Sporthoj Skellefteå.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
DanneSV1000S skrev:
Vad tror vi om körning på lördag? Det är väl ingen som har funderat på att ställa undan ännu? Jag måste ju prova nya kedjan och drevningen...
Om jag fått till drivpaketet och fått grönt ljus från fabbo doktorn är jag på :tummenupp

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
jesseboy skrev:
Om jag fått till drivpaketet och fått grönt ljus från fabbo doktorn är jag på :tummenupp
Jaha jesse, när plockar vi isär trajan da?
Behöver stash till delar.......
Osså e jag lite sugen på att xperimentera. :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
tänkte du upp ngt i helgen matte? skulle haft lös arslet så jag kan börja måtta/svetsa ett nytt. Gör för ont att skära upp den som sitter där så ja meckar en ny istället, har ju all shit jag behöver på berco så.

btw k k racing = inte dom snabbaste på läsa sin mail, ska ringa om häcken imorrn, 3dar sen ja mailade nu.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Matterunken skrev:
SMCK LÖRDAGEN DEN 29 OKTOBER KL 17:00. :)

Öl o cider kommer att finnas till salu i puben (20kr/st stödjer klubben).
OBS:Man får ta med sig egna oxo.
Vi kommer att Beställa catering från Aurum (varm+efterrätt) till självkostnadspris (ca 150kr).
Vi tänkte även ha en typ av 5 kamp på kvällen sen kanske utgång kanke inte.

SISTA ANMÄLNINGSDAG DEN 22 OKTOBER.

/Mattias :fyllisar

Angående festen...
Dom som nu får förhinder eller är osäkra... listan kommer att användas som underlag för matbeställning.
Ska ni inte äta... ta bort erat namn innan den 22:a.
Det blir mycket hojtema och mycket hårdrock samt lite bira på det...(ev lite storbild sami massa hojfilmer rullandes i bakgrunden)
Tänk oxå på att slita med er lite smålappar till bar-bira(om alla bara har hundringar så får dom köpa 5 åt gången) :tummenupp

Det är oxå bra om så många som möjligt anluter sig till SMCK.
Mer folk = mer makt :hihi
Nu för ni ha en skön helg och en trevlig tur på lördag till dem tappra som fortfarande har påställt, själv så åker jag ner till stockholm och går på ÖL O WISKEY MÄSSAN :fyllisar
Ha det bra så syns vi.
/Mattias

ghandi skrev:
tänkte du upp ngt i helgen matte? skulle haft lös arslet så jag kan börja måtta/svetsa ett nytt. Gör för ont att skära upp den som sitter där så ja meckar en ny istället, har ju all shit jag behöver på berco så.

btw k k racing = inte dom snabbaste på läsa sin mail, ska ringa om häcken imorrn, 3dar sen ja mailade nu.
Drar tyverr i morrn.... slutar tidigare för att hinna med planet....
Det kanske går att ordna om du kan ta dig förbi på jobbet i morrn.
Då skulle ju du ev kunna göra nyckelkopior på stan oxå, hör av dig. god natt.

Tänkte föresten kolla om det var någon som är intresserad av att ha ev en liten kurs/ genomgång om hur det går till att lackera?
Skulle i sådana fall( om vi blir några st) kunna fixa ihop en dag på lackis och demonstrera samt tipsa lite runt ikring lackering / polering.

Det måste finnas andra som kan fixa lite korta studiecirklar om någonting annat oxå... Vad tror ni gott folk finns intresset?

Last edited:

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Matterunken skrev:
Tänkte föresten kolla om det var någon som är intresserad av att ha ev en liten kurs/ genomgång om hur det går till att lackera?Skulle i sådana fall( om vi blir några st) kunna fixa ihop en dag på lackis och demonstrera samt tipsa lite runt ikring lackering / polering.

Det måste finnas andra som kan fixa lite korta studiecirklar om någonting annat oxå... Vad tror ni gott folk finns intresset?

Lackkurs lät kul. Jag är på.

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Det där med lackkurs lät kul, dock så kommer man väl aldrig kunna lyckas göra nått ändå. Blir det nått så kommer man kanske förbi.

Körde hem idag från tjejjan, 7 mil. Satan så kallt! Körde i jeans och skinnjacka (t-shirt och tröja under), då jag kommer hem så var det 4.5 grader "varmt". Har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv, tror jag. Tog ett tag innan jag fick tillbaka känseln i ben och fingrar :S Nu är det inte länge kvar innan man ställer bort :( Vad ska man då göra? :S

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -09
lördagstur?

Är det ingen som vill ut & köra imorrn om det e någorlunda väder!? Sv Danne var ju intresserad...jag oxå om jag int e allt för bakis.....är på tjejfest för tillfället....schkåll.....13.00 på krysset!? Kom igen grabbar.......e ni för frusna eller ?? :tungan
See ya´

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
BadGirl skrev:
Är det ingen som vill ut & köra imorrn om det e någorlunda väder!? Sv Danne var ju intresserad...jag oxå om jag int e allt för bakis.....är på tjejfest för tillfället....schkåll.....13.00 på krysset!? Kom igen grabbar.......e ni för frusna eller ?? :tungan
See ya´

Precis, kom igen nu grabbs å girls! :fyllisar

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Rondellen skrev:
Nu är det inte länge kvar innan man ställer bort :( Vad ska man då göra? :S

Svar: Börja köra is med oss kalla killar! Säsongen är bara slut någon månad per år! :tummenupp

Ska ner till garaget nu och se om jag kan knåpa ihop något verktyg för excentern. I så fall ses vi kl. 13 på X-et!

Edit:
Jag funderar på poker ikväll, någon som är sugen? Vanlig Texas, mynt, max insats 5 pix...

Last edited:

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
honda CBR900 RR-98
Matterunken skrev:
Självklart kan man komma oanmäld om man inte ska vara med o äta.
Vi vill ju få en sjuhelvetes fest :tummenupp
/Mattias
SUPERBRA!!! :banana :yoparty :tuttar :fyllisar :arsele

1. Mattias Rönnkvist
2. Robert Pettersson
3. Robert Persson
4. Nicklas Bergman
5. Therese Nyvall
6. Marcus Lundström
7. Urban Grundström
8. Johan Stenman
9. Leif Lönnebo
10.Fredrik Wikström
11.Anders Swedin
12. Jimmy Forslund
13. Mikael Eriksson
14. Mia Andersson
15. Ronny Forslund
16. Daniel Borgström
17. Mattias Hansson.....

Så där,nu har jag strykit mig från listan :( men hoppas jag kan komma ändå :confused:

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Matterunken skrev:
EV LACKKURS.

Leffe
Verbl-vtr
Rondellen

Jag gillar ju listor så vi kan väl göra en till
Jag är lite intresserad också! Inte för att jag har så mycket att lacka men... Lite kunskap skadar ju aldrig

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Ricktig trevlig tur synd de blev en sådan dålig uppslutning bara. Det var jag, Badgirl och Eldstorm. Det var himla roliga vägar, började i stan och körde mot bastuträsk. De borde skriva böcker om röjnoretvägen, vilken väg...Fortsatte sedan mot burträsk och där blev de fika stopp..Tack För chokladbiten :) och sedan hem mot stan igen, stannade dock i skråmträsk. Så kuul.

Ni som ställt av borde ju ha tänkt om, ni missade verkligen en rolig tur i underbart väder (okey, lite varmare hade det gärna fått vara)

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
Rondellen skrev:
Ricktig trevlig tur synd de blev en sådan dålig uppslutning bara. Det var jag, Badgirl och Eldstorm. Det var himla roliga vägar, började i stan och körde mot bastuträsk. De borde skriva böcker om röjnoretvägen, vilken väg...Fortsatte sedan mot burträsk och där blev de fika stopp..Tack För chokladbiten :) och sedan hem mot stan igen, stannade dock i skråmträsk. Så kuul.

Ni som ställt av borde ju ha tänkt om, ni missade verkligen en rolig tur i underbart väder (okey, lite varmare hade det gärna fått vara)

Hade slut framdäck så det var ju ingen ide att tänka på att fara ut å köra... sedan har man ju brännt en sisådär 1500 mil (nästan) så jag e nöjd för i år...

bilder före å efter sommarn....
Nån Som matchar?? :banana

Bifogat

• Mätarställning 041.JPG
    Mätarställning 041.JPG
    19.5 KB · Visningar: 50
  • Mätarställning 051.JPG
    Mätarställning 051.JPG
    23.7 KB · Visningar: 51

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
R1_master skrev:
...sedan har man ju brännt en sisådär 1500 mil (nästan) Nån Som matchar??
1500mil var inte dåligt... :tummenupp
Jag är inte ens nära med mina 750mil :gnissla
Fast då har jag i och för sig 2 hojar att rasta. Drygt 900mil hittills i år totalt och lite till ska det bli hoppas jag.. :)

Anmäler mitt intresse till lackkursen också. Har kraschkåpor och tank som jag funderar på att lacka till RC51-färger (USA-modellen). Se bif. bild.

LACKKURS.

1.Matterunken
2.Leffe
3.Verbl-vtr
4.Rondellen
5.R1_Master
6.Olof Eriksson
7.jesseboy
8.Eldstorm

Bifogat

• rc51_.jpg
    rc51_.jpg
    70.4 KB · Visningar: 66
Last edited:

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
:hej Jag vill oxå hänga me in i lackboxen.

1.Matterunken
2.Leffe
3.Verbl-vtr
4.Rondellen
5.R1_Master
6.Olof Eriksson
7.jesseboy
8.Eldstorm
9.Miis

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...