Sporthoj Skellefteå.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
E-Son suger.

Var på E-son idag och var tvungen springa in på lagret för att söka reda på rätt hastighetsmätarvire till bimotan.
Hittade en vire som såg rätt ut men som var en dm för lång, arsh tänkte jag och ville ändå köpa den.
Frågade viken modell den hörde till, men det visste dom inte.
Du får 10% rabatt. Kannon tängte jag.
Den dyrast viren till honda på tex touringbutiken kostar 119kr.
E-son = 272k..... 272.
Förbannade blodsugare.

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
Matterunken skrev:
Var på E-son idag och var tvungen springa in på lagret för att söka reda på rätt hastighetsmätarvire till bimotan.
Hittade en vire som såg rätt ut men som var en dm för lång, arsh tänkte jag och ville ändå köpa den.
Frågade viken modell den hörde till, men det visste dom inte.
Du får 10% rabatt. Kannon tängte jag.
Den dyrast viren till honda på tex touringbutiken kostar 119kr.
E-son = 272k..... 272.
Förbannade blodsugare.

Glöm inte bort bara att dessa blodsugare var vänliga nog att låna ut en motardhoj till oss fd motardåkare en gång när jag var ute på Fastec Ring och försökte få sur-f'låt, menar go-kartarna, på gott humör när ingen annan hade tid eller hoj eller lust att promota för motardåkning på deras bana.
Det kostar lite mer att åtnjuta förmånen av att ha en lokal handlare.
OK att ditt exempel kanske var i dyraste laget men om inte wiren passar är det enkelt att byta på E-son i st f att skicka den fram och tillbaka till en postorderfirma. Eeeee - det låter nästan som jag är anställd på E-son men det är jag inte. Dock stödköper jag på Bergsbykiosken då och då för att få behålla den. Och lurar dit så många hojåkare jag kan för att köpa glass under sommaren :D
Från det ena till det andra såg ni att kartarna börjat med vinterkörning? Undrar vad grannarna tycker om det......

/Peppecito

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Vinterkörning??
På kartingbanan??

...har för övrigt mest troligt sålt räsermoppen nu, så nu är man enben... jag menar encyklad igen.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Hallå alla glada.
På lördagmorgon åker vi ner till umeå några stycken, finns det intresse för andra att haka på så skriv in eller ring mig.(mc-mässa på butikerna)
Hursomhelst tänkte vi avsluta med att fara på klubben och kränga i oss ett gäng bira senare på kvällen, så alla som är sugna på att komma är välkommna.

Och peppe... varför jag skrev sådär om e-son är för att jag har ett dussintal exempel som jag skulle kunna ta upp när dom har begärt riktiga ockerpriser.
Skulle köpa tändstift till bimotan (smala ngk).
Eson med 20%rabatt = 176kr/st.
Exakt likadana stift på Laitis med 20% = 81kr/st.

Självklart så tycker jag att man ska stödja dom lokala handlarna och dom kan gärna få ha ett högre pris, men det måste finnas en gräns.

Det är i varje fall min synpunkt.
Nog kommer jag tex att fortfarande köpa vissa grejer på eson men alla större inköp flyttar man någon annanstans, så jag tror ju att dom gräver en grop för sig själva.

Bunt

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Gsxr1192, KTM450sx
Måste hålla med om att E-Son e lite dyra!
Dessutom har dom slutat ge rabatt, eller man får gnälla till sej rabatt.
Tidigare köpte jag prylar för några tusen per år av dom. Nu handlar jag i Umeå eller beställer på nätet!!!!

Btw. Har en ev. två crosshjälmar som skulle fått sej nån cool lack! Går det hitta nån som motivlackar till vettigt pris, å som e duktig förstås!! Vem surrar man med? Kanske landsvägsluvan får sej en omgång den med!!! :banana

Umeå imorrn lät lockande men jag åker nog och kikar skotercross... Jävvla dumt att de e samtidigt!! :huvet

Hej på er föresten!!!

////Jocke N

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
Matterunken skrev:
Hallå alla glada.
På lördagmorgon åker vi ner till umeå några stycken, finns det intresse för andra att haka på så skriv in eller ring mig.(mc-mässa på butikerna)
Hursomhelst tänkte vi avsluta med att fara på klubben och kränga i oss ett gäng bira senare på kvällen, så alla som är sugna på att komma är välkommna.

Och peppe... varför jag skrev sådär om e-son är för att jag har ett dussintal exempel som jag skulle kunna ta upp när dom har begärt riktiga ockerpriser.
Skulle köpa tändstift till bimotan (smala ngk).
Eson med 20%rabatt = 176kr/st.
Exakt likadana stift på Laitis med 20% = 81kr/st.

Självklart så tycker jag att man ska stödja dom lokala handlarna och dom kan gärna få ha ett högre pris, men det måste finnas en gräns.

Det är i varje fall min synpunkt.
Nog kommer jag tex att fortfarande köpa vissa grejer på eson men alla större inköp flyttar man någon annanstans, så jag tror ju att dom gräver en grop för sig själva.

Hm - är det så illa :va
Trist. Själv har jag inte upplevt såna tokskillnader i pris. Har iofs inte behövt handla så himla ofta där men när jag gjort det tycker jag att det varit OK priser. Vi kanske kan försöka fixa en speciell sporthojsrabatt :tummenupp
Tror ändå att det är customknuttarna de lever på. 40-talisterna alltså. De utan ungar och med avbetalda lån på kåken.

Vilken tid har ni tänkt att dricka pilsner på klubben? Har annat för mig under dagen men skulle gärna svinga en bägare eller två med er. Det var ett tag sedan. Det blir after-ski för en annan :D

Bunt

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Gsxr1192, KTM450sx
Åfan.... De där me bira missade jag totalt..... Kanske kikar in å drar en skål eller två....

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
drzpeppe skrev:
Hm - är det så illa :va
Trist. Själv har jag inte upplevt såna tokskillnader i pris. Har iofs inte behövt handla så himla ofta där men när jag gjort det tycker jag att det varit OK priser. Vi kanske kan försöka fixa en speciell sporthojsrabatt :tummenupp
Tror ändå att det är customknuttarna de lever på. 40-talisterna alltså. De utan ungar och med avbetalda lån på kåken.

Vilken tid har ni tänkt att dricka pilsner på klubben? Har annat för mig under dagen men skulle gärna svinga en bägare eller två med er. Det var ett tag sedan. Det blir after-ski för en annan :D

Vet inte exakt vilken tid vi kommer dit men jag kan nog garantera från 19:00 i varje fall.
Hjärtligt välkommen Peppe.

Bunt skrev:
Åfan.... De där me bira missade jag totalt..... Kanske kikar in å drar en skål eller två....
Du är också hjärtligt välkommen, och motivlack= Nicke.
www.tribaleye.net
Hans hemsida.... har även ett jobb som han gjort på några hojdelar på jobbet om du vill se in real life.
Det kan vi diskutera mer imorgon kväll.

Bunt

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Gsxr1192, KTM450sx
För att kommentera vinterkörningen på kartingbanan så visst åker dom för fullt.... Dom har spolat en bana ute på parkeringen.. Anders har dessutom skruvat upp kartarna en smula så dom går att köra på sladd, har inte provat men det ser rätt ball ut.... Fast med det här vädret är det nog snart bara slask kvar...

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Hoj
Jimmy köpte ett par alpinestars smx dojor för 1050kr.(50%)
Jag köpte ett par oxtar racing dojor för 845kr.(50%)
Rickard köpte ett arlen ness ställ för 3750kr.(50%)
åsså ubbe da????
En arlen ness jacka som kostat ca 4000kr samt ett par arlen ness skinn/gore-tex byxor som kostat 5700kr....
Allt det för 1990kr.......
Det hjälper att hata.
Nej skämt åsido... grattis ubbe.
Nu super vi grabbar..... Vi drar aldeles strax till klubben. (ca30min)
Till alla som gives a shit... ses där. :tummenupp

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
VFR 800 -99
2wheelsRlife skrev:
Hej alla.
Det är matterunken som sitter hos ubbe o skriver.
Har just kommit tillbaka från en shoppingrunda i umeå.
Jimmy köpte ett par alpinestars smx dojor för 1050kr.(50%)
Jag köpte ett par oxtar racing dojor för 845kr.(50%)
Rickard köpte ett arlen ness ställ för 3750kr.(50%)
åsså ubbe da????
En arlen ness jacka som kostat ca 4000kr samt ett par arlen ness skinn/gore-tex byxor som kostat 5700kr....
Allt det för 1990kr.......
Det hjälper att hata.
Nej skämt åsido... grattis ubbe.
Nu super vi grabbar..... Vi drar aldeles strax till klubben. (ca30min)
Till alla som gives a shit... ses där. :tummenupp

Och vad hade detta kostat på E-son dårå? :D

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Tack till alla som gjorde lördagen till en dag att minnas.
Såna här spontanfester måste vi fixa oftare.
Jag kan ju bara prata för mig själv men jag hade jäkligt roligt både på dan och kvällen.

Nu nalkas sommaren, tänk att om någon/några veckor så kan man köra.
Grattis till alla som är så pass kloka att dom har hoj.

På onsdag är det ju för övrigt fika på klubben kl 20:00.
Alla är hjärtligt välkommna som vanligt.
Se you. :)

thundercat600

Sommar...
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
XR650r -00
mer snö....

Visst är det så att man blir galen :mad: Det här vädret är inte vad jag hade planerat :huvet Såg på smhi att det skulle snöa hela helgen :tomten
Jaja våren kommer väl i juni eller nåt

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
thundercat600 skrev:
2040530 Visst är det så att man blir galen :mad: Det här vädret är inte vad jag hade planerat :huvet Såg på smhi att det skulle snöa hela helgen :tomten
Jaja våren kommer väl i juni eller nåt

Vad synd... Sjalv sitter jag o tjejen i Brazil med en medeltemp pa 30 grader. Ha det bra och god jul :fyllisar :tungan :7peta

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Matterunken skrev:
2042712 Kom nu ihåg att komma och dricka kaffe ikväll kl 20:00 på klubben.

Jag viker mig som vanligt...
Nån jättemysig virusinfektion som gör livet värt att leva.
Tror för övrigt att jag ska sälja mina fina kraschpuckar, om nån är intresserad. Verkar inte gå fästa på engelsk mekanik...
200 puck eller nåt. Ba å skrika till.
Ha kul ikväll, jag ska fraternera med mitt xbox.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
jesseboy skrev:
2043659 Jag viker mig som vanligt...
Nån jättemysig virusinfektion som gör livet värt att leva.
Tror för övrigt att jag ska sälja mina fina kraschpuckar, om nån är intresserad. Verkar inte gå fästa på engelsk mekanik...
200 puck eller nåt. Ba å skrika till.
Ha kul ikväll, jag ska fraternera med mitt xbox.
Tror Ubbe eller Jimmy var sugen på krashpuckar... ska kolla ikväll.
Har själv varit risig för 2 veckor sedan... vet hur det är.
Krya på dig Jesse /Matte

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...