Sporthoj Skellefteå

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Shyrre! Det har löst sig, en av johannarna heter nu Magnus:yoparty

Kannon... Johan & Magnus.


Från det femte till det andra så ska Jag, Bigjim och Steffe A på klubben och hälla i oss några kalla ikväll.
Så dom som vill joina oss är hjärtligt välkommna.
Vi är där från ca 18:00.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
När jag kommer hem i afton ska jag titta efter vilka som inte betalat in och
skriva upp dom här så att vi kan ringa till dem och påminna dem.

För övrigt så blev det riktigt trevligt i lördags.
Jag tror faktiskt att fyllan infann sig som den skulle.:D

Tjabba.
Nu har pengarna trillat in från alla utom Urbans halvresa och Jesses boende.
Ubbe kommer mest troligt att flyga ner fre em pga lab i luleå som är obligatorisk.
Jesse ville inte åka till skogen tio mil från stockholm varje kväll, så han fick köpa in sig på sista sängplatsen.

Träffas kl:0600 utanför klubben på fredagsmorgonen så far vi så fort vi packat klart.
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Stockholm

Nu har Ubbe betalat in också.
Han fick lite rabatt pga han var tvungen flyga ner.
Då var det bara Jesse kvar då, men det är det ingen panik med iom det bara är boende och inträde.

Satan så laddad jag börjar vara.:fyllisar :crash
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
MC-mässan

Ja, det verkar ju ordna upp sig till slut ändå. Här har man gått å längtat och drömt om kul mc-mässa och kalla öl :D Men så fick jag ju det nya schemat förra veckan. Och så hörde jag några klasskompisar började surra om att vi hade labb en fredag. Jag skyndade mig att kolla vilken fredag, jo naturligtvis var det fredag den 26:e januari:mad: Vi är ju typ ledig alla andra fredagar. Så jävla typiskt tänkte jag. För labbarna är ju obligatoriska för att få godkänt i kursen.
Satan tänkte jag... Jag vill verkligen till Stockholm!
Ett par funderingar och ideer senare kom jag fram till att jag kunde flyga ner till Stockholm på fredag kväll. Så jag ringde till Matte i helgen och surrade lite... och vi kom fram till att jag skulle flyga ner :D Skit i den extra kostnaden, det är ju bara mc-mässa en gång per år. Åsså är man ju rik som student :tuttar Flygbiljetten är dock inte bokad ännu... jag vänta på lite slantar från CSN innan jag kan boka. Men det ska väl ordna sig.
Sen är det bara att sitta å längta till den 26.e då...:hojbusa
 

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
När jag kommer hem i afton ska jag titta efter vilka som inte betalat in och
skriva upp dom här så att vi kan ringa till dem och påminna dem.

För övrigt så blev det riktigt trevligt i lördags.
Jag tror faktiskt att fyllan infann sig som den skulle.:D

Tjabba.
Nu har pengarna trillat in från alla utom Urbans halvresa och Jesses boende.
Ubbe kommer mest troligt att flyga ner fre em pga lab i luleå som är obligatorisk.
Jesse ville inte åka till skogen tio mil från stockholm varje kväll, så han fick köpa in sig på sista sängplatsen.

Träffas kl:0600 utanför klubben på fredagsmorgonen så far vi så fort vi packat klart.

TJA!
Jag är i Ume å jobbar under veckorna så jag kommer att stanna kvar torsdag i Ume så får ni hämta upp mig på Ålidehem centrum då ni anländer till Ume:tummenupp Sen så börjar festen:fyllisar
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tjo alla!
Hade tänkt att beställa ett mc larm från ebay, dock blir det billigare om vi är fler som beställer. Det larmet som jag tittat på har följande egenskaper:

-Engine imobilizer
-Remote Starting
-Microwave motion sensor
-Shock sensitive
-2 way fm lcd pager
-Voice alert
-Led ligth "anti theft"
-Panic button
-Bike locate
-Full support and warranty.

The LM 508 motorcycle alarm system offers the highest security available for motorcycles. The system utilizes two types of theft detection. Like most alarm systems, this system uses shock detection. If your bike is suddenly moved or bumped the alarm system will be activated. UNLIKE other alarm system this model emits a microwave signal around the bike. This device will detect movement around your bike by emitting a very low power microwave signal. The sensitivity of the microwave signal is fully adjustable.

One of the nicest futures of this system is the two-way LCD remote. In other words, your bike can now communicate with you. If your alarm is activated, your pager will notify through vibration and ring tone. The system can communicate with the pager at a maximum distance of 500 meters & the pager can communicate with the bike at a maximum distance of 150 meters.The pager also has indigo green back lighting for night time operation -- Battery is included.

The LM 508 alarm system is incredibly intelligent. The alarm system utilizes the most advanced code learning technology, meaning the alarm system is continually changing it's operating frequency to protect from operation of the system through other remotes. The system also has remote starting capability so you can start your bike using the remote at a distance. The system has a rearm reminder and will remind you to arm the alarm system if you forget. Another intelligent feature is the lock down mode (immobilization). The LM 508 will lock your engine down once the alarm system is fully activated. Once the engine is locked, only the remote can unlock the engine.

The LM 508 does it's best to prevent any theft attempts from ever occuring. It does this in two ways. If the system detects movement or vibration the siren will sound briefly to warn and then continuously if touched again within thirty seconds The LED display light can be easily mounted in the bike's dash area to indicate this bike has an alarm system. The system also utilizes a 125 Db, ear piercing siren.

Other helpful features include: Panic Button & Anti-Hijacking. Anti-Hijacking will allow you to shut your bike off via the remote if someone is riding off with your bike.

Priset ligger just nu på 666kr / larm med frakt och tull inräknat, och detta är enbart vid beställning av ett larm. Ska ta kontakt med säljaren och höra om det går att fixa bättre priser om vi blir några som ska beställa.

Mvh // Tommy

Edit: Länk till en auktion som går ut om 4 dagar.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-WA...ryZ35557QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Tjohooo....snart drar vi......

Träffas kl:0600 utanför klubben på fredagsmorgonen så far vi så fort vi packat klart.[/QUOTE]

Lovely .....early morning :3freak Jag måste ju vara helt knäpp som åker iväg till stockholm med ett gäng.....eh......trevliga grabbar :yoparty Ensam tjej :tuttar .....hur kommer det att gå med shoppingen då...:gråta
E dock helt psyched......det kommer att bli hur kul som helst!
lite praktiska frågor! Skall man ha med sig nåt i sängklädes/handuksväg till boendet? Tar vi med oss alkoholen ända härifrån staan? Har en eldriven kylbag, skall man ta med den om det skall drickas nåt där vi bor?? antar att vi skall ut & härja både fredag & lördag så party stass tas med! E det nån som skall på sporthojsfesten förresten??
Hej hopp gummi ....
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Träffas kl:0600 utanför klubben på fredagsmorgonen så far vi så fort vi packat klart.

Lovely .....early morning :3freak Jag måste ju vara helt knäpp som åker iväg till stockholm med ett gäng.....eh......trevliga grabbar :yoparty Ensam tjej :tuttar .....hur kommer det att gå med shoppingen då...:gråta
E dock helt psyched......det kommer att bli hur kul som helst!
lite praktiska frågor! Skall man ha med sig nåt i sängklädes/handuksväg till boendet? Tar vi med oss alkoholen ända härifrån staan? Har en eldriven kylbag, skall man ta med den om det skall drickas nåt där vi bor?? antar att vi skall ut & härja både fredag & lördag så party stass tas med! E det nån som skall på sporthojsfesten förresten??
Hej hopp gummi ....[/QUOTE]

SÄNGKLÄDER + HANDUK MEDTAGES.
annars kommer det att kosta xtra.
Obs även om man ska sova i sovsäck ska man ha med lakan.


Öl kan man ju också ta med.:tummenupp
Det blir väl åtmintone en liten krogsväng på fredan och sedan en riktig fest på lördagkväll.
Det är inte beställt några biljetter till sporthojsfesten så antingen så får vi försöka fixa in oss där eller så för vi gå på typ kellys eller kanske patricia.:tummenupp
Förlsag är välkommna, men jag tycker att vi åtminstone kan försöka fara på samma ställe i varje fall.
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Alarma

Jag är intresserad av ett sånt larm om det går till det priset. SKriv om det är aktuellt! :tummenupp

Tjo alla!
Hade tänkt att beställa ett mc larm från ebay, dock blir det billigare om vi är fler som beställer. Det larmet som jag tittat på har följande egenskaper:

-Engine imobilizer
-Remote Starting
-Microwave motion sensor
-Shock sensitive
-2 way fm lcd pager
-Voice alert
-Led ligth "anti theft"
-Panic button
-Bike locate
-Full support and warranty.



Priset ligger just nu på 666kr / larm med frakt och tull inräknat, och detta är enbart vid beställning av ett larm. Ska ta kontakt med säljaren och höra om det går att fixa bättre priser om vi blir några som ska beställa.

Mvh // Tommy

Edit: Länk till en auktion som går ut om 4 dagar.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-WA...ryZ35557QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Födelsedagsfest för RASTA 31år.

Satan så tidig man är på att bestämma fester.

IMORGON KVÄLL (LÖRDAG ALLTSÅ) PÅ KLUBBEN ALLA HJÄRTLIGT VÄLKOMMNA.

Vi tänkte fara dit och supa lite bara.
Gammle mannen kommer givetvis att delta vid denna fiesta.

/Mattias
 

Rasta "Rocket"

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Ske-å
Hoj
Gixxer
Fest

FEST LÖRDAG DEN 20:de



MC-KLUBBEN

SPONTANFEST DÄR AV DET TIDIGA UTLÄGGET:D :D :yoparty


Vi kommer några stycken att vara där från och med Kl: 18:45

Välkommna :yoparty :tummenupp
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Sporthojskurser o BKK på Mittsverigebanan!

Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6


På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

/Niklas
__________________
N.S.L.A.M.C.A.G
North Swedish LAme Ass Motorcycle Abuse Group
__________________
N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället


Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

Nice!

anmälning kirrad....
En fråga dock, får man automatiskt den dag man önskar eller??
Tänkte eftersom det finns ett "alternativ" ....

/R

Edit: Valde 10/6 som önskat å 26/5 som alternativ, om det e nån som vill haka på....
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Ladda upp!!!

Nu har jag da fått 16st biljetter i brevlådan.:tummenupp
Jävlar så laddad jag är på en hejdunrande festhelg i
våran huvudstad.:)

Ikväll ska Jag, Micke, Stellan och Bohlin på möte med SMS.
Det ska pratas ekonomifrågor, hur det ska fixas alltså.
Men mer om det på nästa månadsmöte.

Tjingeling.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Nya pärlan står i garaget, gifv snö och/eller ledighet nu :)
 

Bifogat

  • 3374494199.jpg
    3374494199.jpg
    48.9 KB · Visningar: 68
  • 3357164000.jpg
    3357164000.jpg
    49.8 KB · Visningar: 80
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top