Sporthoj Skellefteå

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Jepp... Han går under namnet Fearless ;)

Danke

Jag jobbar just intill där den vägen börjar i Boliden..
Den vägen är nylagd och är väl inte alls för dum.. går igenom nån by, förbi golfbanan som ligger där i närheten.. Länge sen jag körde den.. för vägen efter Båtfors till Renström är inte bra... lätt värsta vägen jag vet, tror jag..
Båtfors-Brutorp tror jag är lite bättre men ändå inte bra..

Kan utforska dedär lite senare i veckan..

/Peter

Vi borde åka Boliden jörn o vidare till piteå den sträckan e ju nylagd och vi borde hälsa på i piteå nån gång med :tummenupp fast vi kan ju vänta på bättre väder jävla regn :mad:

Last edited:

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Danke

Vi borde åka Boliden jörn o vidare till piteå den sträckan e ju nylagd och vi borde hälsa på i piteå nån gång med :tummenupp fast vi kan ju vänta på bättre väder jävla regn :mad:

Jo.. Jörn - Långträsk är riktigt underbar nu.. Kanske passar en helg-tripp till domhär vägarna.. :D

Edit.. Körning ikväll...?? regnade lite på väg hem från jobbet...

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Närmaste KTM åf?

Nån som vet vart närmaste KTM återförsäljare finns?

Nu när de är regn och jvligt ute så tänkte jag beställa en del roliga saker till hojen och jag har sökt som en tok på google/ktm.se men man hittar ju knappt någon hemsida som vet vad KTM är.

Det fanns väll några fler här inne som körde KTM, vart beställer ni ert godis ifrån? :)

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Nån som vet vart närmaste KTM återförsäljare finns?

Nu när de är regn och jvligt ute så tänkte jag beställa en del roliga saker till hojen och jag har sökt som en tok på google/ktm.se men man hittar ju knappt någon hemsida som vet vad KTM är.

Det fanns väll några fler här inne som körde KTM, vart beställer ni ert godis ifrån? :)

Ride i Umeå.. Bra att ha å göra med.

ride.se

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Jag var så trött och opeppad på att köra så långt igår kväll.. allt kändes bara så tråkigt...men idag fick jag semester så nu jävlar :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi är några norrbottningar som planerar en irrfärd i Era trakter på Lördag. Ett utkast till färdväg skulle kunna se ut på detta vis, tanken är att vi ska kunna nå Piteå vid 4-snåret på eftermiddagen igen.

Har Ni hemmaproffs synpunkter på färdvägen - bommar vi någon trevlig krokväg på detta vis? Skriv gärna in synpunkter eller aja-baja, vissa kör ju supermotard och dom ska ju inte ges allt för stora fördelar på grusväg:)

Vill Ni haka på är det bara att komma med!

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Vi är några norrbottningar som planerar en irrfärd i Era trakter på Lördag. Ett utkast till färdväg skulle kunna se ut på detta vis, tanken är att vi ska kunna nå Piteå vid 4-snåret på eftermiddagen igen.

Har Ni hemmaproffs synpunkter på färdvägen - bommar vi någon trevlig krokväg på detta vis? Skriv gärna in synpunkter eller aja-baja, vissa kör ju supermotard och dom ska ju inte ges allt för stora fördelar på grusväg:)

Vill Ni haka på är det bara att komma med!

fan va roligt att det händer nåt :) vi kan väl samlas nånstans typ vid klubben och sen köra där ifrån. någon som är med på det??

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Imorrn mellan kl 08.00 och 17.00 finns möjligheten att leka av sig lite på Åmselebanan.
Jag kommer vara där och leka lite med stunthoj, men man kan säkert hitta på nåt mer om man vill.. :)
200:- / hoj för hela dan.
jag tänkte försöka få med däckkrängare och lite verktyg för dom som vill använda, även en liten 12v kompressor för dom som vill testa olika däcktryck.

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
fan va roligt att det händer nåt :) vi kan väl samlas nånstans typ vid klubben och sen köra där ifrån. någon som är med på det??

Är kanske på, om jag är frisk...:huvet
Har fan inte kört en meter sen vi va till Byske förra onsdagen, ABSTINENS!
Blev förkyld som satan efter en hård festivalhelg så i veckan har det inte blivit nått heller, tur att det varit pissväder :D

Nån mer som ska köra imorgon?!

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Är kanske på, om jag är frisk...:huvet
Har fan inte kört en meter sen vi va till Byske förra onsdagen, ABSTINENS!
Blev förkyld som satan efter en hård festivalhelg så i veckan har det inte blivit nått heller, tur att det varit pissväder :D

Nån mer som ska köra imorgon?!

Jag tänker hänga på bara pitborna kan bestämma en plats som dom vill träffas på:)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjena Piben och Ni andra:)

Pitborna är som bekant ett märkligt och bångstyrigt slags folk:D. Men vi tänkte åka över Fällfors, ev kolla in anläggningen och sedan angöra Skellefteå, kanske runt 12-snåret? Jag PM-ar Dig mitt mobilnummer så kan vi hålla kontakten. Jag brukar fika inne i stan, fiket utmed gågatan rätt nära E4. Har Ni andra/bättre förslag?

Tack för tipset om vägomläggningen vid gamla Kåge, får nog bli över Stavaträsk/Boliden då. Kanske går att ses där också?

Jag tänker hänga på bara pitborna kan bestämma en plats som dom vill träffas på:)

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Sporthoj tour 2009 hihi.

Tänkte nu kolla upp xakt vilka som var intresserade för att boka upp sig på våran helgtyr med boende och åkning runt högakusten den 24:de 25:de 26:de juli.
Avresa fre 24:de morgon.
Vi kommer att köra en innlandstripp via vindeln - åsele - sedan typ riksväg 90 till sollefteå - kramfors.
Sedan beroende på hur många vi blir samt vad jag får tag på, så hyr vi ngn stuga vid havet mellan kramfors o sundsvall. (verkar finnas riktigt fina stugor att hyra)
Sedan tar vi och häller i oss ngn välförtjänt bira och tjillar.:)
Kör lite runt högakusten och kollar, grillar lördagkväll ex.
Hemkomst sönd 26:de kväll.

Vi måste veta vilka som säkert ska hänga med innan onsdag 15:de kl:24.00.
Alla är givetvis välkommna att haka på.

Klara för avfärd.

1. Matterunken
2. Dieter
3. Denniseriksson
4. Phiben

Ev kandidater

1. Sprethåristefan
2. Verbalpontus

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
lördagstur

Vi samlas på klubben kl 11.30 ni som är sugna på att hänga med pitborna på en lördagstur och avvaktar tills vi får kontakt med dom för att bestämma mötesplats:)

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Tjo, vilka är sugna på att köra kring 16.30 eller ikväll?
Tänkte köra omkring i stan och busa litegrann.. :)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
visste du inte att det var körning med piteborna idag?:)

Ja, och en rolig körning var det också! Den som byggde vägarna i Västerbotten klev nog ner ur träden betydligt tidigare än han som byggde vägen (singularis) i Norr...:gnissla

Trevligt med ett par Skellefteåbor iallafall:tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...