Sporthoj Skellefteå.

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Rondellen skrev:
När brukar man kunna plocka fram motorcyklarna här i skelleftetrakten? Suget kommer mer och mer för varje dag som går.

I Maj gissar jag.. slutet av April kanske..
säkert en massa sand på vägarna.. tyvärr.. hoppas dom kommer igång med sopandet tidigt i vår..

Rondellen.. visst kommer du till Österjörn på mc-träffen?? komigen nu!!

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Horn1 900 skrev:
2086391 I Maj gissar jag.. slutet av April kanske..
säkert en massa sand på vägarna.. tyvärr.. hoppas dom kommer igång med sopandet tidigt i vår..

Rondellen.. visst kommer du till Österjörn på mc-träffen?? komigen nu!!

Hoppas på att snön försvinner nu!

Jag får se, det är som sagt studenthelg denna helg. Men en sväng på lördagen ska man väl kanske kunna om man inte är allt för bakis, de är ju trots allt inte så långt till Ö-jörn :D

Leffe skrev:
2085693 Sakta. Jag måste hitta nytt foder eller cylinder innan den går att skruva ihop igen. :huvet

jaha okey hoppas de löser sig. Hade hoppats att få se en turbohoj här i sommar och så flyttar du till umeå? Mycket dålig stil.

Ride2Wheels

Ride2wheels
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
DR-Z 400 s -04 tidigare: GSXR 1000,ZX9R,GSXR 750
Gixxer 1000

Domi skrev:
2085341 någon slags tusenkubikare blir det, nu har jag hittat en 01 Gixer1000.
Men de flesta finns i fjollträsk, kändes jobbigt att åka ner dit igen för en hoj. Men men vad gör man inte...

Någon som vet om det är någon större skillnad mellan yamma/gixxer?
Borde väl gå lika hårt båda två :D

En sån kan jag rekommendera :) grymmt vrid har testat bakhjulssläpp i 240..
fast å andra sidan är jag lite partisk i ämnet :lol

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Domi skrev:
2085341 någon slags tusenkubikare blir det, nu har jag hittat en 01 Gixer1000.
Men de flesta finns i fjollträsk, kändes jobbigt att åka ner dit igen för en hoj. Men men vad gör man inte...

Någon som vet om det är någon större skillnad mellan yamma/gixxer?
Borde väl gå lika hårt båda två :D

Rent effekt mässigt är det ingen större skillnad.. inget vi wannabes känner av iaf. Däremot är tex körställning rätt olika hos de två, det var en av anledningarna jag inte valde gixxern, kan ju vara värt att veta. Det ända possitiva med en gixxer enligt mig är växellådan, den skulle yamaha gärna få ta efter.

Kör på en R1. Den ser utan tvekan coolast ut i fightad och det var väl det du egentligen ville höra :D

Kanske sett denna redan, är lur på att den har grymt ljud http://www.blocket.se/vi/7855728.htm?ca=2_s

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
Fearless skrev:
2087327 Rent effekt mässigt är det ingen större skillnad.. inget vi wannabes känner av iaf. Däremot är tex körställning rätt olika hos de två, det var en av anledningarna jag inte valde gixxern, kan ju vara värt att veta. Det ända possitiva med en gixxer enligt mig är växellådan, den skulle yamaha gärna få ta efter.

Kör på en R1. Den ser utan tvekan coolast ut i fightad och det var väl det du egentligen ville höra :D

Kanske sett denna redan, är lur på att den har grymt ljud http://www.blocket.se/vi/7855728.htm?ca=2_s

Gixxern har 10 hp mer på papperet... Har hittat en i Uppsala som jag nog hämtar imorgon. Årets fulaste frontkåpa, det blir då det första att åtgärda!Jag lovade mig själv när jag hämtade min R6:a att aldrig mera köra så långt för en hoj... SOm tur var har jag fått lånat svågerns skåpbil, kan man iallafall blåsa på i högre hastighet! :tummenupp VAd tror ni?

Bifogat

• Gixxer 1.jpg
    Gixxer 1.jpg
    55 KB · Visningar: 57
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Domi skrev:
2087340 Gixxern har 10 hp mer på papperet... Har hittat en i Uppsala som jag nog hämtar imorgon. Årets fulaste frontkåpa, det blir då det första att åtgärda!Jag lovade mig själv när jag hämtade min R6:a att aldrig mera köra så långt för en hoj... SOm tur var har jag fått lånat svågerns skåpbil, kan man iallafall blåsa på i högre hastighet! :tummenupp VAd tror ni?
Blir nog riktigt bra det där. :tummenupp
Tycker att gixxer 1000 verkar vara riktigt fina hojar.
Har för övrigt fått börja arbeta i nyhuset nu så jag blir nog där dom närmaste dagarna :huvet
Jobbigt... men vad gör man inte för familjelivet.

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Domi skrev:
2088007 Du verkar kunna läsa mina tankar, har redan bokat upp Dremeln! :tummenupp

Du verkar ha bra smak ;) Längtar till å få se den färdig. Ha en trevlig biltur imorgon då. Har du någon med dig eller ska du trycka 70-80 mil enkel väg själv?

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
Rondellen skrev:
2088207 Du verkar ha bra smak ;) Längtar till å få se den färdig. Ha en trevlig biltur imorgon då. Har du någon med dig eller ska du trycka 70-80 mil enkel väg själv?

Det blir till att kuska iväg själv om ca 6h. Får hoppas det blir värt det i slutändan! :3freak

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
Matterunken skrev:
2089626 Kasta upp lite bilder på hojen när du kommer hem.
Det blir nog kannon det där :tummenupp

Måste fixa en kamera imorrn, kom just hem. Fan vad yr jag är i bollen, känns som jag är onykter :hihi

Förresten var det någon här som var ute och körde idag? Kompisen sa att han hade mött några hojar idag.

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Domi skrev:
2090877 Måste fixa en kamera imorrn, kom just hem. Fan vad yr jag är i bollen, känns som jag är onykter :hihi

Förresten var det någon här som var ute och körde idag? Kompisen sa att han hade mött några hojar idag.

Jag var ute en sväng.. gick faktiskt rätt bra tills man hamnade bakom en långtradare, såg ut som man varit ute och kört enduro i amazonas när man kom hem.

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
PÅ G
IDag har man plockat bort lite fult skräp från hojen, nu gäller det bara att hitta ett snyggt kåpglas..

Antingen från Yamahas Mt03 eller XT. Eller kanske göra det enkelt för sig och sätta dit ett Acerbis

Bifogat

• stralkastare MT03.gif
    stralkastare MT03.gif
    52.7 KB · Visningar: 87
  • stralkastare xt.gif
    stralkastare xt.gif
    44.1 KB · Visningar: 84
  • DSC.gif
    DSC.gif
    100.6 KB · Visningar: 41
Nyheter
ExploreBike: Baltikum