Sporthoj Skellefteå

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
KTM 950 Adventure
Hoppas Dirty 950 kan klippa ihop lite film material å lägga länk så man kan få kika hur de såg ut! :D
Vi körde botsmark idag.

Måste försöka få in windows igen har blivit lurad prova linux och programet som följer med kameran är bara för windows ...nån som vet nån hyfsad redigerare till linux?

Vissa bitar i skugga med motsol verkar tyvärr bli rätt svart =(

Lite för bra väder för att häcka vid datorn.

/Johan

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Han har varit aktiv ikväll den lille mc-polisen, han körde efter mig bra nog länge...han har kanske känt sig ensam och ville ha lekkamrater.

Fick skjutsa polisen idag ja.
Kändes lite konstigt att ha en fullt munderad mc-polis med pickan utstickande från benhölstret sittande bakpå bönpallen.:yoparty

Han kom inrullande på min hoj som han lånat till arvidsjaur i veckan för att övningsköra med där, så han kom övningskörandes till mig med en annan mc-poils i hasorna och ville ha skjuts in på station.:D

Nu måste jag bara få honom att skriva under lite lappar med slipp häcktet på.:banana:banana

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Jag, Johan och rasta drog en 18mila-sväng idag...
Körde bla till botsmark, det var för övrigt helt underbart när vi passerade bodbysund med solen gassande mot visiret. Sommaren är här, hoppas den stannar ett tag nu.:)

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Körning onsdag kl 18.00

Ser ut att bli en grym kväll på onsdag.:) 27grader på kvällen?

Dieter o jag snackade om att ev köra upp till fällfors och kolla lite, sedan köra nylagda vägen till byske och fika där.
Vad tycker folket om det?

Nu har vi varit ca 20 pers ngr ggr, hoppas att det håller i sig och att vi får dit mera nytt folk.

Alla är välkommna.:tummenupp

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Ser ut att bli en grym kväll på onsdag.:) 27grader på kvällen?

Dieter o jag snackade om att ev köra upp till fällfors och kolla lite, sedan köra nylagda vägen till byske och fika där.
Vad tycker folket om det?

Nu har vi varit ca 20 pers ngr ggr, hoppas att det håller i sig och att vi får dit mera nytt folk.

Alla är välkommna.:tummenupp

Har ni kollat så den är klar hela vägen, vi var några som körde den sträckan på midsommar och då vart det till att köra grusväg dom första 5 km.

RoJ

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Honda Fireblade -07 & Kawasaki KX250F -07
Någon från Skellefteå med omnejd som ska till Kemora med SMC 20-23/7?

Jag tänker åka färgan över från Umeå och tänkte höra om någon är intresserad av att dela transport. Någon som har en plats över eller vill åka med på mitt släp??

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Har ni kollat så den är klar hela vägen, vi var några som körde den sträckan på midsommar och då vart det till att köra grusväg dom första 5 km.

Polarn snackade om att han höll 160 hela vägen till byske?????
Kanske den är klar.... annars får vi ta en annan väg.:)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Förra helgen var Byske - Fällfors i a f grusad. Skulle nog föreslå Fällfors - Ålund - Hemmingsmark - Jävre - mjukglasspåIca - E4 för en säker asfalttur med några trevliga kurvpartier, tar ju i o f s någon timma till...

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Rickard.......

Jag hade för övrigt tagit fel på helg...
Det ska vara helgen v30 alltså 24-25-26e.
Då hoppas vi ju att du kan haka på en minnesvärd helg.:)

Ring mej sen hihi

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Vars är alla filmer och bilder som har tagits in då vi har träffats?
Terese och Grusbusarn i orangea kläder, hoho? :)

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Vad menar ni med att vägen mellan fällfors och byske var kass? Jag menar.. gick ju skitbra att köra den då man låg i 30km/h med 30 meter mellan hojarna så man slapp stenskott... :p ne den kör vi inge mer förrän den är fixad!

Rasta "Rocket"

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Gixxer
vägsnutt!!

tjena alla!!
fick höra om en fin vägsnutt i gårkväll av en hojkille.
Båtfors -Boliden lr Boliden - Båtfors
är vist en väldigt trevlig sträcka med slät asfallt och kurvor. Någon som har kört den där svängen???
Tänkte testa den där vägen framöver får se om den kan leverera lite adrenalin så man blir lite eggad:yoparty hoppas man kan ansluta och vara med på onsdagsturen till veckan. jobbar så jävla risigt så att man missat alla hittils.:huvet men men snart så e det semester :D
hade så gött alla
höörss:tummenupp

Funderar på att fara till PDOL vad sägs om en Hojträff i enkel version på den tillställningen??
SH träff från Norrland? Skulle vara lite trevligt! lite hojkörning på dagarna och Lite mindre på kvällarna =) =) Tältning om väder tillåter???

Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
ingen som ska ut och köra idag? tycker vi kör för lite.. borde typ köra måndag tisdag onsdag torsdag fredag iaf ... :)

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
tjena alla!!
fick höra om en fin vägsnutt i gårkväll av en hojkille.
Båtfors -Boliden lr Boliden - Båtfors
är vist en väldigt trevlig sträcka med slät asfallt och kurvor. Någon som har kört den där svängen???
Tänkte testa den där vägen framöver får se om den kan leverera lite adrenalin så man blir lite eggad:yoparty hoppas man kan ansluta och vara med på onsdagsturen till veckan. jobbar så jävla risigt så att man missat alla hittils.:huvet

Jag jobbar just intill där den vägen börjar i Boliden..
Den vägen är nylagd och är väl inte alls för dum.. går igenom nån by, förbi golfbanan som ligger där i närheten.. Länge sen jag körde den.. för vägen efter Båtfors till Renström är inte bra... lätt värsta vägen jag vet, tror jag..
Båtfors-Brutorp tror jag är lite bättre men ändå inte bra..

Kan utforska dedär lite senare i veckan..

/Peter

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...