Sporthoj Skellefteå.

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
BadGirl skrev:
Gomorron alla körglada.....efter en helkväll med att druckit kräftor, ätit sprit & spelat poker :3freak så kan jag tack & lov säga att man endast e lite seg & mör i kroppen :Bugar
Hoppas alla hade det trevligt igår kväll på sina håll, men nu måste vi ju sluta upp oss så här på söndag em & köra med den kör kåte stackars jesse......13.00 PÅ X:ET?

Låter bra :tummenupp
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
BadGirl skrev:
Gomorron alla körglada.....efter en helkväll med att druckit kräftor, ätit sprit & spelat poker :3freak så kan jag tack & lov säga att man endast e lite seg & mör i kroppen :Bugar
Hoppas alla hade det trevligt igår kväll på sina håll, men nu måste vi ju sluta upp oss så här på söndag em & köra med den kör kåte stackars jesse......13.00 PÅ X:ET?

Låter kul men hinner ej dit till 13.00 kom just hem från jobbet kl 12.43.
 

JamRadar

Sith rules
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Skellett
Hoj
Raptor 1000 -01
ujuj

Blykeps!
Värsta sorten :kocko
Blir hemma å koma-kollar på tv :(
Blåser dessutom säkert 8.7 på Richterskalan.
Inga fordon i dag inte!
 

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
JamRadar skrev:
Blykeps!
Värsta sorten :kocko
Blir hemma å koma-kollar på tv :(
Blåser dessutom säkert 8.7 på Richterskalan.
Inga fordon i dag inte!

Lyckliga människa som får parkera i soffan. Själv vankar ja av å an som ett spysjukt monster på jobbet :3freak :crash D va iaf kalas skoj i går :rock :öl
Tack alla grabbar för en trevlig kväll :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Vart bara 2 Bilder från idag men men, kommer här alla fall.
btw vem har sagt att man inte kan köra offroad med en R1a :tummenupp
 

Bifogat

  • Byske0904_01.JPG
    Byske0904_01.JPG
    81.9 KB · Visningar: 80
  • Byske0904_03.JPG
    Byske0904_03.JPG
    91.3 KB · Visningar: 79

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Var det bara jag som lade märke till en silverfärgad kombi av svenskt fabrikat som vek ut framför oss och låg så ett bra tag i typ 200?
Alla låg som lagom i samma tempo som den, sen blev det för sekigt och alla blåste om...
Jag var tvärsäker på att det var en polis, sen när alla stack förbi och den inte försökte ta rygg tog jag ena handen bakom huvudet (trillar av i vissa hastigheter) och andra på gashandtaget och skulle med er.
Denna aningen komplicerade ställning gjorde dock att jag ganska snabbt sket i det och saktade ner några hekto, varefter vår vän volvon låg och blinkade i alla möjliga vackra färger bakanför...
"Wow, vilken pimpig bil med så många häftiga extraljus" tänkte jag inte, jag rullade lydigt in till kanten eftersom jag vid det laget höll på att fiska upp huvudet ur byxlinningen...
Det var ett par jättetrevliga farbröder som ville veta allt om hojen, var den var köpt, förra ägarens namn, om den var dyr att försäkra, se på mitt idolfoto och höra hur fort den kunde tänkas gå... Vilka trevliga och intresserade killar! Dock började jag snart ana oråd...
Jag har sett i krigs-och agentfilmer att man bara ska svara med namn, gradbeteckning och något annat jag just då inte kunde komma på, så jag sade cylindervolymen i stället. Det gjorde dock inte så mycket, deras glädje nådde oanade höjder, speciellt när jag inte hade en aning om vem Tom Kruse var, och att han hade kört en svart Traja i en gammal SF-film...
Det slutade med att de bad mig hälsa alla mina hojvänner att de tack vare reklamskyltarna baktill på hojarna vet precis var alla postlådor bor, samt att jag själv skulle se till att ha en bra dag. Det senare vågade jag inte käfta emot, så jag har en alldeles förträfflig dag idag, jag.

Kan fan inte bli så mkt bättre, lappen fick jag ju behålla! :tungan
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
Hejsan,

Det var trevligt med en liten söndagstur. Fick man ju gasa av sig lite.
Och vi blev ju i alla fall några stycken som inte var bakis och måste ligga hemma. Hoppas det gått bra för alla ni som legat hemma och hållt i huvet.

Och så fick man ju prova BMX-banan och hoppa lite :D

Och angående den silverfärgade V70:n på hemvägen så noterade jag oxå den.
Tyckte han körde lite sakta så jag blåste om på höger sida men sen ana jag lite oråd och det var då jag höll ner på avfarten från E4:an. Då passerade ni uppe på E4:an och jag tänkte: -Ahh, va fan.. det var säkert inget me den och så körde jag upp på E4:an igen och gasade fullt.
Men, men det gick ju bra för allihopa då.

Nä, nu måste jag ut å jobba vidare.
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
jesseboy skrev:
Var det bara jag som lade märke till en silverfärgad kombi av svenskt fabrikat som vek ut framför oss och låg så ett bra tag i typ 200?
Alla låg som lagom i samma tempo som den, sen blev det för sekigt och alla blåste om...
Jag var tvärsäker på att det var en polis, sen när alla stack förbi och den inte försökte ta rygg tog jag ena handen bakom huvudet (trillar av i vissa hastigheter) och andra på gashandtaget och skulle med er.
Denna aningen komplicerade ställning gjorde dock att jag ganska snabbt sket i det och saktade ner några hekto, varefter vår vän volvon låg och blinkade i alla möjliga vackra färger bakanför...
"Wow, vilken pimpig bil med så många häftiga extraljus" tänkte jag inte, jag rullade lydigt in till kanten eftersom jag vid det laget höll på att fiska upp huvudet ur byxlinningen...
Det var ett par jättetrevliga farbröder som ville veta allt om hojen, var den var köpt, förra ägarens namn, om den var dyr att försäkra, se på mitt idolfoto och höra hur fort den kunde tänkas gå... Vilka trevliga och intresserade killar! Dock började jag snart ana oråd...
Jag har sett i krigs-och agentfilmer att man bara ska svara med namn, gradbeteckning och något annat jag just då inte kunde komma på, så jag sade cylindervolymen i stället. Det gjorde dock inte så mycket, deras glädje nådde oanade höjder, speciellt när jag inte hade en aning om vem Tom Kruse var, och att han hade kört en svart Traja i en gammal SF-film...
Det slutade med att de bad mig hälsa alla mina hojvänner att de tack vare reklamskyltarna baktill på hojarna vet precis var alla postlådor bor, samt att jag själv skulle se till att ha en bra dag. Det senare vågade jag inte käfta emot, så jag har en alldeles förträfflig dag idag, jag.

Kan fan inte bli så mkt bättre, lappen fick jag ju behålla! :tungan

Vilken trevlig start på din hojsäsong :banana
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Huvudet sitter där det ska det kan jag intyga.

Trillade in hemma ca halv 5. (FULL)

Tack till alla ni som kom och gjorde det till en kanonkväll...
det där måste vi göra om.
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
....silverfärgad volvo....

Jesse .....säg att du skojar!? Oh my :jisses ....inte blåste jag väl förbi civilsnuten i över 200 knyck :fatta! 2wheels nu fattar jag varför du tog din lilla avstickare på avtagsvägen....jag tänkte själv tanken "polis", men när toket drog på gasen på volvon & drog ifrån oss när vi redan låg i väääääldigt hög fart så tyckte Pucko :dummer Therese att aha.....volvo snorisar som skall visa sig tuffa & försöka köra ifrån ett sånt eminent mc gäng som vi nej nej....så jag tyckte de skulle få pisk. Så jag drog HÅRT i rullen & bjöd volvon på en ordentlig omkörning :fart . Dock tänkte jag för mig själv...civilen...men nae....tyckte bilen va för skitig, halv skabbig & inga antenner såg jag heller (kanske man inte noterar det i 200+) :huvet :pangihuve
Nåväl, kul tur var det i alla fall......haha...nu har snuten ett gott öga till Marcus då det var hans hoj jag fick lov att använda idag :notme :hihi
:squid
...endast 2 bilder blev det av turen...
 

Bifogat

  • uppställning i Byske.JPG
    uppställning i Byske.JPG
    95.3 KB · Visningar: 99
  • urban i skogen.JPG
    urban i skogen.JPG
    117.4 KB · Visningar: 85
Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
haha Jens, hade kanske lite tur att bussen påbörjade en omkörning av de 2 husvagnarna framför mig då, såg dock inte att ni stod vid vägen när jag kom körandes (låg en bit bakom) kanske missade er, höll ganska styvt för att prova hinna ikapp er :)

btw måste dom inte ta oss "in action" så att säga?
För att kunna ta lapp/bötfälla etc
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Onsdagskörning 7/9

Som vanligt möts vi på SMCK kl 18:00 för att dra iväg vid 18:30.
Vi kommer att ta med ett medlemsblock och ser gärna att så många som möjligt sluter upp och blir medlemmar, detta kostar 150:- per år (alltså inget hemmansköp), varför? jo för att vi ska få tillgång till klubbens lokaler och för att få lite folk/intresse för festen som väntar (mer om den kommer senare),
samt få in lite ungt friskt folk till en NÄSTAN stillastående klubb.

Tja vi hörs o yns på onsdag da.

OBS! Ingen ska känna sig tvingad att joina klubben för att vara med och åka med oss, det går ju ändå. Men för att kunna få igång klubben så behövs det mer nytt folk.

/Mattias
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
ghandi skrev:
haha Jens, hade kanske lite tur att bussen påbörjade en omkörning av de 2 husvagnarna framför mig då, såg dock inte att ni stod vid vägen när jag kom körandes (låg en bit bakom) kanske missade er, höll ganska styvt för att prova hinna ikapp er :)

btw måste dom inte ta oss "in action" så att säga?
För att kunna ta lapp/bötfälla etc

DEt är ingen fara, dom måste ta en "in action". Det finns inget som heter böter i efterhand :tungan
Ni skulle åkt när jag for, då skulle detta aldrig ha hänt :tummenupp
Men det lät ju faktiskt kul, förstod inte riktigt Daytona mannens kryptiska referat men var det verkligen så att poliserna snarare var mer intresserade av din hoj än att bötfälla dig? Det vore ju historiskt roligt isåfall :D

URBAN vi ser dig även om du försöker gömma dig bakom din hoj (Badgirls foton) :tomten
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
v70??

Alltså jag kan inte komma ihåg att jag såg nån silverfärgad v70.... bara en vit 855 som eldade på rätt friskt i början från byske....

Men man var väl rätt upptagen med att kolla vart man körde så :hihi

men men... det gick ju bra iaf.. :yoparty
 

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
Domi skrev:
URBAN vi ser dig även om du försöker gömma dig bakom din hoj (Badgirls foton) :tomten


Vaddå :confused: Jag är ju inte med på någon bild där :rolleyes:

Jaha, nu laddar vi väl för onsdag och hoppas på bra väder.
Och ni som har bristfälliga däck har väl fixat detta (ingen nämnd, ingen glömd) :D

Dax att sova nu kanske, men vi hörs & syns. Bye bye!
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
2wheelsRlife skrev:
Vaddå :confused: Jag är ju inte med på någon bild där :rolleyes:

Jaha, nu laddar vi väl för onsdag och hoppas på bra väder.
Och ni som har bristfälliga däck har väl fixat detta (ingen nämnd, ingen glömd) :D

Dax att sova nu kanske, men vi hörs & syns. Bye bye!
HAHA....nä jag tar int alls åt mig.....skall faktiskt iväg till däckhuset nu!! :banana
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
BadGirl skrev:
HAHA....nä jag tar int alls åt mig.....skall faktiskt iväg till däckhuset nu!! :banana

Dög inte Leffes däck??
I så fall kan jag gärna köpa det av dig! :tummenupp
Tyvärr blir det ingen onsdagstur för mig, jobbjobbjobb och födelsedagar sätter käppar i hjulet.
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
jesseboy skrev:
Dög inte Leffes däck??
I så fall kan jag gärna köpa det av dig! :tummenupp
Tyvärr blir det ingen onsdagstur för mig, jobbjobbjobb och födelsedagar sätter käppar i hjulet.

Jorå, tog Leffes däck, men nån måste ju kränga det på fälgen åt mig vettu! E inte riktigt så duktig på det på egen hand :)
Ser inte ut som om vi har tur med vädret idag....regn nalkas tydligen :mad:
Men vi får väl se!
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Ingen körning för mej idag ! Måste på möte kl 18:00 i afton.
Men de ser ju inte ut som om de kommer att bli nått toppen väder idag ialla fall !

Synes
/P
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Isch kasst väder.

Blir väl inte mkt till körning, jag o Matte kommer att vara på klubben från kl 18:00 och en bit framåt och lösa medlemskap ändå. Ta det där fordonet med 4 hjul (tror det kallas bil i folkmun) och sväng förbi med 150 spänn :)

Får ta och offra några oskulder till vädergudarna så vi får bra väder sista veckorna på säsongen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top