Sporthoj Skellefteå

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Nyårsafton

Vi kommer att hålla öppet på klubben på nyårsafton, alla som vill är välkomna att ringa in det nya året och dörrarna står öppna från kl 20:00

Drick va sprit ni vill men ni får gärna köpa pilsner av klubben också.

OBS bara övervåningen så ni behöver inte ta med svärmor och den thailänska syskonskaran på 35pers :tummenupp
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Tja, jag ska ta 125 cc (A1) kortet och undrar vilken trafikskola som är bäst ?

(Skrev här ist för ni bor i Skellefteå)

Och hur gör man för att kortet ska kosta minnst ?:rolleyes:



//Marzz
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Marzz skrev:
2681163 Tja, jag ska ta 125 cc (A1) kortet och undrar vilken trafikskola som är bäst ?

(Skrev här ist för ni bor i Skellefteå)

Och hur gör man för att kortet ska kosta minnst ?:rolleyes:



//Marzz

Jag har tagit A1, A med begränsning och B hos AHA och de har funkar superbra. De försökte då göra det så billigt som möjligt för mig, de kanske inte tyckte om mig haha.

Hur göra för att få det å kosta så lite som möjligt? träna hemma. Kör så mycket du kan. Om inte pappa/mamma ha A-körkort kan du ju övningsköra bil (ifall du nu är 16) Det är ju trots allt samma trafikregler för bil och Mc.
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Marzz skrev:
2681163 Tja, jag ska ta 125 cc (A1) kortet och undrar vilken trafikskola som är bäst ?

(Skrev här ist för ni bor i Skellefteå)

Och hur gör man för att kortet ska kosta minnst ?:rolleyes:



//Marzz

Undvik City Trafikskola, de försökte göra det så dyrt som möjligt för mig. Fullständigt omöjliga att ha och göra med.

Som Rondellen säger öva så mycket som möjligt hemma. Både konbanorna och trafikkörning.
 
Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Marzz skrev:
2681163 Tja, jag ska ta 125 cc (A1) kortet och undrar vilken trafikskola som är bäst ?
(Skrev här ist för ni bor i Skellefteå)
Och hur gör man för att kortet ska kosta minnst ?:rolleyes:
//Marzz

Har tagit alla mina körkort på AHA, lätt bästa personalen och dom gör det som sagt så billigt som möjligt för dig samt ordnar med tiderna helt underbart, STOR eloge till Ella i receptionen för allt hon gjort för mig och många andra.
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
ghandi skrev:
2681637 Har tagit alla mina körkort på AHA, lätt bästa personalen och dom gör det som sagt så billigt som möjligt för dig samt ordnar med tiderna helt underbart, STOR eloge till Ella i receptionen för allt hon gjort för mig och många andra.

Instämmer!!
Tog iofs b-kortet på city men resten på AHA...
Inge snack, bästa stället i stan.....

/R
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Hej, hoj!
Jag har en liten fråga.
Finns det några här som skulle kunna tänka sig att få gratis öl och ev. bastubad
ett par dagar efter nyår?
Jag ska nämligen såga ihop ambulansen och försöka ta den ner till V-åker och sälja för att ha råd att fortsätta mina studier där nere.
Det handlar om att gå lös lite med vinkelslipen, veva med sandpapper, lägga lite fusklagningar med alunät och spackel + ev. kemisk metall så jag kan få påspottat lite ful färg på den vid ett senare tillfälle.
jag tänkte kl. 06.00 på nyårsdan...
näää, men annandan vid dagsljus eller nåt.
Var och en får dricka bäst han/hon vill, sen kan vi ta en svängom i timmerbastun utrustade med öl och jämföra både ekonomiska och fysiska tillgångar.
Känns beige (beeescht på norrländska) att be om det så här, men jag tror säkert vi skulle kunna ha jävligt roligt också.
Det är lite panik, så om nån kan tänka sig att supslipa med mig vore jag rent för jävligt tacksam!

Gott Yrt År på er!


EDIT:
Ja bju på hamburgare å!
Å dom ä då int nå kedjeskit, äkta vara, rakt igenom!
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Då blir jag skellefteå-bo i Sommar verkar det som. Flyttar dit med min flickvän som härstammar därifrån. Är det någon som har koll på kampsportsklubbar där uppe? Finns det någon form av Thaiboxning eller blir det Umeå isåfall?

Och körandet kan väl knappast bli mer ensamt än det har vart i Varberg. Så man hoppas på ett par goda mc-vänner som tar med mig på ett par sköna rundor i sommar!

Vi ses lagom tills vägarna är torra :)
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
vbg_snake skrev:
2686814 Då blir jag skellefteå-bo i Sommar verkar det som. Flyttar dit med min flickvän som härstammar därifrån. Är det någon som har koll på kampsportsklubbar där uppe? Finns det någon form av Thaiboxning eller blir det Umeå isåfall?

Och körandet kan väl knappast bli mer ensamt än det har vart i Varberg. Så man hoppas på ett par goda mc-vänner som tar med mig på ett par sköna rundor i sommar!

Vi ses lagom tills vägarna är torra :)

Hej! och välkommen upp till Skellefteå och schtaan...
Kampsportklubbar har jag dålig koll på, det finns nog dom som kan det bättre och kan svara på det.
Men din mc-körning behöver nog inte bli ensam. Vi kör rätt mycket tillsammans. Varje onsdagkväll, och sen blir det ofta en sväng på helgen oxå. Här uppe startar väl säsongen inte lika tidigt som nere hos er. Men i maj någon gång brukar väl körningen komma igång.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
vbg_snake skrev:
2686814 Då blir jag skellefteå-bo i Sommar verkar det som. Flyttar dit med min flickvän som härstammar därifrån. Är det någon som har koll på kampsportsklubbar där uppe? Finns det någon form av Thaiboxning eller blir det Umeå isåfall?

Och körandet kan väl knappast bli mer ensamt än det har vart i Varberg. Så man hoppas på ett par goda mc-vänner som tar med mig på ett par sköna rundor i sommar!

Vi ses lagom tills vägarna är torra :)

Välkommen till Norrland och kom ihåg att det bara är staten som uttalar "å" i Skellefte :)

Prata med 2strokeboy om kampsportsklubbar han har nog ganska bra koll.

När flyttar ni upp? Om du läser tidigare i tråden så har vi en fest inplanerad i februari och kommer nog att bli en lagom till start av säsongen också så du får gärna titta in då. Varje onsdag har vi fika etc på klubben även nu över vintern så det kan vara ett bra läga att lära känna lite folk.

Bara att följa torsgatan sen ser du oss "insprängda" i berget :tummenupp
 

Bifogat

  • Klubben.gif
    Klubben.gif
    14.4 KB · Visningar: 75

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Tack för svaren angående 125 kortet, de blir på AHA.

Men nu är de bara ett problem 125:an jag tänker köpa står i Vänersborg och istället för att spara pengar och låna en släp så blir jag tvingad att hyra en släp ist. Farsan är ju så envis :mad: så han vill ej att jag ska låna en och spara pengar.

Att hyra släp kostar ca 1000 kr, och de är mina egna pengar som ryker. :(

Nu undrar jag om de är någon här inne som vet vad de kostar att frakta hojjen upp hit?

Nån som känner någon som kör lastbil eller nått inom de området som kan åka upp hit med den ?

Nån som vet något fraktföretag som fraktar billigt ???? (Hemsida??)

Åhh jag får PANIK eftersom jag har planerat hela morgonen men endå inte kommit fram till någon bra lösning. Alternativet är att åka ner till Lidköping och hyra en "Hyr här, lämmna där" släp för 1000 kr och åka upp med den hit, de tar ju 2 dagar. Om de blir så måste vi fara nu på fredag eftersom mitt Jullov börjar gå mot sitt slut.


Hjäälpp mej snälla !



//Marzz
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Marzz skrev:
2689681 Tack för svaren angående 125 kortet, de blir på AHA.

Men nu är de bara ett problem 125:an jag tänker köpa står i Vänersborg och istället för att spara pengar och låna en släp så blir jag tvingad att hyra en släp ist. Farsan är ju så envis :mad: så han vill ej att jag ska låna en och spara pengar.

Att hyra släp kostar ca 1000 kr, och de är mina egna pengar som ryker. :(

Nu undrar jag om de är någon här inne som vet vad de kostar att frakta hojjen upp hit?

Nån som känner någon som kör lastbil eller nått inom de området som kan åka upp hit med den ?

Nån som vet något fraktföretag som fraktar billigt ???? (Hemsida??)

Åhh jag får PANIK eftersom jag har planerat hela morgonen men endå inte kommit fram till någon bra lösning. Alternativet är att åka ner till Lidköping och hyra en "Hyr här, lämmna där" släp för 1000 kr och åka upp med den hit, de tar ju 2 dagar. Om de blir så måste vi fara nu på fredag eftersom mitt Jullov börjar gå mot sitt slut.


Hjäälpp mej snälla !

//Marzz

Dumt att köpa osett, kör ner kolla på skiten och börja pruta, vet han att ni kört dit ner utan släp så kan han nog vara prutmån, när du fått det pris du vill ha stick och hyr one way släp och ta hem skiten. Lätt värt 1000spänn att slippa köra ner och kanske hem med tom släp
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Om någon undrar varför mitt mekbås står tomt så är det därför jag sålt moppen... Får se vad det blir nu, motard eller streetfighter. Mest troligt en motard , verkar ju bli dyrt att försäkra en LV hoj med den nya trafikförsäkrningen:huvet

Kanske en KTM 660 om man får råd nån gång
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Nya bilder

Lagt upp lite bilder i Mitt garage på mina gamla godingar + kittning av R1:an, EBC
Bromsarna är ej med på bild Wave-skivor + stålomspunnet är nu monterat.
 

Bifogat

  • 749.jpg
    749.jpg
    119.3 KB · Visningar: 96

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
2-stoke boy skrev:
2692582 Jaha Då var det 2007 och änn så länge har varit ett schysst år. lite bilder för att pigga upp i vinter rusket!
lägger in ett par så får ni tycka som ni vill om dessa:tungan

Det går tydligen att göra så här med Cbr 900 rr. så det e bara ut och öva! CBR POJKAR:D
Bla bla bla www.ingenfunkarförmej.com

Vad e de för skit du lägger upp? Ingen länk funkar ju (inte för mej ialla fall...:tummenupp

God jul och gott nytt år på hela högen.../ P
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top