dvs lite för stort spel så gör det inget.
men det märker du på hur den startar.

I see, låter inte så bökigt men får väl se då det blir aktuellt. När vi ändå diskuterar detta så passar jag på att fråga dig som verkar ha koll ur pass ofta man egentligen bör göra detta.. Enligt manual var 3:e timme inkl oljebyte. Känns som dom tagit det säkra före det osäkra??
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ventilerna justerar du egentligen inte så ofta.
Kolla dem, men om motorn har gått typ 60 timmar eller mer ändras inte spelet så mkt.
De flesta kör faktiskt på att om den är trögstartad så justerar de, annars inte.
Som sagt, bättre glappt än tight. Då slipper du bränna ventiler.
Att RFS-motorn skulle vara känslig på ventilinställning är rent nys.
Är motorn bra i övrigt håller den.
Tro mig, jag vet.
Hör av dig om du vill ha ett nyfiket öga när du justerar. Jag gör just ingenting nu.
2 skruvar per lucka, sen har du vipporna där. Skitenkelt.
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
PANIK!

Är det någon som har en, eller känner någon som kan hyra ut en minibuss/crossbuss/skåpbil till mig fr.o.m. fredag 30/6 18.00 till måndag 3/7 18.00 ?? Allt för att jag ska kunna ta mig tur och retur till Linköping för B-racet där söndag 2/7. Alternativet just nu är personbil + släp och det känns INTE roligt... :gnissla
Ring snarast på 070-5880343
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
racerskalman skrev:
2247819 PANIK!

Är det någon som har en, eller känner någon som kan hyra ut en minibuss/crossbuss/skåpbil till mig fr.o.m. fredag 30/6 18.00 till måndag 3/7 18.00 ?? Allt för att jag ska kunna ta mig tur och retur till Linköping för B-racet där söndag 2/7. Alternativet just nu är personbil + släp och det känns INTE roligt... :gnissla
Ring snarast på 070-5880343

Har inte Rasta kvar sin?
Annars får du muta Jesse och åka ambulans ner :)
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ambulansen är det tyvärr körförbud på. Annars kunde man säkert knöka in en moppe där igen.
Om du inte hittar nåt, Stellan, så hör av dig, jag kan kolla om Steffes buss är körbar. Vet att han mekat en massa på den, kanske står i bitar.

OT: Är det nån som vill köpa en kamera?
Har just tjackat en digital systemspegelreflexkameraapparat som jag inte har råd med, så jag ska avyttra min fina Olympus SP500 UZ.
10x optisk zoom, 6 Megapix, 2,5" skärm, helautomat eller helmanuell eller vad du vill. Dessutom ett minneskort på 1 GB + en del annat.
värde drygt 5 papp, säljer för 3600.
Har haft den i ca 4 mån, garanti kvar och i nyskick.
Annars slänger jag den åt blocket till.
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Cantona skrev:
2247876 Rastas minibuss är intre i nyskick men den kanske går ändå. Kolla med honom!

Har snackat med Robban och bussen är inte i kördugligt skick. Däremot blir det nog Leffes buss istället. Tack för tipsen!

/S
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top